Aprilia-tråden

Någon som har en bild på hur kabelhärvan ligger under toppkåpa/framlyse?

Försöker få ordning på min hoj efter att haft den ombyggd ett par säsonger och jag vet inte hur jag ska lägga kabelstammen för att toppkåpan ska gå att montera utan att ta till våld.
Givetvis började jag inte ta bilder vid första demonteringen förrän långt senare. Tänkte väl att "jag kommer ihåg hur det såg ut". Nä, det gör jag faktiskt inte!:huvet
 
Re: Aprilia-tråden!!!

Bonzo skrev:
Någon som har en bild på hur kabelhärvan ligger under toppkåpa/framlyse?

Försöker få ordning på min hoj efter att haft den ombyggd ett par säsonger och jag vet inte hur jag ska lägga kabelstammen för att toppkåpan ska gå att montera utan att ta till våld.
Givetvis började jag inte ta bilder vid första demonteringen förrän långt senare. Tänkte väl att "jag kommer ihåg hur det såg ut". Nä, det gör jag faktiskt inte!:huvet

Om ingen hinner före så ordnar jag bilder ikväll.
 
Premiärtur på 4:an idag.

Vilken hoj :Bugar
Inte en vibration vad jag kunde känna...

DSC_0008.JPG


Bara att tvätta kvar :tummenupp

DSC_0027.JPG
 
Re: Aprilia-tråden!!!

Hudik skrev:
Premiärtur på 4:an idag.

Vilken hoj :Bugar
Inte en vibration vad jag kunde känna...

DSC_0008.JPG


Bara att tvätta kvar :tummenupp

DSC_0027.JPG

Avis är man! Riktigt porrig är den!
 
Någon som har en bild på hur kabelhärvan ligger under toppkåpa/framlyse?

Försöker få ordning på min hoj efter att haft den ombyggd ett par säsonger och jag vet inte hur jag ska lägga kabelstammen för att toppkåpan ska gå att montera utan att ta till våld.
Givetvis började jag inte ta bilder vid första demonteringen förrän långt senare. Tänkte väl att "jag kommer ihåg hur det såg ut". Nä, det gör jag faktiskt inte!:huvet

Hoppas bilderna hjälper. Hojta till om du vill ha fler bilder. Min hoj är en 02
 

Bifogat

  • 001.jpg
    001.jpg
    222.1 KB · Visningar: 52
  • 002.jpg
    002.jpg
    227.4 KB · Visningar: 46
  • 003.jpg
    003.jpg
    230.5 KB · Visningar: 49
Hur är byggkvaliten på senare Mille/Tuono/Falco (typ 05-idag)? Inte bara finishmässigt. Är det jämförbart med japanerna ? eller med KTM t.ex ?
 
Last edited:
Icke fungerande bakbroms, låter spännande :P. Går det att fixa ? Hur menar du luftning av koppling ?
 
den fungerar men det är så att det kommer in luft i systemet eller så är den helvetiskt svår o lufta.likaså med hydralkopplingen,, där verkar det åxå krypa in luft i systemet så det behöver luftas då o då,enkelt som tusan att åtgärda men ganska irriterande.
för övrigt så är det en hoj som är mer eller mindre skottsäker,mycket tack vara Rotax härliga V-twinnar som sitter som drivkälla,
funderingar om Rotax ?? prata med folk som kör snöskoter så får du höra sanningen :tummenupp

ang broms,, Bromsen är ju fartens värsta fiende :Bugar

Icke fungerande bakbroms, låter spännande :P. Går det att fixa ? Hur menar du luftning av koppling ?

Besök gärna http://www.famiglia-aprilia.se/
// Jocke
 
Last edited:
Hehe, fartens värsta fiende, den var bra :) Jag läste på nåt forum av misstag, en kille sa att bromsvätskan kokar och det är så det bildas gasbubblor. Rotax har bra (skottsäkert) rykte, inte konstigt BMW köper paralelltwinnen från dem.

Tack för infot!
 
jo det är ju så att det i stort sett är samma Brembo prylar på prillan som 999 och 1098 och dom har inte dessa problem lika frekvent,skillnaden i stort är placering av slavcylinder o slangdragning vid värmekälla (motor,avgassystem) mellan ducce o prilla,jag tror att om man antingen sätter en värmesköld eller flyttar slavcylindern så är eländet eliminerat.




Hehe, fartens värsta fiende, den var bra :) Jag läste på nåt forum av misstag, en kille sa att bromsvätskan kokar och det är så det bildas gasbubblor. Rotax har bra (skottsäkert) rykte, inte konstigt BMW köper paralelltwinnen från dem.

Tack för infot!
 
sätter man dit ett riktigt set med eftermarknadsfotpinnar där man flyttar huvudcylindern till bakbromsen till en högre position så är problemet ur världen.
 
Hoppas bilderna hjälper. Hojta till om du vill ha fler bilder. Min hoj är en 02

Fantastiskt, tackar.
Nu kanske jag äntligen kan få ihop de sista bitarna, är bara toppkåpan kvar så det var lite surt när det kärvade så nära mållinjen.
 
Är jag dum i huvet på riktigt om jag byter/säljer bort min RSV mille -00a och införskaffar mig en Tuono? (00-03)
Nån som vill sitta sportigare och byta jämnt? ;)
 
Är jag dum i huvet på riktigt om jag byter/säljer bort min RSV mille -00a och införskaffar mig en Tuono? (00-03)
Nån som vill sitta sportigare och byta jämnt? ;)

:va Näe :yoparty
Du är helklok, dessutom blir den säkerligen bra mycket billigare att äga :tummenupp
Sen tror jag bestämt att 1gen. Tuono är 02-05 :)
intressant att inte Aprilia fixar detta på garantin (eller det kanske de gör?)

Jo, någonting verkar de göra. En del har lämnat in hojen för detta och sen verkar de ha fungerat. Vad som egentligen gjorts vet jag ej, men man har inte fått ett racefotpinneset på köpet iaf..
 
Last edited:
Är jag dum i huvet på riktigt om jag byter/säljer bort min RSV mille -00a och införskaffar mig en Tuono? (00-03)
Nån som vill sitta sportigare och byta jämnt? ;)






Låter som en ljuvlig idé :)
Jag bytte min Mille 02 mot Tuono 07 nu för några veckor sen bara :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top