#Olsson#
Ny medlem
Fick mina rör idag. Roligt!
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fick mina rör idag. Roligt!
Übernice! Vad har du gjort i övrigt med hojen för att få ut mer effekt? Jag antar att dessa vackra krökar inte är steg 1 av trimningen.
Tackar.
Jag har faktiskt inte gjort något annat än slipon och mappning med Power Commander. T o m orginalluftburk och orginalfilter. Så jag är väl fortfarande på steg-1 liksom.
Jag har rensat luftburken klippt kabeln till ECU skall montera KN-luftfilter och ett Scorpion-slipon funderar nu på vilken väg man ska gå vad det gäller Chip kontra Powercommander vad använder ni på era spagettiraketer???? har någon av er synkat insugen??? erfarenheter av detta ingrepp.
Hej!
Är det ngn av er som har en mille från 98?
Har köpt en sving till en sådan och undrar över en buckla som jag först tyckte såg normal ut, men inte nu längre. Vore tacksam om ni kunde gämföra med era svingar. Bucklan sitter på drevsidan. Skickar med 2 bilder.
// Jocke

Synkat insugen har jag inte hört nåt om, du menar kanske synk av cylindrarna. Vad jag vet så märks det på en ojämn tomgång när det behöver göras.
Ska INTE vara där!!![]()
Var rädd för det... Får mäta upp den och se om den går att använda ändå.
Tack för hjälpen.
Jag har rensat luftburken klippt kabeln till ECU skall montera KN-luftfilter och ett Scorpion-slipon funderar nu på vilken väg man ska gå vad det gäller Chip kontra Powercommander vad använder ni på era spagettiraketer???? har någon av er synkat insugen??? erfarenheter av detta ingrepp.
Hejsan! Förra året satte jag dit KN-luftfilter, Leo-vince slipon och chip sen nu i vinter satte jag dit Powercommander och har precis bänkat den hos Dinmc, det hördes skillnad på gången efter injustering (jämnare gång).
Tyckte att den svarade bättre på gasen också.
Nu kanske kompisarna kan ligga bakom utan att det sticker i ögonen av avgaserna(fick nog för mycket bränsle utan PC).
Hästkrafterna ökade med 3,5hk efter injusteringen med powercommandern.
Motorcykeln mår nog bättre att få en optimal inställning så jag rekomenderar PC.
Mvh Fosse
Var köpte du Powercommandern någonstans mäter man in förhållandet mellan cylindrarna vid bänkningen och vad kostar det.
Jag köpte powercommandern hos bikersneed 3195:- sen gick bänkningen på 2740:-
Någon som har erfarenhet av Millens koppling? Misstänkt att min slirat vid hårt gaspådrag och mycket riktigt är den innersta stålskivan bränd, se bild. På Apriliaforum.com (som ligger nere idag) skriver de att det går att blästra stålskivorna så det bettar igen. Någon som har erfarenhet av detta?
Kan det vara oljan jag använt som är en bov i dramat, OKQ8 15W50 SBK Racing?
Visst kan du blästra dom men en uppsättning nya är att föredra. Det finns spaltmeter att läsa ang kopplingen på första generationens Millar......sök på apriliaforum.com
Ett tips är att lägga 2mm shims på skruvarna som håller fjädrarna. Vad det gäller oljan så vet jag inget och tänker inte starta ännu en olje-debatt![]()
/J
Har lusläst på famiglia-aprilia och i denna tråd (i brist på apriliaforum.com) och det verkar som att helsyntet bör undvikas. I brist på IP och Agip är det Motul 5100 som gäller? Det verkar som om blästring bara hjälper tillfälligt och är det nåt jag inte gillar så är det göra samma jobb flera ggr pga snålhetLutar åt ett Barnett-kit men behöver jag inte byta tryckplatta då också?
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |