Aprilia-tråden

Tjena.

Börjar bli lite sugen på att byta upp min SV650 till en lite större cykel, och V:et är ett måste i modellbenämningen, så då faller ju genast blickarna på rsV:n.
Den måste ju vara bland det vackraste som skapats.

Men då är det ju som alltid när man börjar snegla på annonserna, vilken årsmodell vill jag ha och vad får jag för de extra pengarna om jag väljer en nyare?

Jag skulle helst vilja ha en med öhlinare, den variant som sedan 04 kallas factory. Vad kallades den innan, är det rsv mille R?

När kom vilka förändringar i tex motor, bromsar, chassi och design?
 
R kallade den med Öhlins:=)
Bra med twinfrälsta människor:tummenupp

Jag hade en 02a,enligt mitt tycke den vackraste av alla modellerna.
 

Bifogat

  • Millen beskuren[1].jpg
    Millen beskuren[1].jpg
    83 KB · Visningar: 77
  • PICT0015mod.jpg
    PICT0015mod.jpg
    75.8 KB · Visningar: 82
  • Pict0029lllll.jpg
    Pict0029lllll.jpg
    67.2 KB · Visningar: 71
spaceman skrev:
Tjena.

Börjar bli lite sugen på att byta upp min SV650 till en lite större cykel, och V:et är ett måste i modellbenämningen, så då faller ju genast blickarna på rsV:n.
Den måste ju vara bland det vackraste som skapats.

Men då är det ju som alltid när man börjar snegla på annonserna, vilken årsmodell vill jag ha och vad får jag för de extra pengarna om jag väljer en nyare?

Jag skulle helst vilja ha en med öhlinare, den variant som sedan 04 kallas factory. Vad kallades den innan, är det rsv mille R?

När kom vilka förändringar i tex motor, bromsar, chassi och design?

Här är min egen tolkning utifrån reservdelslistor, foton och tekniska data under åren som man gillat Aprilia:
-98 Föddes RSV. Mellan -98 och -00 sker väldigt många uppdateringar (ex en ny vev) men jag vet inte vad det gav.
-00 Fick den roligare färger och motoruppdateringarna verkar stabiliserat sig
-01 Fick den förstärkt koppling och större ventiler
-01 eller -02 Fick den 2hk till (130hk)
-04 Helt ny cykel (nytt chassi, ny motor, ny design)


RSV Mille R hetter den "gamla" modellen med öhlinare.

Men viktigast av allt är att Mille är bäst

Ädit: "Blixtarna" och flerfärgningen på toppkåpan som du ser på Twinners bilder finns inte på de tidiga Milllarna.
 
Last edited:
Flugan: Var du inne i stan och snurrade för några veckor sedan? i et neongrönt typ av regnställ? du har väl en svart Falco? såg iaf en sån på gatan utanför Gothia Towers.
har för mig att du bodde i Götet :tungan
 
Last edited:
Falcon återställd!

Skruvarna till ventilkåpan kom idag o jag var ledig...fort på me grejerna o provkörning i regnet...ingen läcka! :tummenupp

Nytt Diablo däck bak beställt o nu har Mikcar hetsat mig till köp av PCIII oxå..
Men jag stötte på patrull..PCIII finns för Falco 01-04? :va Jag har ju en 00:a
Är det tryckfel på både powercommanders o motospeeds hemsida?
För jag har för mig att folk här har PCIII i deras Falco 00:or..eller??

Ska ta o ringa o kolla upp...men nån här kanske sitter på svaret?
Nåt som är annorlunda på Falco 01-04 gällande sprut o elektronik? :confused:
 
det är samma pciii till falco som till mille ,, 04: är annorlunda ,, från 98-03 borde det vara samma ,, är säker till 95% ,,
det fins någon bra länk till en tysk sida där du hittar pcIII till bra pris här i tråden ,, dvs under 3000:-
mvh: Jocke

Don Tomaso skrev:
Skruvarna till ventilkåpan kom idag o jag var ledig...fort på me grejerna o provkörning i regnet...ingen läcka! :tummenupp

Nytt Diablo däck bak beställt o nu har Mikcar hetsat mig till köp av PCIII oxå..
Men jag stötte på patrull..PCIII finns för Falco 01-04? :va Jag har ju en 00:a
Är det tryckfel på både powercommanders o motospeeds hemsida?
För jag har för mig att folk här har PCIII i deras Falco 00:or..eller??

Ska ta o ringa o kolla upp...men nån här kanske sitter på svaret?
Nåt som är annorlunda på Falco 01-04 gällande sprut o elektronik? :confused:
 
spaceman skrev:
Tjena.

Börjar bli lite sugen på att byta upp min SV650 till en lite större cykel, och V:et är ett måste i modellbenämningen, så då faller ju genast blickarna på rsV:n.
Den måste ju vara bland det vackraste som skapats.

Men då är det ju som alltid när man börjar snegla på annonserna, vilken årsmodell vill jag ha och vad får jag för de extra pengarna om jag väljer en nyare?

Jag skulle helst vilja ha en med öhlinare, den variant som sedan 04 kallas factory. Vad kallades den innan, är det rsv mille R?

