Aprilia-tråden

mikcar skrev:
mille lennart ..nä jag är inte fanatisk men mille är ett fint namn :banana

Grattis! Det där måste vara bland det häftigaste man kan vara med om. Bra namn![/QUOTE]


tackar:)
jo det var helt fantastiskt och skrämmande :) obeskrivlig känsla :banana
 
Försäkringspremie på Mille 02:a

Har fått till en skaplig försäkringspremie på Millen tror jag, jag kommer att betala
3673:- för halvförsäkring/helår. Visserligen har jag passerat det eftertraktade 40 sträcket (måste va enda gången det för någe gott med sej) men det känns skapligt bra.
Vad har ni för erfarenheter, finns det bättre alternativ :confused:

//Christer
 
christer skrev:
Har fått till en skaplig försäkringspremie på Millen tror jag, jag kommer att betala
3673:- för halvförsäkring/helår. Visserligen har jag passerat det eftertraktade 40 sträcket (måste va enda gången det för någe gott med sej) men det känns skapligt bra.
Vad har ni för erfarenheter, finns det bättre alternativ :confused:

//Christer

Grrr, grrr!!! :mad: Ja får betala 16700 för halv/helår hos IF som va dom billigaste...... Men så e ja ju oxå bara en pojk spoling!
 
RSV_R skrev:
Grrr, grrr!!! :mad: Ja får betala 16700 för halv/helår hos IF som va dom billigaste...... Men så e ja ju oxå bara en pojk spoling!

Du får väl se det positiva i det, när du få en låg premie p.g.a. ålder så kommer jag troligtvis inte förmå mej svinga benet över hojen.
 
Mille/Falco

Passar Falcons styr halvor och broms/kopplings grepp till en Mille R?? Passar luftburken? Båda är av modell 01. :rolleyes:
 
RSV_R skrev:
Passar Falcons styr halvor och broms/kopplings grepp till en Mille R?? Passar luftburken? Båda är av modell 01. :rolleyes:

Falcons styrhalvor passar den vanliga RSV:n då de har samma framgaffel (53 mm Showa), men de passar inte till RSV-R (förutom 2004) då Öhlinsgaffeln har 51 mm ytterben.

Luftburkarna är samma. :fakta
 
Bakhjulsåka med Mille

Jag har funderat lite på det där med torrsump och bakhjulsåka. Inte för att jag åker på bakhjulet särskilt frekvent snarare tvärtom, jag fegar för mycket, :crash men jag undrar ändå vilken påverkan det har på smörjningen, man har ju hört att det kan ställa till problem bland annat på hondan för att dom har ett tråg som är placerat långt bak på hojen. Hur funkar det på Aprilian med dess torrsump?

//Christer
 
christer skrev:
Jag har funderat lite på det där med torrsump och bakhjulsåka. Inte för att jag åker på bakhjulet särskilt frekvent snarare tvärtom, jag fegar för mycket, :crash men jag undrar ändå vilken påverkan det har på smörjningen, man har ju hört att det kan ställa till problem bland annat på hondan för att dom har ett tråg som är placerat långt bak på hojen. Hur funkar det på Aprilian med dess torrsump?

//Christer

Du kan köra hur länge som helst på bakhjulet med torrsumps motor:fakta
Du kan läsa om det på aprilias hemsida.
Bara att leka på:squid

Nå Triggerhappy....hour, Blev det nå lapplisor i Norrland?
Fick du se nå Renar( ser ut som en stor hund, men den har horn:) )

RSV R, Har du fått tag på något system, Jag håller på och bråkar än med Posten...:6surkart Och du fan vad jag saknar pizzan lady Godiva, finns på den lilla pizzerian, brevid ICA eller vad den nu hette:)

Du twinner, Hoppas grabben sover på nätterna:fakta
 
touring ???

passa dig du ,,,,,,
om jag inte minns fel så står det "sport tourer" på
Falcon´s beskrivning i försäljningsbladet,,,eller :arsele

Har du sett tourer i samband med en mille ???????

he he he he he heh eh ehehmmmmmm :dummer

Triggerhappy skrev:
Mille = Touringhoj :arsele :dummer
 
Citat: T bergström.

"Nå Triggerhappy....hour, Blev det nå lapplisor i Norrland?
Fick du se nå Renar( ser ut som en stor hund, men den har horn )"

Inga renar syntes, inte ens nå goa fruntimmer. Så det vart sponken istället...
 
T.Bergström skrev:
Du kan köra hur länge som helst på bakhjulet med torrsumps motor:fakta
Du kan läsa om det på aprilias hemsida.
Bara att leka på:squid

Nå Triggerhappy....hour, Blev det nå lapplisor i Norrland?
Fick du se nå Renar( ser ut som en stor hund, men den har horn:) )

RSV R, Har du fått tag på något system, Jag håller på och bråkar än med Posten...:6surkart Och du fan vad jag saknar pizzan lady Godiva, finns på den lilla pizzerian, brevid ICA eller vad den nu hette:)

Du twinner, Hoppas grabben sover på nätterna:fakta

Sitter ett Akrapovic slipon på nu!! :) Äntligen...... Vad e d som strular me posten nu då??
Den där pizza ladyn..... Va hette hon o vart jobbade hon??
 
RSV_R skrev:
Sitter ett Akrapovic slipon på nu!! :) Äntligen...... Vad e d som strular me posten nu då??
Den där pizza ladyn..... Va hette hon o vart jobbade hon??

Synd med posten, har alltid varit nöjd med dom! hehehehe menade ju att det fanns en god pizza i Ludvika, inte någon pudding på den:)
Fan vad fint med ett akrapovic...grattis
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top