Aprilia-tråden

flugan skrev:
Tycker 89 låter sjukt billigt. Tjöp tjöp tjöp!

Visst det drar i köptarmen jag kommer att bestämma mig efter helgen.
Min andra hälft blir inte glad eftersom jag sålde min ruggiga sporthoj VFR800 :3freak som jag blev av med KK förra året
och köpte en tam gubbhoj=RSV Tuono :rolleyes:
 
Väldigt bra pris, jag gav 86 för min 03 uttagen 04, det tyckte jag var billigt. Du får ju den nye modellen för 3k till, gaaaaaah nu blev jag ledsen i ögat :3freak

iofs är ju min hottad för kanske 10k :banana
 
Oljenivå

Har nyligen köpt en mille. Tänkte kolla oljenivån på den och har svårt att se någon nivå på slangen. Kan det vara så att det är för lite olja eller är det jag som ser illa? Håller cykeln rakt, ser bara en blåaktig slang.
 
prissma skrev:
Har nyligen köpt en mille. Tänkte kolla oljenivån på den och har svårt att se någon nivå på slangen. Kan det vara så att det är för lite olja eller är det jag som ser illa? Håller cykeln rakt, ser bara en blåaktig slang.
Det är torrsump på Millen. Oljenivån stiger och sjunker. Kör 10-15 km (om den varit kall innan) och kolla när oljenivån stiger när du står stilla med motorn igång. Nivån ska inte då inte gå över max (eh ja som du förstår....) och går den aldrig över min är det verkligen dax att fylla på. 0.5 liter mellan min och max.
Nu läste jag nogrannare... Om slangen är blå lär det vara oljan du ser.
 
Nu är jag också Mille-ägare. Efter lite småstrul igår med en jordkabel med dålig kontakt i så är allt frid och fröjd. Bytte olja och filter igår, och tyckte det gick i lite mycket olja. I boken står det ca 3,5 liter, innan man skall köra motorn 1 min. Då kom det inte ens upp på min, fick hälla i hela dunken, dvs
4 l. Är det normalt? Nivån ligger perfekt nu, körde motorn 1 minut, och den ligger fortfarande bra.

Sen är det luft i bakbromsen, men jag lyckades fan inte lufta den, körde igenom 3 behållare, men det hjälpte inte. Är det nått speciellt knep för att lufta den där?

/Pajje
 
Last edited:
Det var på tiden

Psychobiker skrev:
Nu är jag också Mille-ägare. Efter lite småstrul igår med en jordkabel med dålig kontakt i så är allt frid och fröjd. Bytte olja och filter igår, och tyckte det gick i lite mycket olja. I boken står det ca 3,5 liter, innan man skall köra motorn 1 min. Då kom det inte ens upp på min, fick hälla i hela dunken, dvs
4 l. Är det normalt? Nivån ligger perfekt nu, körde motorn 1 minut, och den ligger fortfarande bra.

Sen är det luft i bakbromsen, men jag lyckades fan inte lufta den, körde igenom 3 behållare, men det hjälpte inte. Är det nått speciellt knep för att lufta den där?

/Pajje

Då är det bara att köpa fler bakdäck för dig. Hoppas du blir nöjd med nya millen. Det går åt 3-5 dl mer olja när du byter filter är min erfarenhet. 4 liter låter normalt tycker jag.
Wozny
 
Psychobiker skrev:
....
Sen är det luft i bakbromsen, men jag lyckades fan inte lufta den, körde igenom 3 behållare, men det hjälpte inte. Är det nått speciellt knep för att lufta den där?

/Pajje

Jag har för mig att jag läst nån stans att det finns ett specialknep...

Tror du ska plocka av hela oket och göra nått trix...

Kolla på famiglia... eller tidigare i denna tråd..(om du orkar...;))
 
Psychobiker skrev:
Nu är jag också Mille-ägare. Efter lite småstrul igår med en jordkabel med dålig kontakt i så är allt frid och fröjd. Bytte olja och filter igår, och tyckte det gick i lite mycket olja. I boken står det ca 3,5 liter, innan man skall köra motorn 1 min. Då kom det inte ens upp på min, fick hälla i hela dunken, dvs
4 l. Är det normalt? Nivån ligger perfekt nu, körde motorn 1 minut, och den ligger fortfarande bra.

Sen är det luft i bakbromsen, men jag lyckades fan inte lufta den, körde igenom 3 behållare, men det hjälpte inte. Är det nått speciellt knep för att lufta den där?

/Pajje


Om man tar bort oket och håller det högt så är det lättare att få ut luftfickorna.

//Christer
 
Tvåcylindrig sommarkärlek

Kompisarna varnade mig men jag gjorde det ändå :gnissla ...provkörde en glänsande röd RSV Mille och nu är, precis som befarat, hooked! Vilken otroligt tajt och personlig hoj....och sången sen.... (Devilpipa), man fick ju rysningar!! :yoparty :lol

Men innan jag definitivt gör slag i saken, finns det något man bör kolla extra noga med modellen? Enligt Bikes begbibel är modellen fri från typfel men det vore ju kul att få lite input från andra som kör dessa skönheter.

Mitt ex är en -00, uttagen -02, 2 ägare, 1500 mil, nyservad och med nya däck. Orig förutom tonat kåpglas och Devil slipon i titan. Ägaren vill ha 70k. Är det ett ok pris? Tycker faktiskt det verkar så efter att kikat på Blocket.
 
Last edited:
fazerfun skrev:
Tvåcylindrig sommarkärlek

Kompisarna varnade mig men jag gjorde det ändå :gnissla ...provkörde en glänsande röd RSV Mille och nu är, precis som befarat, hooked! Vilken otroligt tajt och personlig hoj....och sången sen.... (Devilpipa), man fick ju rysningar!! :yoparty :lol

Men innan jag definitivt gör slag i saken, finns det något man bör kolla extra noga med modellen? Enligt Bikes begbibel är modellen fri från typfel men det vore ju kul att få lite input från andra som kör dessa skönheter.

Mitt ex är en -00, uttagen -02, 2 ägare, 1500 mil, nyservad och med nya däck. Orig förutom tonat kåpglas och Devil slipon i titan. Ägaren vill ha 70k. Är det ett ok pris? Tycker faktiskt det verkar så efter att kikat på Blocket.

Är det en vanlig eller en R?
Vanlig= pruta!
R= ok pris :tummenupp
 
fazerfun skrev:
Tvåcylindrig sommarkärlek

Kompisarna varnade mig men jag gjorde det ändå :gnissla ...provkörde en glänsande röd RSV Mille och nu är, precis som befarat, hooked! Vilken otroligt tajt och personlig hoj....och sången sen.... (Devilpipa), man fick ju rysningar!! :yoparty :lol

Men innan jag definitivt gör slag i saken, finns det något man bör kolla extra noga med modellen? Enligt Bikes begbibel är modellen fri från typfel men det vore ju kul att få lite input från andra som kör dessa skönheter.

Mitt ex är en -00, uttagen -02, 2 ägare, 1500 mil, nyservad och med nya däck. Orig förutom tonat kåpglas och Devil slipon i titan. Ägaren vill ha 70k. Är det ett ok pris? Tycker faktiskt det verkar så efter att kikat på Blocket.

Vet att det inte är tråd för sälj å köp, men kan inte hejda mej, jag säljer en 00:a, det är en vanlig i mycket bra skick, ca 1700 mil, nyservad, kan skicka med nya sulor oxå, jag vill ha 65000:- för min Mille. Ja just det, den är gul, lite svart å undertray i silver. Du kan hitta annonsen under säljes.om du är intresserad kan jag maila bilder.

mvh
Christer
 
fazerfun skrev:
Tvåcylindrig sommarkärlek

Kompisarna varnade mig men jag gjorde det ändå :gnissla ...provkörde en glänsande röd RSV Mille och nu är, precis som befarat, hooked! Vilken otroligt tajt och personlig hoj....och sången sen.... (Devilpipa), man fick ju rysningar!! :yoparty :lol

Men innan jag definitivt gör slag i saken, finns det något man bör kolla extra noga med modellen? Enligt Bikes begbibel är modellen fri från typfel men det vore ju kul att få lite input från andra som kör dessa skönheter.

Mitt ex är en -00, uttagen -02, 2 ägare, 1500 mil, nyservad och med nya däck. Orig förutom tonat kåpglas och Devil slipon i titan. Ägaren vill ha 70k. Är det ett ok pris? Tycker faktiskt det verkar så efter att kikat på Blocket.

Om det är en R, så kolla läckage i öhlins gaffeln. Annars så kan 99-00 ha problem med slirande koppling. Kolla om förra ägaren gjort något åt kopplingen.

Försök sen heller aldrig att starta med dåligt kräm i batteriet. Den kräver mycket kräm, och är det dåligt kan du bränna startmotorrelät. Vilket inte är billigt....

Annars så är det bara lycka till!!
 
Skillnad???

Vad är det för skillnad på mille r -04 och -05? Alltså inte factory, utan den "vanliga".


Jag är grymt nöjd med min nuvarande -01:a. Men den röda -05:an med de svarta lejonhuvet på är ju så extremt snygg så de finns ju ingen hoj i närheten ens. Den e verkligen i en klass för sig.

Problemet är bara att jag vet ingenstans där -05:an finns att provköra. Däremot finns -04:an att tillgå.
 
Skillnaden är väll att det sitter radialmonterade bromsok fram+vita blinkers & bakljus. Vart finns 04 an?
 
Last edited:
Psychobiker skrev:
Nu är jag också Mille-ägare. /Pajje
:rofl :rofl Samma här :tungan
Ses på nån bana i landet snart!

:hej alla pizzabagare och pastakokerskor!

Måste ju kolla in nya hemmet juh...och passa på och fråga om nån möjligtvis har höger Clip-on till en Mille?
Jag är less på att ha farthållare på hoj...det är ju för f** ingen bil :4skrika



//TS
 
Last edited:
TwinSucker skrev:
:rofl :rofl Samma här :tungan
Ses på nån bana i landet snart!

:hej alla pizzabagare och pastakokerskor!

Måste ju kolla in nya hemmet juh...och passa på och fråga om nån möjligtvis har höger Clip-on till en Mille?
Jag är less på att ha farthållare på hoj...det är ju för f** ingen bil :4skrika



//TS

Kul att du inte föll ner i Rad4 träsket :tummenupp .
Vet ingen som har orginal clip on men maxximus här på forumet säljer billiga clip on runt 1000 paret :)
 
Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top