Aprilia-tråden

phastasphuk skrev:
Hmm....det _dær_ var kanske inte en sån dum ide...alls
Fast det ær ju bra mycket som ingår i racingen...saxat från aprilia's sida:
SUPERBIKE EQUIPMENT IS FITTED AS STANDARD:
*snip*
Argh...jag kommer att dø som en fattig, men lycklig man...
Ska kolla upp at bygga om en vanlig mille....kanske ær enklare æn vad man tror...och inga clipons hær inte, jag ska ha brett fett crosstyre att bænda på.
Har aprilia stædat undan mycket slangar och annat som har legat och drællt løst innafør kåpan på millen, eller ær det ganska "cleant" dær från børjan?
Jag har en annan idé min bästa vän, liknande Triggerhappy's. Utgå från en Factory 04. Köp Kraschkåpor som du kan skära hur mkt som helst i. Lacka. Montera. Klart. Åsså naturligtvis ett Magura.
En annan, kanske lite mer budget, idé är att utgå från en beggad RSV-R -02/03. Till den köper du racingkitet som du nämner i citatet ovan. Då får du Tuonokåpor i coolfiber, titandämparen mm mm till ett, gissar jag, totalt sett lägre pris. Sen på med ett Magura, lite lysen och voila' :tummenupp
 
KaZ skrev:
det är relativt rent... så rent det kan vara med all den el som finns på en org.hoj.
Men ... du ska väl inte stycka en mille??? då blir det bank! :fatta!

:D

Hehe....dom enda metrarna den millen kommer att rulla, ær in till mitt garage innan jag sætter bågfilen i den :hihi

Næ....det lutar kanske åt supermotos alternativ två...køper jag en ny mille så vågar jag nog inte stycka den....fast det beror ju på vad en tuono racing egentligen kostar.......

Nån som vill køpa en daytona?! hahahaha
 
doh! :arsele

jaja...

hehe!!! :huvet

Är nu nästan klart med skadebesiktningen...
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

alla ni som har något ni vill beställa via RSVR.NJET kan beställa det genom moi!
Kommer skicka en lite fetare beställning till dem... dvs allt som jag skall byta ut på millen och som jag då kan köpa där! lär bli en del...
På detta sätt kan jag nog deala till lite bättre priser generellt och frakt lär bli gratis.. om inte annat!

så hojta till om det e nåt ni vill ha beställt så fixar jag det!
Nu för tiden så använder sig .NJET av DHL... så det e herrans bra lev. tid. Och för dem som minns så vare ju JAG :huvet som stångades med dem och fick dem att byta till just DHL! hehe Han tycker nog att jag e lite jobbig, men han gillar säkert pengar och stora beställningar! :fyllisar

LEKKVÄLL! hos trigger...

Jag vill jag vill jag vill!!! :fyllisar

tjing

er allas KaZ :kär
 
minst 130BHP ... i am soon there!

Hej hopp alla Appeägare! dvs ni med Rotax 990 motorn.
Detta gäller alla årsmodeller.

Har nu diskuterat klart med renegade i UK gällande portning av toppar och uppgradering av spjällhus. De har som sagt egna hojjar som går på bana i UK och testar sig fram hela tiden till vad som passar rotax motorn bäst och var man då hittar HK. Och enligt deras senaste tester så har de verkligen lyckats modda topparna väl! Det är en formel 1 mek som gör detta åt dem.
Enkel förklaring på deras sista test är att de portar topparna kollar ventiler så att de är juste för att sedan sätta tebaks dem, dock med en ny sorts packning. En Packining som är svasedd för just detta ändamål... tidigare har de haft problem med att ventilerna har tagit i kolvarna efter ett tag och mao... Krasch!
På testet så använde de org. spjällhus. dvs 50mm. och Renegades air-kit! orginal collector men med ett slip-on... spelar ingen roll vilket slip-on man har i stort sätt.. Och de fick ut mer än 130 hästar ner i asfalten...
Hojen som de tävlar med har dessa prylar gjorda... helsystem, airkit, portade toppar, och chip... i stort sätt det enda de gjort... och den har 138 kusar ner i backen. till detta skall läggas att de nu rejsat den hojjen i 1 år uten problem med motorn...
När det gäller äldre versioner av motorn + Falco så skall vetiler bytas ut till de större som sitter orginal i Millen från -00 (tror jag) blir lite dyrare... men samma effekt!

Med denna info så diskuterade vi vidare om det skulle kunna finnas ett intresse för oss här i gamla svealand att få detta gjort på våra appar... och det räknar jag med att det finns då prislappen är förhållandevis billig i jämförelse med vad man får ut i hästar... själva portningen:
£600 + VAT (tror den e på 18%)
spjälljobb dvs uppgradering till 54mm runt £350 + VAT.
och sen frakt på det... men det är ju allmänt känt att om man är flera som gör det blir frakten mindre för oss alla.. =)

Sen ska det läggas till att vissa kanske bör byta ventiler eller liknande men det märks ganska snabbt när man monterar ner allt... Det är oxå en fråga, hur många kan/vill mecka ner sin egen motor... I det fallet om man är osäker så kan jag ordna det mekandet till en minimal kostnad.

Jag skall ta detta ett steg i taget tänkte jag, dvs jag börjar med att lyfta topparna och skickar dem till jorge i UK. Meckar ihop allt för att sen bänka och se. Det finns mycket mer info om detta...

Nån som känner sig hågad?

KaZ
 
KaZ skrev:
Jag skall ta detta ett steg i taget tänkte jag, dvs jag börjar med att lyfta topparna och skickar dem till jorge i UK. Meckar ihop allt för att sen bänka och se. Det finns mycket mer info om detta...

Nån som känner sig hågad?
KaZ

Friskt vågat hälften brunnet! :brinnerup

Kul att du vågar och vill punga upp sådar 15-20 lakan... :yoparty
 
Jag skall ta detta ett steg i taget tänkte jag, dvs jag börjar med att lyfta topparna och skickar dem till jorge i UK. Meckar ihop allt för att sen bänka och se. Det finns mycket mer info om detta...

Nån som känner sig hågad?

KaZ[/QUOTE]


Raabbaa KaZ.

Ett tips, det finns dom på närmare håll som fixar lika dant fast lite billigare. De har byggt 3st aprilior med ca 130-133hk i jorden. De plastar om inloppet å portar om det, slipar om v-sätena å ventilerna, fixar kompet till ca 12:1. Jag vet en som har sina grejer där nu. Bromsas i jan. Firman är Mc-Express i Piteå ( Erik Marklund mr Turbo guru.) Ta ett snack med honom åxå.

WASA :banana
 
phastasphuk skrev:
Hehe....dom enda metrarna den millen kommer att rulla, ær in till mitt garage innan jag sætter bågfilen i den :hihi

Næ....det lutar kanske åt supermotos alternativ två...køper jag en ny mille så vågar jag nog inte stycka den....fast det beror ju på vad en tuono racing egentligen kostar.......

Nån som vill køpa en daytona?! hahahaha
Jag (Supermoto) och mindraper (sitter vid hans dator) har nu suttit och brainstormat lite kring pastakokarns "dilemma".

Resultatet, efter lite forskande på mobile.de, blir att bästa lösningen (prestanda/pris) blir att köpa den Edwards replica som finns där för ~121kkr. Till den köper man toppkåpa, bellypan (behåll bakdelen) samt de små coolfiberpryttlarna som kapslar kylaren mm som reservdel från Tuono Racing. Lyset är väl samma på RSV och Tuono? _Borde_ bara vara att skruva bort originalkåpan och dit med de nya grejerna. Såklart ett Magura oxå.

Resultatet blir en av de exklusivaste hojarna i landet (enligt Bike tre till Sverige 2003) som man sedan på hedniskt vis bygger om. Man får 56mm spjällhus, Akra dubbelsystem med chip, radialbromsarna, Öhlinsfjädringen osv osv. Mums

Vad säger folket? Blir vi stenade och skinnflådda on sight eller kan det verka som en cool idé. Obs att inget förstörs utan går att bygga tillbaka till original.

BTW: Jag har mailat Aprilia i Danmark och frågat efter priser på Tuono Racing och om man tvingas köpa racingkittet eller om det går att köpa löst och vad det i så fall kostar. Meddelar såklart svar så fort jag får det.

BTW2: I Bikekatalogen 2004 står det att Tuonon kostar 123.998:- och att Tuono Limited Edition och Tuono Racing kostar 199.998:-. MÅSTE väl vara fel!!?!! Nog menar de att Limited Edition (som gjordes i 200 ex 2002?) kostade så mkt?? Inte FAN kan Tuono Racing komma att kosta så mkt. Det är ju faktiskt "bara" en RSV-R med andra kåpor...
 
Triggerhappy skrev:
Ni ÄR inte kloka :Bugar
Tack :D


Fick svar precis nu från Aprilia i Danmark....

