Aprilia-tråden

jocke i köping skrev:
Hojjen på bilden från "blocket" står i västerås på fun bike(ligger på samma område som biltema)
var där idag å tummade en del,,,
konstigt !!!!! däcken var helt oslitna,,,
100% inte rullat en cm såvitt jag kunde se !!!
kan det vara så att dom reda e omlagda sedan "wasa" var ute med den ?
eller far någon med osanning ? :kulspruta
NÄÄÄÄÄÄ inte kan det väl vara så heller ? :hej



Raabbaa!!!
Det verkar ha blivit ett miss hos några. Provat kan åxå betyda klämma å känna eller. Men cykeln är ej bygd för vuxna personer, eller ej över 185cm. Så Falcon står väl kvar i garaget tills i vår tror jag, kanske lätt modifierad. Så man inte blir varvad då banan av alla nya Millar. :Bugar
 
Varvad

Fasen Wasa !
jag trodde vuxen var ett ålderstecken ???
ta tallen han är ju 204cm han borde ju vara mer
än jättevuxen längdmässigt sett,,eller hur,, men det vet ju både du å ja att det inte e så,,så där sprack teorin om att storlek å ålder hör ihop,,,

jag provsatte den(är visseligen knappa183cm) tyckte den verkade som klippt o skuren,,du körde ju min mille å den var ju åxå påtok för "sportig" för dig,,

Tack för senast,,klockan kan du få under helgen.
mvh:Jocke



wasa skrev:
Raabbaa!!!
Det verkar ha blivit ett miss hos några. Provat kan åxå betyda klämma å känna eller. Men cykeln är ej bygd för vuxna personer, eller ej över 185cm. Så Falcon står väl kvar i garaget tills i vår tror jag, kanske lätt modifierad. Så man inte blir varvad då banan av alla nya Millar. :Bugar
 
1500 mila service på mille 00:a

Hej på er,

Jag är ruskigt nära ett köp av en mille å tänkte att den här tråden å dom som härjar här har alla svar gällande Aprilia, jag skulle vilja ha svar på hur mycket ni pröjsat för en 1500 mila service, och kanske om nån har gjort det själv å har erfarenhet av det, lte info om ifall det är så svårt att det inte är en suck att man ska göra det själv å om det behövs specialverktyg för ventiljustering å så.

Vore gött me lite svar ifrån er experter (fjäskar lite).

mvh

Christer
 
christer skrev:
Hej på er,

Jag är ruskigt nära ett köp av en mille å tänkte att den här tråden å dom som härjar här har alla svar gällande Aprilia, jag skulle vilja ha svar på hur mycket ni pröjsat för en 1500 mila service, och kanske om nån har gjort det själv å har erfarenhet av det, lte info om ifall det är så svårt att det inte är en suck att man ska göra det själv å om det behövs specialverktyg för ventiljustering å så.

Vore gött me lite svar ifrån er experter (fjäskar lite).

mvh

Christer
Kommer inte ihåg vad 1500-servicen gick på. 3000-nånting eller så kanske. Det var annars den senaste sevicen jag körde på verkstad. Skulle också vilja veta lite tipps und tricks för ventiljustering, det börjar väl närma sig snart igen.
 
En ventilkoll ska nog inte vara så svårt att göra själv. Fråga Triggerhappy. Men däremot är en justering lite jobbigare verkar det som för du måste i såna fall lyfta kammarna + ev. balansaxeln i den bakre toppen. Jag har en länk från USA om en som gjort jobbet och visar lite bilder och tips.

Förresten... det är extremt ovanligt tydligen att man behöver justera ventilerna på Aprilian redan vid 1500 mil. Det är därför verkstäderna struntar i det fastän de säger att de kollat.

Tips und tricks
 
Last edited:
Å så står man där med en eldig Italienska i garaget, känns djävligt gott.
Problemet är transportsträckan fram till våren, nåväl, tackar för tipset på länken, jag ska kolla in den.

//Christer
 
christer skrev:
Å så står man där med en eldig Italienska i garaget, känns djävligt gott.
Problemet är transportsträckan fram till våren, nåväl, tackar för tipset på länken, jag ska kolla in den.

