Aprilia-tråden

flugan skrev:
Personligen skulle jag vilja avråda ifrån Biscaya just när det gäller Aprilia.

Wörd :tummenupp

Servade min hos Biscaya men var inte riktigt hundra med jobbet...och bemötandet på service.

Har varit i kontakt med Kenneths och tycker de verkar bra så det blir de som får äran nästa gång

/BW
 
Jaha... tibax på ruta 1...

Skulle sätta på den nya packningen i slavcylindern (kopplingen) med radialtätningen jag skickade efter från momentum... (thx Termi... =)

En liten blå hård grej... just det att den var så hård/styv gjorde mig misstänksam... och som jag befarade så höll inte skiten när jag skulle pressa på den....

Så O-ringen som jag satte dit först gjorde att det läckte... Den nya radialtätningen gick sönder..

Så nu sitter orginalet där igen... :huvet


Jag blir vansinnig... tyvärr tar det för lång tid mellan gångerna jag kan meka ..

Hur som så tänkte jag sticka till maskinaffären i LKPG med den nya och numer trasiga radialtätning och beställe en likadan fast i EPDM... för EPDM ska väl vara mjuk ??? eller?? :va

Orginalet och O-ringen jag hade var mjuka...

Termi... hur faaaaaan fick du dit den packningen??
 
En liten blå hård grej... just det att den var så hård/styv gjorde mig misstänksam... och som jag befarade så höll inte skiten när jag skulle pressa på den....



Termi... hur faaaaaan fick du dit den packningen??[/QUOTE]


Värm på den med hårtorken lite granna så den blir lite mjukare.
 
Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör... :va försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig :va eller har jag något otrevligt elfel :va
 
Tjena !

jag vet att det har förekommit att jordsladden från batteriet till karossen har lossat ,, innan kolla alla jordningar innan du köper nytt batteri eller så ,,
om batteriet funkade någon timme innan så borde det inte vara tomt nu när du kört en sväng tycker jag,, det var ju inte minusgrader ute heller ,, Hmmm
mitt tips ,, kolla jordanslutningarna o kontakter.

// Jocke

anol70 skrev:
Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör... :va försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig :va eller har jag något otrevligt elfel :va
 
jocke i köping skrev:
Tjena !

jag vet att det har förekommit att jordsladden från batteriet till karossen har lossat ,, innan kolla alla jordningar innan du köper nytt batteri eller så ,,
om batteriet funkade någon timme innan så borde det inte vara tomt nu när du kört en sväng tycker jag,, det var ju inte minusgrader ute heller ,, Hmmm
mitt tips ,, kolla jordanslutningarna o kontakter.

// Jocke

låter som en rimlig förklaring till det plötsliga problemet...
Tack för tipset...
 
Oops, spam eller godis? RSV-prylar 4 sale

Hej pojkar och flickor. Min polare har kraschat (påkörd av bil) sin Touno -03 innan vi hann få på allt nytt godis på hans hoj. Han klarade sig "bra" förutom lite trasigt bäcken... 10 veckor på kryckor efter operation, sen rehab.

Är det någon som är sugen på splirrans nya prylar är nu allt till salu, det finns bl.a. LeoVince ovalt titan slipon inkl Kämna chip, Pure Tec Race Filter, Ram för Race filter, Insugningsburk RSV Mille 1998-2000 (större insug) samt Framdrev 16 kuggar. Allt är nytt och ligger i kartong.

Kolla in annonsen för mer info: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=21119

Mvh,

Ronny, numera ensam Aprilist i Åre
 
Last edited:
anol70 skrev:
Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör... :va försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig :va eller har jag något otrevligt elfel :va

Millen beter sig så om man startar med dålig kräm, eller ur kass kräm. Min har betett sig på samma sätt många ggr nu i våras. (men så laddar man ju inte bateriet under vintern heller...)
Koppla på en laddare en halvtimme så kan du starta. Sen är det bara att ut och åka igen. (men nytt batteri rekomenderas)

Jag har även testat under lite blinkersstrul hur länge man kan stå med lyset mm påslaget, om man nu har ett kasst batteri. Räcker med ca: en kvart och sen kan man inte starta längre... Och symtomen blir som du beskrivit.

Det man ska passa sig för är att inte bränna start reläet! Lätt hänt med dålig kräm i batteriet....
 
PCIII Dyno

Så nu har även jag inte kunnat låta bli att installera PCIII :) Och det ångrar jag inte!
Den största vinsten tycker jag blev körbarheten och gasresponsen.
Senare i höst ska jag tillbaka och få separata mappar gjorda då det inte riktigt fanns tid för det nu. Kanske man kan få bort dippen mellan 5-6 rpm då förhoppningsvis...
Ett annat billigt sätt att kräma ur lite mer effekt verkar vara att optimera kamvinklarna. Men det får bli ännu senare. Kanske blir portning också... Iiiiii here we gooooo again!!!!!!!!!

Här är min dynograf iaf. Ha det gott mina vänner! Nu ska jag ut å köra hoj = semester :rofl
 

Bifogat

  • Dyno_RSVR-04.jpg
    Dyno_RSVR-04.jpg
    50 KB · Visningar: 87
RSV_R skrev:
Millen beter sig så om man startar med dålig kräm, eller ur kass kräm. Min har betett sig på samma sätt många ggr nu i våras. (men så laddar man ju inte bateriet under vintern heller...)
Koppla på en laddare en halvtimme så kan du starta. Sen är det bara att ut och åka igen. (men nytt batteri rekomenderas)

Jag har även testat under lite blinkersstrul hur länge man kan stå med lyset mm påslaget, om man nu har ett kasst batteri. Räcker med ca: en kvart och sen kan man inte starta längre... Och symtomen blir som du beskrivit.

Det man ska passa sig för är att inte bränna start reläet! Lätt hänt med dålig kräm i batteriet....
tack för tipset... det blir till att köpa ett nytt batteri, jag laddade det gamla för en vecka sedan så det är nog kass...

kör hårt i sommar... :tummenupp
 
wasa skrev:
En liten blå hård grej... just det att den var så hård/styv gjorde mig misstänksam...


:D :D :D :D

Ja skulle bli ännu mer misstänksam över att den är liten och blå.....
 
Olje förbrukning

Märker att under hårdkörning drar min RSV en hel del Olja noterade ca 3dl förbrukning under ca 30 mils bankörning .
Normalt ska väl inte millen dra mer än någon dl per 100mil :va .

Annars är jag grymt nöjd hittils väghållning och bromsar är superbt och motorn har härligt fett drag från 6000 och uppåt.
 
Felix skrev:
Mikcar: du har inte den mappen på din dator??


Den mappen skulle vara helt oanvändbar för dig!
Micke har ett evo-luftburkmodd.
Du har renegade!!!!!
De 2 är helt olika.
Evo tätar mot tanken och gör eg. bara så att burken blir större, vilket behövs! :tummenupp

renegade är ett Openair... dvs den har ingen tätning mot nåt...

Så jag kan nog gissa att mappen som micke har inte passar din alls, men prova om du vill! :banana

Föäreslår att du åker och mappar in den själv, om du ska få det riktigt bra. :tummenupp

tjing
 
2ono skrev:
Märker att under hårdkörning drar min RSV en hel del Olja noterade ca 3dl förbrukning under ca 30 mils bankörning .
Normalt ska väl inte millen dra mer än någon dl per 100mil :va .

Annars är jag grymt nöjd hittils väghållning och bromsar är superbt och motorn har härligt fett drag från 6000 och uppåt.

Å du är säker på att den drack de där 3dl, inte bara att nivån i röret går upp å ner som på en vanlig söndag?
 
Även om den gjorde det under bankörningen så e det nog inga problem eller brister ,, den pressas ju ganska hårt då under sådana förhållanden ,,
men en sak e ju säker med V-60 motorn o det e ju det att det ibland e en hel vetenskap o kolla oljan ,, ibland mycket o ibland lite i röret :va
jag brukar köra den en sväng på ett par mil o sedan kolla med avstängd motor ,, nästan ända sättet ,,
kanske inte så bra om man har brist på olja :kocko

flugan skrev:
Å du är säker på att den drack de där 3dl, inte bara att nivån i röret går upp å ner som på en vanlig söndag?
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top