Pölsemannen skrev:
Hej Joakim,

Man kan godt købe kit delarne enkeltvis, men vi har desværre inta priser
på alle delarne endnu. Du kan evt. prøve at kontakte en Aprilia försäljer
med hvilke delar du ønsker priser på. Försäljerne finder du på vores
hjemmesida:
www.tmpitalbikes.com

Prisen på RSV1000 Tuono Racing incl. racingkit er vejl. udsl. sek. 199.998,-
Du kan se den hos:

Hansens Bil och MC Service
Hedvägen 210
23 166 Trelleborg
tlf.: 41 04 60 00

Med venlig hilsen
Thomas Klitgaard - TMP A/S
Jag är ingen mästare på danska men det verkar väl som om man kan köpa kittet löst och att en Tuono Racing INKL kittet kostar 199.998:- ??
Undrar vad en Tuono Racing UTAN kittet kostar isf...
Verkar som om pastakokarens dilemma bäst löses genom att slakta (hehe) en colin replica och köpa en massa reservdelar till Tuono'n löst.
 
Supermoto skrev:
Tack :D


Fick svar precis nu från Aprilia i Danmark....

Jag är ingen mästare på danska men det verkar väl som om man kan köpa kittet löst och att en Tuono Racing INKL kittet kostar 199.998:- ??
Undrar vad en Tuono Racing UTAN kittet kostar isf...
Verkar som om pastakokarens dilemma bäst löses genom att slakta (hehe) en colin replica och köpa en massa reservdelar till Tuono'n löst.

jo det är så dom säger...danskarna :fyllisar

är detta något som kommer genomföras? :3freak
 
twinner666 skrev:
jo det är så dom säger...danskarna :fyllisar

är detta något som kommer genomföras? :3freak
När phastaspasta fått för sig nåt liknande brukar det bli av. Vi får bara se i vilken form. Lita på att det kommer finnas gott om mekhjälp och glada tillrop från oss andra.
Så ni som vet nån som vill köpa en av hans andra hojar kan jättehjärna höra av sig.

Det som finns är
Triumph Daytona -02, 300mil, silver, Remus titanslipon
Honda XR250 -98 (?)
Triumph Speed Triple -97(?), orange

Lite osäker på årsmodellerna på de två sista men det kan max slå ett år åt vardera hållet på dem.
Om nån kommer med ett bra bud på en Husa FE600E -99 (motardkit finnes) är han säkert inte omöjlig på den heller. Men den tror jag han behåller.
 
Idag sken solen från en klarblå himmel, så jag tog eftermiddagen ledig och körde en härlig liten runda på ~15 mil. Faan, va skönt. Många veckor sen sist...

Jag var nyfiken på vilka spännande hojar jag skulle kunna hitta hos bästa Apriliabutiken i Skåne, så jag körde via Hansens Bil & MC i Trelleborg på väg hem.

Då har jag äntligen sett nya Mille R Factory "in the flesh". Den Rockar! :yoparty
Introduktionspris är nu 149.998 kr, den kommer sen att kosta 164.998 kr.
(motsvarande för vanliga Mille R utan Öhlins; Intro=124.998 kr, sen 131.998 kr)

Man skulle alltså kunna köpa en ny Factory idag och knappt tappa i värde alls första året... :va

Supermoto skrev:
Prisen på RSV1000 Tuono Racing incl. racingkit er vejl. udsl. sek. 199.998,-
Du kan se den hos:

Hansens Bil och MC Service
Hedvägen 210
23 166 Trelleborg
tlf.: 41 04 60 00

Med venlig hilsen
Thomas Klitgaard - TMP A/S .

Jodå jag såg deras Tuono Racing där också. På prislappen står det 199.998 kr men ägaren till firman har hittills avböjt alla intresserade. Då firman fick tag på denna genom att det blev någon felleverans och då slog de till fort som ögat. Enda exemplaret till Norden enligt ägaren. Han funderar på att behålla den som "museiobjekt". Det är dock en galen dansk som SKA HA den (tror han), han bjuder 50 lakan över prislappen, -men har fått nobben... :dummer

Jag tog ett gäng (halvkassa) bilder med min videokamera, följ denna länk:
Hansens Bil & MC 2003-11-12

T.ex: RSV-R Edwards + Tuono Racing!
HansensMC031112%20020.jpg
 
Tackar för d fina bilderna! Men tycker att priset för en 02:ans R är ruskigt billigt..... Kan d stämma? Hoppas inte d, då e ju inte min värd skit!! :(
 
tyvärr så är det väl sant..men den på biscaya kostar väl över 130 och har gått 500 mil:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top