Aprilia-tråden

Samma sak hände mig sommaren -08. Tyvärr var jag inte lika företagsam som dig, så jag gjorde försäkringssak av det och betalade självrisken ur egen ficka. Hade kanske funkat för mig också då det som hänt var att stödet sjunkit genom asfalten.
Nåja, det handlade ju bara om 6000:- och en månad utan hoj.:huvet

Trist som fan! Men det är ju trots allt sånt som händer..... Jag har bara halvförsäkring på min cykel också!
 
Hej!

Det var ganska längesedan jag skrev något på SH nu :rolleyes:, men jag har en bra anledning, jag har haft full upp i garaget då en polare lånade hojen, i slutet av säsongen som tur var, och lowsajdade i en rondell:ajjabajja:

Men polaren köper alla delar som gick sönder så fixar vi hojen själva istället för att blanda in försäkringsbolag och strula med självrisk och få höjd premie.

MVH// Julius
 
Last edited:
Är det någon som vet var man fixar packboxar till öhlinaren? Finns det hos typ duells eller måste man köpa öhlins från en öhlinsåterförsäljare?
 
Är det någon som vet var man fixar packboxar till öhlinaren? Finns det hos typ duells eller måste man köpa öhlins från en öhlinsåterförsäljare?

Finns eftermarknads, eller från din Aprilia ÅF.

Öhlins vill inte ha med OEM gafflar att göra. Det är ungefär dekalen som är öhlins på dem. Fast packboxar har de säkert som passar.
 
Storleken på dom flesta eftermarknads packboxar är 43x54x11 men jag ver inte om dom passar, Jag har hört att det ska vara 43x55x11 men vet inte säkert.

Jag har 2 par eftermarknadspackboxar liggande men har inte testat om dom passar.

Förhoppningsvis får jag orginalpackboxar från ducati nu i veckan.
Om det är samma storlek som dom ja har liggande så kan jag sälja ett par.
 
Smutt! Jag har beställt ett par idag men per gärna ett par extra!
 
Produkter ( gafflar) som är tillverkade av någon (Öhlins) till någon annans ( Aprilias )specifikationer.
 
Hittade även denna förklaring på Wikipedia

OEM är en akronym för Original Equipment Manufacturer, det vill säga termen för ett företag som tillverkar den slutliga produkten som kan säljas på den öppna marknaden. I normala fall säljs produkten inte direkt från OEM-företaget utan via återförsäljare. Produkten kan bestå av enbart egentillverkade komponenter eller, vilket är vanligast, en kombination av egentillverkade och inköpta komponenter från underleverantörer som monteras ihop hos OEM-företaget till den slutliga produkten. De flesta underleverantörer har avtal med en OEM som förhindrar dem att sälja direkt till företagets återförsäljare eller på den öppna marknaden. Alla tillverkare av kompletta maskiner bestående av flera komponenter, som produceras till en färdig produkt för en slutanvändare, benämns OEM.

Jag tror att den säger samma sak:confused:men är inte säker:va
 
Alla tillverkare av kompletta maskiner bestående av flera komponenter, som produceras till en färdig produkt för en slutanvändare, benämns OEM

Var ju bara sista raden som behövdes i den långa krångliga texten! :tummenupp

Kort sagt, Aprilia är OEM i det här fallet!
Andra OEM är alltså Yamaha, Suzuki, Honda osv.
 
För att förtydliga så är Öhlinarna som sitter org. på ex factorymodeller, en del ducati och annant orginal inte tillverkade av Öhlins. De skall vara gjorda av någon licenstjosan bortåt asien. Så reservdelar tillhandahålls inte av Öhlins sverige utan av din OEM, ex Aprilia.
Detta enligt uppgift från MotoSpeed som är aukt. för "äkta" Öhlins.
 
Jag la märke till det när jag pratade med en aprilia återf.
 
För att förtydliga så är Öhlinarna som sitter org. på ex factorymodeller, en del ducati och annant orginal inte tillverkade av Öhlins. De skall vara gjorda av någon licenstjosan bortåt asien. Så reservdelar tillhandahålls inte av Öhlins sverige utan av din OEM, ex Aprilia.
Detta enligt uppgift från MotoSpeed som är aukt. för "äkta" Öhlins.

Säg det till grabbarna och tjejerna som köpt en sånadär "Desmosedici" - att det ändå är kina-fix på hela hojen...
:arsele:rofl:hihi
 
Säg det till grabbarna och tjejerna som köpt en sånadär "Desmosedici" - att det ändå är kina-fix på hela hojen...
:arsele:rofl:hihi

Hehe...

De skulle som vanligt hävda att så inte är fallet, i sann Ducati-förnekelse.

Enligt mantrat; "den vibrerar inte!", "vipporna är hållbara", "den är inte dålig, den har en själ"
När de upprepat det tillräckligt många gånger för sig själv, blir det en sanning. :D:yoparty:tummenupp
 
fettsnok in da house:
När de upprepat det tillräckligt många gånger för sig själv, blir det en sanning.


Ja precis som Scientologi Kyrkan....

DP says: Som medlem i SDK har man väl just svurit i ovan nämnda kyrka...
 
Hej.

Är det någon som kan tipsa mig om en bra webshop inom EU med delar till Millen? Gärna engelskspråkig.

Tråkigt att rsvr har lagt ner :(

Mvh
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top