När kom vilka förändringar i tex motor, bromsar, chassi och design?

Det bästa köpet är nog en 01 eller en 04a jag skulle endast rekomendera öhlins modelen om du ska köra på bana eftersom de kräver mycket underhåll m.m. Läker ganska lätt. Där imot orginal dämparna är väldigt svår att få till så de läker.

Rumpan.jpg


Ska troligen sälja min på grund av köp av en 04/05 pma mig vid intresse, priset på blocket stämer inte så bra det sjuker troligen idag.

En av få blå i sverige.
 
twinner skrev:
Flugan: Var du inne i stan och snurrade för några veckor sedan? i et neongrönt typ av regnställ? du har väl en svart Falco? såg iaf en sån på gatan utanför Gothia Towers.
har för mig att du bodde i Götet :tungan

Jajjemen, en svart Falco har jag. Men inget neongrönt regnställ, de e kôlsvart de oxå.
 
Grundinställning för Öhlinare RSV-R

Hej

Har en Öhlinare från en RSV R liggandes hemma som jag hoppas få på min Falco 01:a under helgen :)

Skulle behöva ha tips om var jag kan hitta uppgifter om grundinställningen för bakdämparen för en RSV-R 99/00 så jag kan ställa in den innan jag monterar dit den.

Någon som har tips om bar hemsida eller dylikt?

/BW
 
Jahapp gott folk, dags att presentera sig i denna tråd. Sedan en vecka tillbaka är man ägare av en Rsv mille 03 :banana .

Körde tidigare Firestorm och är sedan dess twinfrälst men ville ha nåt nytt nu.

Det var Flugan som övertygade mig om att köpa Aprilia, jag har varit lite skeptisk med tanke på hans äventyr med falcomotorn :näsblod . Men han lugnade mig och talade mig till rätta :hihi

Intrycket än så länge är att kvaliteten är som vilken japanare som helst, detaljerna är sååå mycket mer påkostade, chassi å fjädring är ju grymma å fint klipp i motorn.

Hojen är utrustad med airbox-kittet från kaemna, samt ett silmotor slipon + chip samt nerdrevad ett kugg fram, det morrar såååå gott under tanken när man passerar 6000 rpm :Rockbanan

Bild på skönheten: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=95080
 
Last edited:
Okej, får tacka för svaren.
Ett tag kvar till jag har råd att byta upp mig.
Mycket annat som kostar, och att äga SV:n är ju i princip gratis då värdeminskning och försäkring är så lågt.
Men nästa sommar hoppas jag kunna byta.
 
Black-Wolf skrev:
Hej

Har en Öhlinare från en RSV R liggandes hemma som jag hoppas få på min Falco 01:a under helgen :)

Skulle behöva ha tips om var jag kan hitta uppgifter om grundinställningen för bakdämparen för en RSV-R 99/00 så jag kan ställa in den innan jag monterar dit den.

Någon som har tips om bar hemsida eller dylikt?

/BW
Om du har bike nr6/2004 så står det bra. Både grund å deras ev justeringar för olika banor. Jag åker med dessa å der funkar väldigt bra.
 
fogerty skrev:
Jahapp gott folk, dags att presentera sig i denna tråd. Sedan en vecka tillbaka är man ägare av en Rsv mille 03 :banana

Bild på skönheten: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=95080
Den va verkligen görsnygg. :tummenupp
Grattis grattis!













Jag mappade in min PCIII:a för några dagar sedan.
Resultatet blev 117,57 hk och 96,38 Nm på baktofflan.

Är det bra, dåligt eller helt normalt??? :confused:
(OBS. Jag har en mille -01 med ett Renegade air-kit, Yoshimura slip-on och en PC III:a på.)
 
Last edited:
wasa skrev:
Om du har bike nr6/2004 så står det bra. Både grund å deras ev justeringar för olika banor. Jag åker med dessa å der funkar väldigt bra.

Tack för tipset :tummenupp

Ska ha hela årgången av Bike 2004 så det är väl bara till att börja leta :)

/BW
 
bird2s.jpg

bird1s.jpg


Ushh fy fan har varit nära att kört på fåglar nyligt igen men har dukat för dem i rätt tid.. även om hastigheten ej var lika hög åt mig som åt honom han körde 272km där (det är en Nera)
 
fråga

är det någon som vet hur man får bort (service) PÅ displayen på en mille 02
som jag fattat är det vell bara vätskor på den servicen
 
Q: How to I remove the "SERVICE" indication from the dashboard?

A: Turn on the key, but don't start the bike. Hold the "LAP" button (flash-to-pass) on the left handgrip and press the "R" button on the dash. Hold both of these buttons down together for five seconds and the indicator will clear.

och härkommer länken till infon ,, http://www.geocities.com/sl_mille/faq.html
lycka till // Jocke


sukagävle skrev:
är det någon som vet hur man får bort (service) PÅ displayen på en mille 02
som jag fattat är det vell bara vätskor på den servicen
 
Pc Iii

Var kan jag hitat bästa pris på PC III?

Någon som har tips på länkar firmor etc?

/BW
 
Pc Iii

Var kan jag hitta bästa pris på PC III?

Någon som har tips på länkar firmor etc?

/BW
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top