//Christer

Gratulerar !! :banana
 
Betr ventilspel mm.
Att kolla sitt spel är tämligen enkelt men för att få av ventilkåporna , och då speciellt den bakre är dock ett litet helsike, man måste lyfta tanken. Kruxet är att det sitter en stålarmerad bensinledning mellan tanken och insprutningen och nu i efterhand skulle jag undvika att skruva av den slangen. Bensin rinner fritt ifrån den banjobulten.
 
Triggerhappy skrev:
Betr ventilspel mm.
Att kolla sitt spel är tämligen enkelt men för att få av ventilkåporna , och då speciellt den bakre är dock ett litet helsike, man måste lyfta tanken. Kruxet är att det sitter en stålarmerad bensinledning mellan tanken och insprutningen och nu i efterhand skulle jag undvika att skruva av den slangen. Bensin rinner fritt ifrån den banjobulten.

Tjena Triggerhappy,

Finns det möjligen någon just mekhandbok, typ som man hittar till dom flesta japanerna?
Visserligen kommer det säkert sluta med att man lämnar in den till en verkstad is synnerhet i början när man inte känner hojen tillräckligt bra, men jag tycker att det känns bra att veta hur grejerna lirar.
Nåväl, det finns ju tid att fundera , typ 4-5 månader, men jag va ute idag en sväng, visserligen bara någon + grad, men är man förälskad så är man!

//christer
 
christer skrev:
Tjena Triggerhappy,

Finns det möjligen någon just mekhandbok, typ som man hittar till dom flesta japanerna?
Visserligen kommer det säkert sluta med att man lämnar in den till en verkstad is synnerhet i början när man inte känner hojen tillräckligt bra, men jag tycker att det känns bra att veta hur grejerna lirar.
Nåväl, det finns ju tid att fundera , typ 4-5 månader, men jag va ute idag en sväng, visserligen bara någon + grad, men är man förälskad så är man!

//christer
Varsågod, mekarhandbok :http://aprilia.no-ip.org
Technical training och Workshop manual.
 
mini markus:)

Max mille lennart ..nä jag är inte fanatisk men mille är ett fint namn :banana
 

Bifogat

  • lillen 3.jpg
    lillen 3.jpg
    15.3 KB · Visningar: 56
...tänkte bara meddela att jag har lämnat Aprilia-sekten
:hej Det enda jag kan säga till er som åker denna underbara
hoj är att håll er på hjulen för dom är inte värda ett piss enl.
f-bolaget :rolleyes: :crash Så KÖR SNYGGT !!!!!! Har gått över till
en "dussinhoj" nu Gixxer 1000 *ler*......
 
BLUERIDER skrev:
...tänkte bara meddela att jag har lämnat Aprilia-sekten
:hej Det enda jag kan säga till er som åker denna underbara
hoj är att håll er på hjulen för dom är inte värda ett piss enl.
f-bolaget :rolleyes: :crash Så KÖR SNYGGT !!!!!! Har gått över till
en "dussinhoj" nu Gixxer 1000 *ler*......
Kul att det blev den hojen. Ny eller beg? Kom gärna förbi och visa upp den någon gång. Då får du försöka hålla minst ett hjul i backen nu då...
Kan tänka mig att försäkringsbolaget inte varit så roliga att ha å göra med. Ha're bra, ta're lugnt!
 
mille lennart ..nä jag är inte fanatisk men mille är ett fint namn :banana[/QUOTE]

Grattis! Det där måste vara bland det häftigaste man kan vara med om. Bra namn!
 
BLUERIDER skrev:
...tänkte bara meddela att jag har lämnat Aprilia-sekten
:hej Det enda jag kan säga till er som åker denna underbara
hoj är att håll er på hjulen för dom är inte värda ett piss enl.
f-bolaget :rolleyes: :crash Så KÖR SNYGGT !!!!!! Har gått över till
en "dussinhoj" nu Gixxer 1000 *ler*......

JUDAS :fatta!

Jag vill också ha en gixxer :Bugar
 
mikcar skrev:
mille lennart ..nä jag är inte fanatisk men mille är ett fint namn :banana

Grattis! Det där måste vara bland det häftigaste man kan vara med om. Bra namn![/QUOTE]


tackar:)
jo det var helt fantastiskt och skrämmande :) obeskrivlig känsla :banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top