Aprilia-tråden

+7,6 och strålande sol...... Vad göra?? Montera tank kamera på polarens gixxer o sen ut o leka katt o råtta!!! Så jävla skönt..... :squid
O vad möter man när d visar 270 på mätaren...?? En saltbil!!! Hahaha.... Lä ju trott vi va tokiga..... :hihi

Någon mer som gottat sej i d fina vädret?
 
SÅ!!

Nu trigger kommer du bli nöjd som bara fan! :banana
Har ju gått å inhandlat ett litet skinnställ! :D
Ett nytt Spyke Droid!
NY hjälm blir det oxå!! :D

så... :arsele
 

Bifogat

  • spyke_droid_2.jpg
    spyke_droid_2.jpg
    15.3 KB · Visningar: 61
KaZ skrev:
SÅ!!

Nu trigger kommer du bli nöjd som bara fan! :banana
Har ju gått å inhandlat ett litet skinnställ! :D
Ett nytt Spyke Droid!
NY hjälm blir det oxå!! :D

så... :arsele
Grattulerar till en bra investering KaZ.
Hur går det med hojreparationen då?
Du har inga hela vänster-kåpdelar som du tänkte slänga?
 
Nån som kan hjälpa mej ett ögonblick. Var i garaget och kollade felkoder på Millen idag, men det kom bara upp "-1". Det meddelandet finns inte med i tabellen över felkoder. Betyder det att inget är fel, eller har jag gjort nåt annat fel? Förut blinkade det "EFI" när jag slog på tändningen, och det har jag tagit som ett meddelande att det finns ett fel någonstans. Men nu blinkar det inte längre, utan det står bara "EFI" i ungefär 3 sek. :va

Har aldrig haft några problem med att den gått dåligt, men jag vill bara reda ut det här en gång för alla, så man kan koppla av ordentligt när man rullar ut hojen till våren. :banana
 
Står det -1 när du slår på tändningen ?? eller är det när du har kopplat ihop service tåtarna vid ECU´n ??

Om det är när du kopplat ihop service tåtarna så är det TPS´ns läge som rapporteras. Min står också på -1 , jag har försökt justera den men det är omöjligt att få den på 0........ :kocko
 
Triggerhappy skrev:
Står det -1 när du slår på tändningen ?? eller är det när du har kopplat ihop service tåtarna vid ECU´n ??

Om det är när du kopplat ihop service tåtarna så är det TPS´ns läge som rapporteras. Min står också på -1 , jag har försökt justera den men det är omöjligt att få den på 0........ :kocko

Det står "-1" när jag slår på tändningen med "tåtarna" ihopkopplade. Då är det alltså ingen felkod.
Men är det normalt att det står "EFI" i några sekunder när man drar på tändningen? Kan inte säga att jag har lagt märke till hur det har varit förut. :confused: Har ju haft hojen sen i våras utan att tänka på det, och den har ju gått (i mina ögon) normalt.
 
Psychodad skrev:
Det står "-1" när jag slår på tändningen med "tåtarna" ihopkopplade. Då är det alltså ingen felkod.
Men är det normalt att det står "EFI" i några sekunder när man drar på tändningen? Kan inte säga att jag har lagt märke till hur det har varit förut. :confused: Har ju haft hojen sen i våras utan att tänka på det, och den har ju gått (i mina ögon) normalt.

Har läst på lite på Apriliaforum nu, och det verkar som om jag inte har något att oroa mig över. hade helt klart fått för mig att EFI i displayen betydde att något var fel. :kocko Skönt iallafall! Då ska bara olja+filter bytas nästa helg samt kolla glykolen inför den kalla vintern, sen är det klart för nästa säsong.
 
Sorry, jovisst "EFI" skall det stå i några sek. Jag trodde du fick upp "-1".

Ett allmänt tips till samtliga prilla 1000 ägare är att kolla gaswire och "chokewire" böjarna vid throttel länkaget !! Alltså lyft tank och av med luftburk (eller airkit).
Där sitter det metalrör som wirarna löper i. På 3 av de 4 senaste hojarna jag mekat med har minst ett rör setat löst på. En av hojarna hadde t.o.m röret lossnat ifrån fästplåten = direkt livsfarligt :brinnerup !!!!!

Så ta en extra koll och dra åt dessa, ni ser vad som behövs göras..... ta en droppe gänglåsvätska när ni ändå är i farten. :tummenupp
 
Under tanken är allt i sin ordning på min iallafall. Kollade ventilspelet för ett tag sen, och då gick jag över alla muttrar samtidigt. Så där sitter allt fast. Sånt där har man ju lite bättre koll på än elektroniken, trots att man en gång har läst elektronik och sånt i gymnasiet... :dummer
 
Hejsan alla Aprilia fans :D

Har gått och blivit kær i en italienska, en Tuono racing....aj så læcker, ska ha en sån. :kär
Har førsøkt att hitta pris på den i Sverige, men inte lyckats....hur mycket kommer det hær gå på, och finns den att få tag på hær?...har redan bestæmt før att sælja tre av mina hojar før att ha den hær....plz help me :)
 
phastasphuk skrev:
Hejsan alla Aprilia fans :D

Har gått och blivit kær i en italienska, en Tuono racing....aj så læcker, ska ha en sån. :kär
Har førsøkt att hitta pris på den i Sverige, men inte lyckats....hur mycket kommer det hær gå på, och finns den att få tag på hær?...har redan bestæmt før att sælja tre av mina hojar før att ha den hær....plz help me :)

Ha ha, det kostar att ligga på topp.
Om jag inte är helt felinformerad ligger en Touno racing på ca 180-190Kkr.
Då ingår utbytes toppkåpa mm.

