Aprilia-tråden

Nu är det klart !!
Spotta å svär bäst ni vill, jag slår INTE det första slaget och gillar er alla men jag har stoppat in den i ett annat hål nu :D

Det blev Haninge.
R1-00 mkt fin förutom lite repor på V-sida. 1800Mil. Jag har vart utan hoj i en hel vecka och inget nikotinplåster i världen har kunnat lugna mig....

Bra eller dåligt skiter jag i , nu är det gjort !
 

Bifogat

  • Min R1.jpg
    Min R1.jpg
    38.4 KB · Visningar: 67
twinner666 skrev:
:7peta

fick du ett bra pris då??

61´000:-denna var dock mkt finare än den andre r1 ni stoppade mig på.
Hur som, visst ingen drömaffär men betänk att den kostade mig mindre än vad jag fick för Falco´n ...iofs ej lika välutrustad,karismatisk eller så...
 
Triggerhappy skrev:
61´000:-denna var dock mkt finare än den andre r1 ni stoppade mig på.
Hur som, visst ingen drömaffär men betänk att den kostade mig mindre än vad jag fick för Falco´n ...iofs ej lika välutrustad,karismatisk eller så...

det var ju ett skitbra pris :banana du får ju VÄLDIGT mycket hoj för pengarna,så det är väl bara att gratta dig micke(jag hade ju en likadan :brinnerup

ut och putsa samt beställ slipon och tailguard :yoparty
 
Triggerhappy skrev:
Nu är det klart !!
Spotta å svär bäst ni vill, jag slår INTE det första slaget och gillar er alla men jag har stoppat in den i ett annat hål nu :D

Det blev Haninge.
R1-00 mkt fin förutom lite repor på V-sida. 1800Mil. Jag har vart utan hoj i en hel vecka och inget nikotinplåster i världen har kunnat lugna mig....

Bra eller dåligt skiter jag i , nu är det gjort !

Jag beklagar.. :D:D:D:D
























hehe, skoja bara jue, grattis då... eller nåt. bärs å motoGP e fortfarande på va? ;)
 
Triggerhappy skrev:
Nu är det klart !!
Spotta å svär bäst ni vill, jag slår INTE det första slaget och gillar er alla men jag har stoppat in den i ett annat hål nu :D

Det blev Haninge.
R1-00 mkt fin förutom lite repor på V-sida. 1800Mil. Jag har vart utan hoj i en hel vecka och inget nikotinplåster i världen har kunnat lugna mig....

Bra eller dåligt skiter jag i , nu är det gjort !


Grattis! :)
Eller något :va

I alla fall. Ett tipps jag hört från en kompis som kör(de) R1a.
Den kan bli VÄLDIGT instabil när man motorbromsar den från hög hastighet.
Typisk situation är: man kör hårt och släpper av inför en kurva, då kan den vobbla till ibland. (orma sig)
Vet inte om det är fel på hans hoj, han har sålt skiten ialla fall och tittar på en annan, oxå R1a... :tungan så den kan ju inte ha varit så kass... :lol

Tänkte jag bara skulle dela med mig om det lilla jag vet om SquidMoppen ( :hihi )
 
PutteLiten skrev:
Grattis! :)
Eller något :va

I alla fall. Ett tipps jag hört från en kompis som kör(de) R1a.
Den kan bli VÄLDIGT instabil när man motorbromsar den från hög hastighet.
Typisk situation är: man kör hårt och släpper av inför en kurva, då kan den vobbla till ibland. (orma sig)
Vet inte om det är fel på hans hoj, han har sålt skiten ialla fall och tittar på en annan, oxå R1a... :tungan så den kan ju inte ha varit så kass... :lol

Tänkte jag bara skulle dela med mig om det lilla jag vet om SquidMoppen ( :hihi )

Min gamle RD350YPVS wobblade också gärna = Bruna kallingar... nåja, jag lär kolla att styrlager och svinglager är åtdragna ordenterligt. Polarn hade en R1-00 för två säsonger sen, styrlager bulten gick att dra åt nästan ett varv på 100mil servicen. De drar tydligen gärna upp sig :kocko på R1´or...
 
Jag var förbi AVA MC idag , där stod en Mille R Factory som jag torrbröt (uppe på ett podium). De ÄR såååå fin.......och dyr :gråta . Såg bättre och mindre ut i verkligheten.
 
Triggerhappy skrev:
Jag var förbi AVA MC idag , där stod en Mille R Factory som jag torrbröt (uppe på ett podium). De ÄR såååå fin.......och dyr :gråta . Såg bättre och mindre ut i verkligheten.

Grattis eller vad man nu ska säga Triggerhappy :confused: Hoppas att du blir nöjd med den! Men ljuuuudet!!! Hur ska du kunna leva utan det? Du får spela in ljudet av din gamla Falco (numera min :D ) och köra runt med CD på dig!
Från det ena till det andra...finns det nån glykol i kylaren på Falcon? Har fortfarande inte fått arslet ur vagnen och kört över den till varmgaraget!
Har varit och köpt en till hoj idag till son nr. 2, en Honda CRM 125!! Han fyller 16 i jan.
Så nu har vi 4 hojar och 3 moppar och 2 bilar!! Skulle behöva större garage! Och större plånbok till försäkringarna!
 
bikerwoman skrev:
Grattis eller vad man nu ska säga Triggerhappy :confused: Hoppas att du blir nöjd med den! Men ljuuuudet!!! Hur ska du kunna leva utan det? Du får spela in ljudet av din gamla Falco (numera min :D ) och köra runt med CD på dig!
Från det ena till det andra...finns det nån glykol i kylaren på Falcon? Har fortfarande inte fått arslet ur vagnen och kört över den till varmgaraget!
Har varit och köpt en till hoj idag till son nr. 2, en Honda CRM 125!! Han fyller 16 i jan.
Så nu har vi 4 hojar och 3 moppar och 2 bilar!! Skulle behöva större garage! Och större plånbok till försäkringarna!

Ja det finns glykol i kylarn !
Om du vill kolla fryspunkten åker du till närmsta mack och lånar en refraktometer eller "fryspunktsmätare". De på macken visar hur man gör.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top