Aprilia-tråden

Re: Aprilia-tråden!!!

Hur mycket varvar den nyare generationens mille? Alltså den från 0
-04 och frammåt.
 
Är jag dum i huvet på riktigt om jag byter/säljer bort min RSV mille -00a och införskaffar mig en Tuono? (00-03)

Tycker det låter som en väldigt vettig idé, har själv funderat i samma svängar. Dock går nog jag steget längre och skaffar 2:a gen när jag ändå håller på.
 
Tycker det låter som en väldigt vettig idé, har själv funderat i samma svängar. Dock går nog jag steget längre och skaffar 2:a gen när jag ändå håller på.
Blir ingen banåkning i år, Tuono´n är billigare i försäkring och lite skönare sittställning. Hade varit kul med lite touring i sommar. Sen att jag studerar och CSN inte ger mig så många lappar per månad gör att man helst vill byta rakt av hehe!

Så... Nån som vill byta en röd RSV MILLE (2300mil) -00a mot en Tuono? :) :tummenupp
 
Last edited:
:va Näe :yoparty
Du är helklok, dessutom blir den säkerligen bra mycket billigare att äga :tummenupp
Sen tror jag bestämt att 1gen. Tuono är 02-05 :)
Jasså, trodde Tuono kom tidigare! Jag tänkte upp till 2003, därefter går det nog inte byta jämt mot min racer! (så jag bara chansade att de kom runt -00 ;) )
Är du intresserad av att titta på mina bromsskivor? Den var lite sneda men kanske bara behövdes rycka lite i "låsningarna" mellan inre och yttre ringen... Fixat depåstöd fram så jag tänkte skruva lite i veckan!
 
Jasså, trodde Tuono kom tidigare! Jag tänkte upp till 2003, därefter går det nog inte byta jämt mot min racer! (så jag bara chansade att de kom runt -00 ;) )
Är du intresserad av att titta på mina bromsskivor? Den var lite sneda men kanske bara behövdes rycka lite i "låsningarna" mellan inre och yttre ringen... Fixat depåstöd fram så jag tänkte skruva lite i veckan!

=) tuonon har släpat lite i modellerna kontra rsvr. Oavsett så är den en förbannat trevlig bekantskap!

Bromsskivor, inga problem! :tummenupp
Btw var du ute och åkte idag?! Det gick rykten om en röd hoj i kvarteret idag....:)
 
=) tuonon har släpat lite i modellerna kontra rsvr. Oavsett så är den en förbannat trevlig bekantskap!

Bromsskivor, inga problem! :tummenupp
Btw var du ute och åkte idag?! Det gick rykten om en röd hoj i kvarteret idag....:)

Bra Johan, du är "Snickarens son är en hyvelns grabb" :tummenupp
Det var grannen till höger om mig, tror han glider runt på en Ducati Monster. Står också nån radfyra i garaget hans, inte sett vad det är bara...
 
Härlig maskin

[YOUTUBE-ID]8Rq3m_mk6KA[/YOUTUBE-ID]
 
Härlig maskin

[YOUTUBE-ID]8Rq3m_mk6KA[/YOUTUBE-ID]

Jäklar så fet!! Helt rätt bygge.

Nu längtar man lagom mycket till trottelhusen är klara så man kan ställa av bilen.....
 
Last edited:
Hej!
Jag har en SL 1000 Falco -00:a som läker kopplingsvätska. Det är inga stora mängder, men från slutet av förra säsongen märkte jag att det hade börjat läka, har även sett läckage nu under vintern, dock i små mängder.
Innan jag börjar plocka loss grejer så tänkte jag höra om någon vet vad jag ska leta efter. Det är bytt koppling på hojen till en "värre", kanske den inte blev monterad fullt bra.
 
Om det är vid slavcylindern det läcker (vilket det oftast är)så är det en oring /tätning som måste bytas. Med tanke på att det inte är originalslaven så får du nog mecka isär den och sedan försöka hitta en tätning som stämmer eller försöka hitta en ny slav.
 
Gick och kollade i förrådet. Kopplingen är köpt från Barnett i USA. Gick in på deras hemsida men hittade inte någon detaljerad info om kopplingen, bara att den fanns att köpa typ.
 
Fick besked på att mina trottelhus är klara lagom till man kommer hem från Spanien, 6e april. Åker imorgon och ska agera ducatimekaniker på 2st 1098r, det är väll knappt att man vågar skriva det här, det är väll som att svära i kyrkan :)
 
Gick och kollade i förrådet. Kopplingen är köpt från Barnett i USA. Gick in på deras hemsida men hittade inte någon detaljerad info om kopplingen, bara att den fanns att köpa typ.

Men det är väl bara själva kopplingen som är Barnett, slaven är ju troligen orginal ändå. Det är garanterat den som läcker.
Finns nog mått på oringen här i tråden eller på Famigliaforumet. Bara att köpa på Momentum.
Ett bättre alternativ är att köpa en eftermarknadsslav, dyrare men den håller tätt! :tummenupp
 
Men det är väl bara själva kopplingen som är Barnett, slaven är ju troligen orginal ändå. Det är garanterat den som läcker.
Finns nog mått på oringen här i tråden eller på Famigliaforumet. Bara att köpa på Momentum.
Ett bättre alternativ är att köpa en eftermarknadsslav, dyrare men den håller tätt! :tummenupp

Ahh! Jag har ingen koll, men tusen tack för svaret! Då bör det ju inte vara några problem att gräva fram en ny o-ring. Ska kika här i tråden om jag hittar några mått, drygt att den är så lång dock=)
 
Jag börjar bli orolig för att min koppling inte kommer klara effektökningen som det blir nu, vad finns det för alternativ bland kopplingar till millen?
 
Blev lite fundersam när jag satte dit kamkedjespännaren, spelar det någon roll hur dom 2 hålen på spännaren sitter. Ska dom peka uppåt eller åt sidan. Står inget i manualen.

Nästa fråga känns lite dum men jag vill bara få en bekräftelse. På vissa japanska hojar ska man åteställa spännaren innan den återinnstaleras men den typen som sitter på våra hojar är väl inte en sådan utan bara en fjäder som ger konstant tryck utan några konstigheter. Bara att sätta tillbaka ??
 

Bifogat

  • 020.jpg
    020.jpg
    242.2 KB · Visningar: 40
  • 018.jpg
    018.jpg
    293.8 KB · Visningar: 42
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top