Så kan du ju komplettera med Motorkitet : http://www.aprilia-svenska.com/nyheder/RSV Mille-S.pdf

Som hittat!!! :Bugar
 
Triggerhappy skrev:
Ha ha, det kostar att ligga på topp.
Om jag inte är helt felinformerad ligger en Touno racing på ca 180-190Kkr.
Då ingår utbytes toppkåpa mm.

Så kan du ju komplettera med Motorkitet : http://www.aprilia-svenska.com/nyheder/RSV Mille-S.pdf

Som hittat!!! :Bugar

Rackarsn, så mycket....visste att det det skulle svida, men jag hade gissat mig på en 160KKr....men det ær ju bra mycket som ingår i racing utgåvan....frågan ær ju nu om jag har råd med 190Kkr....
Ær mest ute efter chassit, hjulen, alla kolfiber delarna och den fina svarta færgen på sving och ram....annars skulle jag køpa en vanlig tuono....men den ær ju inte aaaaalls lika læcker :kär
 
phastasphuk skrev:
Rackarsn, så mycket....visste att det det skulle svida, men jag hade gissat mig på en 160KKr....men det ær ju bra mycket som ingår i racing utgåvan....frågan ær ju nu om jag har råd med 190Kkr....
Ær mest ute efter chassit, hjulen, alla kolfiber delarna och den fina svarta færgen på sving och ram....annars skulle jag køpa en vanlig tuono....men den ær ju inte aaaaalls lika læcker :kär

Om jag kunde/ville lägga 160´000 på en Touno hadde jag köpt en RSV Mille Factory-04 och moddat den !
Gjutit av överdelen av kåpan i kolfiber och skurit ned/ut den + satt på förhöjda clip-on. Även under kåpan skall ju gjutas av och skäras lite.
På men en passande lack, typ 80% klarlackat kolfiber och lite röda och vita färgfält= Asball
 
:gnissla
I morgon skall herr-skadereglerare kika på hojen.. *burr*
Får man la hoppas att man får stålars nog att laga den...
:gnissla
annars blire :fatta!
Men man får väl som vanligt :huvet för att få det man vill ha!
Vet att jag kommer få 3300:- för hjälmen i alla fall... det kan han inte göra nåt åt! :yoparty

sen när allt är klart med stålisarna kommer det bli meckar-fest i garaget!!! :fyllisar

:tummenupp

tjing

Trigger :7peta väntar på lekkvällen!! :Bugar
 
Triggerhappy skrev:
Om jag kunde/ville lägga 160´000 på en Touno hadde jag köpt en RSV Mille Factory-04 och moddat den !
Gjutit av överdelen av kåpan i kolfiber och skurit ned/ut den + satt på förhöjda clip-on. Även under kåpan skall ju gjutas av och skäras lite.
På men en passande lack, typ 80% klarlackat kolfiber och lite röda och vita färgfält= Asball

Hmm....det _dær_ var kanske inte en sån dum ide...alls
Fast det ær ju bra mycket som ingår i racingen...saxat från aprilia's sida:
SUPERBIKE EQUIPMENT IS FITTED AS STANDARD:
• New RADIAL caliper front disks :tuttar
• New Öhlins upside down fork :Bugar
• New front mudguard
• Close ratio gearbox
• All bodywork in carbon, expect for the fuel tank :fyllisar
• Permanently on lights :brinnerup
• Carbon fork guards
• Burnished steel silencer from the RSV 2003
• Nylon slide buffers :crash
THE RACING KIT INCLUDES:• Enclosed cockpit fairing (race regulation headlight cover)
• TITANIUM EVO exhaust system with dedicated EPROM (2.7 kg in weight instead of 9.9 kg) :banana
• Silencer bracket without passenger footrest
• 16” sprocket
• Enclosed belly pan (with track-homologated oil sump) :tummenupp
• Drilled bolts for lubrication and braking systems (race homologated) :yoparty
• Reverse pattern gearshift :kär
• Black mesh cover for the hole left when the rear light cluster is removed
• Carbon passenger seat cover :slicka

Argh...jag kommer att dø som en fattig, men lycklig man...
Ska kolla upp at bygga om en vanlig mille....kanske ær enklare æn vad man tror...och inga clipons hær inte, jag ska ha brett fett crosstyre att bænda på.
Har aprilia stædat undan mycket slangar och annat som har legat och drællt løst innafør kåpan på millen, eller ær det ganska "cleant" dær från børjan?
 
phastasphuk skrev:
Argh...jag kommer att dø som en fattig, men lycklig man...
Ska kolla upp at bygga om en vanlig mille....kanske ær enklare æn vad man tror...och inga clipons hær inte, jag ska ha brett fett crosstyre att bænda på.
Har aprilia stædat undan mycket slangar och annat som har legat och drællt løst innafør kåpan på millen, eller ær det ganska "cleant" dær från børjan?

det är relativt rent... så rent det kan vara med all den el som finns på en org.hoj.
Men ... du ska väl inte stycka en mille??? då blir det bank! :fatta!

:D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top