VR-8
Fabrikör Mr.J
jsredna62@yahoo skrev:
Jag oxå........bra service ifrån en som gillar Aprilia.
J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jsredna62@yahoo skrev:
Kan inte hitta någon på svenska på den sidan, kan du?jsredna62@yahoo skrev:2098461Aprilias hemsida http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RSV%20Mille
jsredna62@yahoo skrev:2098461Aprilias hemsida http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RSV%20Mille
Denna firma kan jag rekommendera.
Marcussen MC AB utanför Halmstad
Var i kontakt med Mitonga igår och de verkar trevliga/kunniga.. Tack för tipset (ni andra också, såklart!)..Gussy skrev:2096957Jag kan rekommendera Mitonga Racing i Malmö.
/Gussy
MilleRille skrev:2099600Hjälp,
Har hittat alla dekaler till min Mille 02:A förutom de nedre röda
dekalerna.
Någon som vet var jag kan köpa dessa?
Synes
/Rickard, Lund
_basse_ skrev:2101107Vad är nu detta då??
En koppling som är isär? 1st grön/blå + 2st grön/vita.
Någon som vet varför? Den kan väl knappast "hoppat" loss av sig själv?
Psychobiker skrev:2101198Det där ser ut som den där testkontakten, den ska vara loss.
När den sätts ihop hamnar hojen ii nån test-mod
/Pajje
_basse_ skrev:2101107Vad är nu detta då??
En koppling som är isär? 1st grön/blå + 2st grön/vita.
Någon som vet varför? Den kan väl knappast "hoppat" loss av sig själv?
fogerty skrev:2103225Hej alla. Har hojen inne på bänkning/injustering nu med pc3. På hojen sitter Puretec-kittet med öppen luftbox och annat chip samt puretec-filtret och ett silmotor-slipon. Killen som bänkar tycker att jag bör byta till ett KN-filter eller bmc-filter och istället köra med orginal luftbox, dvs med locket på. Han trodde det skulle ge bättre resultat.
Killen kör själv en rsv factory 04 som han justerat in och tror att han hade den äldre millen innan så han borde ju veta vad han pratar om, eller vill han bara sälja ett filter till mig?
Vad tror ni?? Puretec-kittet skall ju ta bort svackan vid 5000 rpm.
Hjälp mig nu Jocke i Köping och kaz, Lam-Kaka med flera![]()
mvh Jörgen
fogerty skrev:2103225Hej alla. Har hojen inne på bänkning/injustering nu med pc3. På hojen sitter Puretec-kittet med öppen luftbox och annat chip samt puretec-filtret och ett silmotor-slipon. Killen som bänkar tycker att jag bör byta till ett KN-filter eller bmc-filter och istället köra med orginal luftbox, dvs med locket på. Han trodde det skulle ge bättre resultat.
Killen kör själv en rsv factory 04 som han justerat in och tror att han hade den äldre millen innan så han borde ju veta vad han pratar om, eller vill han bara sälja ett filter till mig?
mvh Jörgen
fogerty skrev:2103570Ok tack för svaren, jag är dock kluven fortfarande hehe, Får ta och prata lite till med honom. Vet att killen är duktig men det är ju ni här också![]()
Lam-Kaka skrev:2103573La till lite mer info så du inte missar den..![]()
mvh Jörgen
jocke i köping skrev:2103783Tjenare !
ja du det är inte så lätt det här heller ,,
men jag antar att du har standard toppar som inte är portade eller moddade på annat vis,
helt riktigt att din lösning ska ge mera i botten och mellanregistret med puretec filter men det kan ju vara så att dom insugstrattar som sitter där inte är riktigt optimala heller,, lite kortare kan ju åxå göra positiv verkan,
men jag vet att montera på en powercommander inte är någon optimal lösning för mycket toppeffekt,på min 04:a så tjänade jag bara 3-4Hk i toppeffekt,inte så mycket men jag fick en enorm skillnad i jämnhet på vridmomentskurvan ,, mycket jämnare o brantare utan stora svackor,
du köpte väl ditt filter för att få bort svackan vid 5000 + att du monterar en pc för mera effekt,tyvärr så blir det lite kaka på kaka tycker jag,självklart blir ingenting sämre med öppet insug som du har det men pc`n gör jobbet med svackan galant åxå.
jag hade en 00:a förut som jag fixade med luftburken på ,, jag tätade alla anslutningar till den med silicon så att det inte blev någon tryckförlust i högfart och det tjänade jag 7km/t på i toppfart,, så det fungerar det vet jag.
på den hade jag dessutom ett Shark chip som var en riktig fullträff ,,, den hojjen går riktigt bra.
kontentan av alltc`n trollar inte fram massor av mera effekt utan jämnar mest ut svackor i vridmomentskurvan,orginal luftburk eller inte är nog hugget som stucket enl,mig.man lurar sig ganska rejält på det feta insugsljudet åxå ,,
min fråga är ,, hur mycket effekt har du nu ? hur ser vridkurvan ut ? vad är det för sorts bromsbänk ? mäter ni lambda-värden under körning o balanserar in efter det åxå ?
mvh Jocke i köping,.
fogerty skrev:2103807... kan nog vara som du säger att det blir lite av kaka på kaka med luftburksmodden samt pc3...
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |