Aprilia-tråden

Dimension på O-ring oljefilter

Nån som vet dimensionen på tätningen till oljefiltret, på RSV 01-03 motorn? Tänkte handla på momentum.

Höger blinker bak, Mille -01:a

Hej,

Ingen som har en höger blinker bak till en Mille 01:a, som ligger och skräpar? PM:a isf. Jag vill köpa en sådan.

// Magnus

Last edited:
Ok, de finns ju här i stan så det blir ju smidigast så. Följdfråga: På sprängskissen hittar jag fyra lager, 2 st 6205 2rs1 och 2 st 30x55x13 (19 resp 20 på skissen), byter man allihopa samtidigt?

19 är själva hjullagerna, 20 sitter i drevhubben.

Det beror ju på om du bedömer att lagerna i hubben är dåliga eller ej

Det är hjullagerna(19) som bär upp vikten på bakaxeln.

19 är själva hjullagerna, 20 sitter i drevhubben.

Det beror ju på om du bedömer att lagerna i hubben är dåliga eller ej

Det är hjullagerna(19) som bär upp vikten på bakaxeln.

Ok, 6205 2rs1 är ju typiska hjullager men jag tänkte mest om det var rekommenderat att byta allt på en gång eller så. Är lagrena i drevhubben sånt som "brukar" gå sönder?

Ok, 6205 2rs1 är ju typiska hjullager men jag tänkte mest om det var rekommenderat att byta allt på en gång eller så. Är lagrena i drevhubben sånt som "brukar" gå sönder?

Det är lite från hoj till hoj beroende på skötsel. Har man använt sig av högtryckstvätt och annat elakt så är det absolut värt att ge dem en översyn.

Lagerna i sig har ingen påverkan på varann, är lagerna i drevhubben tysta, går "jämnt" när du snurrar på dem och inte låter något..
Men om de inte kostar en förmögenhet så skulle du likväl kunna ta dem med när du ändå håller på. Då VET du med säkerhet att du inte kommer få nåt strul i just den änden på bra länge :tummenupp

haha nää men du fatta ju :P tack så mycket! har du själv köpt därifrån? gick det smidigt? inga problem? mvh

Tja någon som vet var man hittar tonat lampglas till en rsv -08? =)

Tyvär så finns det risk att orginal lampglasen blir för varma om du har lampglas skydd över bara så du vet, vet flera på af1racing som tyvär förstörde orginal glasen på det visset.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman