Aprilia-tråden

flugan skrev:
Jajjemen, en svart Falco har jag. Men inget neongrönt regnställ, de e kôlsvart de oxå.


Kanske var en annan hoj jag tänkte på iaf.Jag hörde att det mullrade,det var en svart Falco så det borde väl varit du:=)
 
jocke i köping skrev:
Ja ibland så blir jag impad själv :tungan


HAHHAHAHAHAAH, vi får ta ett allvarligt snack om detta över en fika någon dag, jag bakar några ballerina här i veckan. föresten ska du med till linköping på tisdag och kolla på bevikscupen
 
ec2bme skrev:
Den va verkligen görsnygg. :tummenupp
Grattis grattis!













Jag mappade in min PCIII:a för några dagar sedan.
Resultatet blev 117,57 hk och 96,38 Nm på baktofflan.

Är det bra, dåligt eller helt normalt??? :confused:
(OBS. Jag har en mille -01 med ett Renegade air-kit, Yoshimura slip-on och en PC III:a på.)



det är som min falco ungefär, du har väl 1 hk mer men jag har bättre vrid

jag har oxå pc3 kn-filter och kolfiber dämpare
 
jocke i köping skrev:
Q: How to I remove the "SERVICE" indication from the dashboard?

A: Turn on the key, but don't start the bike. Hold the "LAP" button (flash-to-pass) on the left handgrip and press the "R" button on the dash. Hold both of these buttons down together for five seconds and the indicator will clear.

och härkommer länken till infon ,, http://www.geocities.com/sl_mille/faq.html
lycka till // Jocke
tackar så mycket ska pröva i morgon :banana
 
Hej har fått min förra hoj stulen å går i mille tankar är mest sugen på en r 00 å framåt är det stor skillnad i förs mellan r och en vanlig mille?
Vart i göteborg kan man serva/köpa grejer är det dyrt el som till en japs?
Valet står väl mellan en sp1 och en mille just nu antar att ni är lite färgade här men vad jag förstått så är millen lite mer hoj än sp1 dvs bättre osv ?
Vad ska man betala för en 00-01 mille r med under 2 tusen på mätarn å lite lull-lull är det runt 70k el är det ett överpris?
Sen har jag hört att öhlinarna på r modellen kräver service lite oftare så ägande kostnaden skjuter iväg lite stämmer detta el är det bara skrämsel propaganda?
 
Last edited:
Snigel skrev:
Hej har fått min förra hoj stulen å går i mille tankar är mest sugen på en r 00 å framåt är det stor skillnad i förs mellan r och en vanlig mille?
Vart i göteborg kan man serva/köpa grejer är det dyrt el som till en japs?
Valet står väl mellan en sp1 och en mille just nu antar att ni är lite färgade här men vad jag förstått så är millen lite mer hoj än sp1 dvs bättre osv ?
Vad ska man betala för en 00-01 mille r med under 2 tusen på mätarn å lite lull-lull är det runt 70k el är det ett överpris?
Sen har jag hört att öhlinarna på r modellen kräver service lite oftare så ägande kostnaden skjuter iväg lite stämmer detta el är det bara skrämsel propaganda?

01-03 är uppdaterad, <-00 har dålig koppling orginal+mindre avgas ventiler om jag inte mins fel. Så sattsa på en 01-> jag skulle rekomendera utan öhlins om du ej ska köra på bana eftersom de har en tendens att läka. 75k är helt okej pris för en 01+ om den har lite lull-lull. Jag ska sälja min för 75k tyvär har jag inte hunnit ändra annonsen än. Den kan tas med till göteborg också tyvär så får jag inte med mig orginal grejerna på hojen med de kan jag få ned med bil senare. Pm vid intresse.
 
Snigel skrev:
Hej har fått min förra hoj stulen å går i mille tankar är mest sugen på en r 00 å framåt är det stor skillnad i förs mellan r och en vanlig mille?
Vart i göteborg kan man serva/köpa grejer är det dyrt el som till en japs?
Valet står väl mellan en sp1 och en mille just nu antar att ni är lite färgade här men vad jag förstått så är millen lite mer hoj än sp1 dvs bättre osv ?
Vad ska man betala för en 00-01 mille r med under 2 tusen på mätarn å lite lull-lull är det runt 70k el är det ett överpris?
Sen har jag hört att öhlinarna på r modellen kräver service lite oftare så ägande kostnaden skjuter iväg lite stämmer detta el är det bara skrämsel propaganda?

Kenneths MC e aukt. Aprilia-mek i Gbg
 
Snigel skrev:
Vad ska man betala för en 00-01 mille r med under 2 tusen på mätarn å lite lull-lull är det runt 70k el är det ett överpris?

Får du en 01:ans R på 2000 mil + lull-lull för 70K så har du nog gjort årets affär! Och från 01> så har du bättre koppling och 2mm större insugs ventiler. (2 hk mer) Även nytt utseende på kåpor mm.

Öhlinarna läcker varje vinter på mina hojar, dock kan man med jämna mellanrum "gunga" hojen, komprimera dämparna så man smörjer upp packboxarna även vintertid. Detta har hjälpt en del.

En nära vän hade en SP1 ett tag, tyckte dock att millen va bättre på allt, så tyckte även han.....

I BIKE någon gång under 2001 gjordes ett test mellan mille R, ducce 996 och SP1. Millen vann på bana OCH på väg, och hade den ärligaste topphastigheten. (276 mätarfart = 273 uppmätt)
Den gick även snålast och SP1 var grymt törstig....
Det negativa i testet va dock reservdelarna.... Klart dyrast av de 3! En ljuddämpare = 14000, en tank = 16000! Oljefiltret va iaf billigt.... :hihi

Men som alltid.... provkör båda! Så kommer du köpa millen sen! :rofl
 
Vad är det som skiljer en r mot en vanlig mille exakt?
Märks det stor skillnad?
Är det skillnad på förs premien?
Vad är rimligt för en 01 å framåt vanlig mille med 1-2000 mil prismässigt?
 
Snigel skrev:
Vad är det som skiljer en r mot en vanlig mille exakt?
Märks det stor skillnad?
Är det skillnad på förs premien?
Vad är rimligt för en 01 å framåt vanlig mille med 1-2000 mil prismässigt?


Vanlig

Brembo gjutna fälgar
Plast detaljer istället för coolfajber
Showa gafflar och (tror) Sacs (stavning?) bak
Andra dekaler
Längre bakram för att kunna skjutsa

R-modellen

OZ smidda fälgar
Coolfajber detaljer istället för plast
Öhlins gafflar, bakdämp och styrdämp
Andra dekaler
Kortare bakram som ej går att skjutsa på. Kom dock med skjuts möjlighet 2002.

Och det märks ingen större skillnad. Om du nu inte ska köra mycket bana, då R:en lämpar sig bäst.

Jag kollade upp vad de båda skulle kosta i förs innan. = skiljde inte en spänn! Frågade då hur en dyrare hoj kunde kosta lika mycket, men det kunde dom inte svara på....

Pris 01.... Runt 70K kanske.... Men kolla blocket så ser du ungefär var dom ligger. Betänk också att utrustning är dyrt...
 
Last edited:
RSV_R skrev:
Det negativa i testet va dock reservdelarna.... Klart dyrast av de 3!

Kan ju tillägga att leveranstiden på reservdelar är sjukt långt å i vissa fall ännu längre :mad:

Är hojen hel å komplett så regerar Millen fett, SP1&SP2 e ju dock sjukt snygga...men det är ju en väldigt mjuk värdering !
 
Triggerhappy skrev:
Kan ju tillägga att leveranstiden på reservdelar är sjukt långt å i vissa fall ännu längre :mad:

Är hojen hel å komplett så regerar Millen fett, SP1&SP2 e ju dock sjukt snygga...men det är ju en väldigt mjuk värdering !

Nu verkar det dock som leveranstiderna är nere på en vecka.

Verkar som nya ledningen från Piaggio satsar på eftermarknaden istället för att komma näst sist i MotoGP :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top