#Olsson#
Ny medlem
jocke i köping skrev:2104095Jag menade att om man är ute efter att få bort svackan vid x-rpm så är det ju inte nödvändigt med både luftburk mod + pc heller ,, pc grejjar det mesta av svackan i registret...
Ok, jag är med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jocke i köping skrev:2104095Jag menade att om man är ute efter att få bort svackan vid x-rpm så är det ju inte nödvändigt med både luftburk mod + pc heller ,, pc grejjar det mesta av svackan i registret...
Kanske beror det på?_basse_ skrev:2103712AAhh, skramlande ljud från motorn, kopparspån i oljan!!
Helvete!!! Det är väl bara att dela motorn och byta lager?
Köpte Millen för att den skulle vara driftsäker
_basse_ skrev:2093590
Jag drog ut på motorvägen, varva ur ett par växlar, släpper väl vid 150-160km/h. Märker då att oljelampan lyser, slår av direkt och rullar på tomgång nästan hela vägen till nästa avfart, ca 500meter...
jocke i köping skrev:2104095Tjenare Olsson 1§
jag menade att om man är ute efter att få bort svackan vid x-rpm så är det ju inte nödvändigt med både luftburk mod + pc heller ,, pc grejjar det mesta av svackan i registret,
självklart så måste både bränsle o luft öka för mera power ,, men vi måste ju åxå ha en bra förbränning för att det ska funka,och bara pc`n ändrar ju inte tändningen utan då måste du ju åxå köpa tillbehöret som finns till pc`n för att kunna göra det ,, o då händer det nog mera roligt när tändningen modefieras.
så det stämmer det du skriver ,,, mera bränsle o luft är grunden för mera klös ,
Natti Natti // Jocke
Millen är driftsäker ,,,,,,,,
kopparspån ??? vevlager ??
vad har du haft för olja i ?
jag har en vev som passar till övers om det är
så att du behöver.
VR-8 skrev:2104171Hur mycket har ni lagt på era hojar i rena effektjagande åtgärder? Jag tycker man får lite tillbaka får de stålar man lägger.
Akra-system: 15000 +
PCIIIusb: 3000
luftkit+filter: 3000 +
Nu om man har tur så blir det typ 10-15 hästar på topp?
Lägger man till:
Portning av toppar: DYRT!!
Kammar: DYRT!!!
Kolvkit+borr: 10000 +
osv osv osv
Vad kan man räkna med att få ut om man gör allt detta? 20-30 hästar på topp som mest?
Till vilket pris??
J

#Olsson# skrev:2105322Budgettipset: (>=04)
-"Cored" egenmoddade och rensade pipor
-Rätt ECU-mjukvara + map2
-2 flaskor Kemetyl Ki (eller liknande) för att rensa avlagringarna på ventiltalrikarna
-Välsmord kedja
Ca 10 RWH på toppvarv för runt 500:- eller så.
Lam-Kaka skrev:2105420+ Att man tar bort balansvikten eller vad den hetter..

_basse_ skrev:2106543Ja, jag vet att jag "Fucked up"...........
Är det billigare att köpa ny motor än att renovera den jag har..?
Riva motorn och byta skuret lager skulle kosta mellan 12k och 20k. Är det en rimlig kostnad? Jag klarar inte av att riva den själv...
)_basse_ skrev:2106543Ja, jag vet att jag "Fucked up"...........
Är det billigare att köpa ny motor än att renovera den jag har..?
Riva motorn och byta skuret lager skulle kosta mellan 12k och 20k. Är det en rimlig kostnad? Jag klarar inte av att riva den själv...
IvarS skrev:2106820..Nu ska jag bara få packboxar bytta på framgaffeln, dräller från höger ben![]()
#Olsson# skrev:2106893(Bara ifall att det gått förbi dig)
Har du provat bladmåttstricket på Öhlinarn? Mina började läcka igen över vintern eftersom jag slarvat med just vintergungningen. Jag räknar kallt med att de blir bra igen.
(Ska faktiskt prova iväll. Återkommer med resultatet.)
IvarS skrev:2106943Har läst om kamerafilmtricket men man ska pilla ner dammskydden då? Hur gör man det utan att repa nåt?
Efter lätt pumpning ökade jag gradvis dämparrörelsen fram till max vad jag pallade med, då med broms.
Lam-Kaka skrev:2106853Motorerna på ebay brukar landa på <-8k
_basse_ skrev:2106543Ja, jag vet att jag "Fucked up".....
Göran skrev:2107114Vad har du gjort ?
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |