Aprilia-tråden

Jag hissar intresseflagg för en svartgrå 99:a, om någon vill bli av med en sån så tänkte jag byta upp mig när det blivit lite varmare. :)
 
Hallå!
Relativt nyinflyttad i Helsingborg med en RSV Mille med sig undrar jag vart jag ska vända mig för service.. Har kollat runt lite men de flesta verkar bra vilja skruva med japsar..
 
Hallå!
Relativt nyinflyttad i Helsingborg med en RSV Mille med sig undrar jag vart jag ska vända mig för service.. Har kollat runt lite men de flesta verkar bra vilja skruva med japsar..

Marcussen i Halmstad rekomenderar jag starkt.

Fullt auktoriserad Aprilia verkstad.
Mycket duktig mekaniker och väldigt bra service och bra priser.
 
Rykrör

Fick habegär jag med... Nån som har koll på vart jag kan få tag på grövre rör till min -03a? Har slip on redan..
 
från 98 o framåt ,, jo det stämmer ,,
större avvikelser är ju SP modellen med större borr o kortare slag,, efter att cosworth pillat på den lite ,, sedan kommer ju 04 modellen där dubbelstiften försvinner o större sprut o ny motorstyrning,
// Jocke

Jag har fått för mig att det är samma motor med uppgradering i samtliga RSV modeller från -99 och framåt... är jag helt ute och cyklar?
 
Nu när man har suttit och torrbrutit på Tuonon i garaget har jag insett att det skulle behövas lite mer benutrymme för att få in knäna i skålningen på tanken.
Har surfat runt på de mesta forumen men hittar ej några vettiga lösningar de mesta tillverkare prioriterar av någon outgrundlig anledning att mest kunna justera uppåt:confused: barn får ju ändå inte köra motorcykel:tungan .
Hittade på apriliaforum att man kunde skifta sida på plattorna men då stämmer ej avstånd och höjd på växel,bromsreglage.
1,98 meter gubbe med size 47 pråmar:rolleyes: .
 
Justerar man bakåt så blir det "längre" fast vinkeln blir lite knepig.

Gilles justerbara

/J

Nu när man har suttit och torrbrutit på Tuonon i garaget har jag insett att det skulle behövas lite mer benutrymme för att få in knäna i skålningen på tanken.
Har surfat runt på de mesta forumen men hittar ej några vettiga lösningar de mesta tillverkare prioriterar av någon outgrundlig anledning att mest kunna justera uppåt:confused: barn får ju ändå inte köra motorcykel:tungan .
Hittade på apriliaforum att man kunde skifta sida på plattorna men då stämmer ej avstånd och höjd på växel,bromsreglage.
1,98 meter gubbe med size 47 pråmar:rolleyes: .
 

Bifogat

  • rastenanlage_xl.jpg
    rastenanlage_xl.jpg
    30.9 KB · Visningar: 42
Har kollat på dessa, Arrow,Acculign, tcm och sato men det känns som lite för mycket pengar om man inte är säker på att det funkar.
Hur bra kvalitet behöver det vara på aluminiumet om man skall tillverka justerbara plattor själv.
 
Tar du Alumec så blir det bra. Hitta en fräsare som kan göra dom som du vill och du är hemma. Kostar ca 300SEK/kg + moms. Obs....aluminium har en densitét på ca 2,2-2,7. Det blir inte mycket vikt på en uppsättning fotpinnar men du kommer inte under de priser du ser på Gilles,PP-Tuning etc etc...sorry

/J

Har kollat på dessa, Arrow,Acculign, tcm och sato men det känns som lite för mycket pengar om man inte är säker på att det funkar.
Hur bra kvalitet behöver det vara på aluminiumet om man skall tillverka justerbara plattor själv.
 
Hej,
Har en Mille R -01.
Misstänker läck i en packbox, den har dragit olja och stödet droppar. Jag misstänker utgående axel vid drevet, men det skulle kunna vara växelväljaraxeln också.
Någon som stött på detta tidigare, vilken packbox var det i så fall?
Är det svårt att byta, nåt att tänka på just på millen?

Upptäckte dessutom att stödet glappat upp sig rätt ordentligt. Återigen, är det nån som stött på detta tidigare?
Funderar på att antingen banka ihop "klykan" som bulten går genom, eller sätta dit ett par brickor. Vilket tror ni mest på?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top