Aprilia-tråden

Håller tummarna för att du snart hittar felet Jocke!


En fråga, vad kör ni med för olja i era prillor? I servicemanualen står det SAE 15W/50 och del säger till och med SAE 15W/60. Har även hört att det är för kopplingens skull:va

OKq8 15w/50 SBK-R
Billigare än feltema :)
 
OKq8 15w/50 SBK-R
Billigare än feltema :)

Ummm...feltemas racingolja ligger 'la runt 70:- /l - nog för att min lokala ok-mack har bra med avanser, men när det panikhandlades en liter sbk till bergarn' i onsdags så kostade den mig 170 surt skattade kronor - japp, för en liter. :D

Man lär undra vart du handlar - det går åt en del till den svenska geggmoppen här med oljeservice var 5:e timme. :D

/J
 
Ummm...feltemas racingolja ligger 'la runt 70:- /l - nog för att min lokala ok-mack har bra med avanser, men när det panikhandlades en liter sbk till bergarn' i onsdags så kostade den mig 170 surt skattade kronor - japp, för en liter. :D

Man lär undra vart du handlar - det går åt en del till den svenska geggmoppen här med oljeservice var 5:e timme. :D

/J

20 Liters dunk ska du köpa så kommer du ner i pris, 1400 kr kosta den sist jag handla SBK.
 
Hej alla!

Länge sen man va aktiv i denna tråd.
Har ju kört Aprilia Motard 2 år nu.
Men nästa år är jag tillbaka i sporthoj träsket igen, ska bli skönt.

Någon som hört/vet något om V4:an?
Har sökt en massa men utan resultat.

Funderar på om jag ska vänta på den eller köpa mig en -08 nu istället?

Tacksam för svar och kommentarer.

Mvh
 
Ja, när kommer V4:an egentligen, har de sagt något datum ännu? Är det 09 den kommer så borde den väl dyka upp i hojblaskorna snart? :va
 
Ja, när kommer V4:an egentligen, har de sagt något datum ännu? Är det 09 den kommer så borde den väl dyka upp i hojblaskorna snart? :va

Ja, jag tycker med det.
Pratade med Bike för någon vecka sen.
Dom visste inget heller. Dom väntade mest på Milano mässan i November.
 
Ummm...feltemas racingolja ligger 'la runt 70:- /l - nog för att min lokala ok-mack har bra med avanser, men när det panikhandlades en liter sbk till bergarn' i onsdags så kostade den mig 170 surt skattade kronor - japp, för en liter. :D

Man lär undra vart du handlar - det går åt en del till den svenska geggmoppen här med oljeservice var 5:e timme. :D

/J

Precis så är det! Men, jag handlar min olja liksom du på lokala macken. Skillnaden är att jag ger 1265kr för 20liter (köper storpack just då geggmoppen min kräver täta byten) Blir en bit under 70kr/liter det. Således billigare än Feltema =) Tjooohooo!!!!

Så ut och beställ med dig! :) :)
 
Hur får man bort styrändsvikterna på millen? Själva vikten är ju bara att skruva loss, men fästet inne i styret sitter ju som berget och fan själv? Tänkte plocka av gasrullen och smörja upp, men tji fick jag. :gnissla
 
Nu är man tillbaks på vägen igen! 1månad sedan precis, som jag trillade av vägen. Benet och lårmuskeln känns bra till 95%. Hämtade ut den sista kåpdelen idag, ställde på direkt, mekade ihop och åkte en runda! Underbart, som om det vore första dagen på sommaren :)
Dock har jag körförbud imon, men besiktning på tisdag, snabba ryck :yoparty

Hoppas September blir fin så ses vi på vägarna!
/Jonas
 
kan bara hjälpa dig med detta ,, kanska skåpmat men bättre än inget : http://www.alex66.com/typo3/index.php?id=2&L=3

// Jocke

Hej alla!

Länge sen man va aktiv i denna tråd.
Har ju kört Aprilia Motard 2 år nu.
Men nästa år är jag tillbaka i sporthoj träsket igen, ska bli skönt.

Någon som hört/vet något om V4:an?
Har sökt en massa men utan resultat.

Funderar på om jag ska vänta på den eller köpa mig en -08 nu istället?

Tacksam för svar och kommentarer.

Mvh
 
jag har hört rykten om att priset kommer vara under 200 000 sek.
inget säkert som sagt,först en limited ed serie som blir dyr sedan
den för oss *vanliga* kunder.
återkommer med datum när jag hör mera info.
vore väldigt skojjsigt att få se den i SBK cirkusen 2009.

// Jocke[/QUOTE]
 
Köpte min Prinsessa för två och en halv vecka sen och hade tills igår bara hunnit köra 4-5 mil för jag har jobbat så mycket. Det är en Aprilia Pegaso 2001 som bara gått drygt 400 mil.

Ska jobba i Trollhättan två månader framåt och tog ner den igår på en lastbil och var skitnöjd med det eftersom det finns jättefina vägar här och inte så mycket att göra när man inte jobbar.

Givetvis dog slynan (ja, nu är det slynan och inte prinsessan) när jag var på väg till kontoret imorse och vägrade starta igen.

Det har hänt några gånger förut att motorn dött när jag kört, men jag har bara tryckt på starten och så har den gått igång igen (jag vet nada om motorer så jag trodde inte det var nåt problem eftersom den gick igång), men idag ville det sig inte.

Så nu står den hos en bärgare, eftersom det inte finns några Apriliaverkstäder i närheten och jag måste ta reda på vart fan bärgaren ska köra den imorgon så att nån kan laga den.

De olika teorier som folk jag pratat med haft är att det antingen är bensinpumpen eller generatorn som är slut och båda ska tydligen vara dyra att laga :mad:.

Någon som har nån teori och framför allt tips vart man kan vända sig med ett sånt problem i Trollhättan-Göteborgstrakten utan att bli helt rånad?

Kollade vad det skulle kosta att byta bensinpumpen på Aprilia Center i Haninge och de skulle ha typ 3 700 för allt, medan ett ställe i Göteborg skulle ha 5750 + montering :mad: .

Sen undrar jag också vad som gäller med sånt med tanke på att jag köpt den precis? Jag menar felet måste ju antagligen funnits där innan jag köpte den. De var en polis som sålde den och jag tänkte att det var som en garanti för att inte bli lurad...
 
Hej !
nu har jag lyckats få några triangelplattor till sving/stötdämpare infästningen tillverkade åt mig så om det finns intresse för er/oss som har hojjar från -04 o nyare att byta så kan ni pm:a mig.
dom är tillverkade i rostfritt och har samma mått som strd,plattorna,dom är inte urtagna som strd utan solida.
tillverkningen har skett i trådgnist så det är väldigt hög kvalite på tillverkningen.
ca:350:- / par ink frakt.
 
Köpte min Prinsessa för två och en halv vecka sen och hade tills igår bara hunnit köra 4-5 mil för jag har jobbat så mycket. Det är en Aprilia Pegaso 2001 som bara gått drygt 400 mil.

Ska jobba i Trollhättan två månader framåt och tog ner den igår på en lastbil och var skitnöjd med det eftersom det finns jättefina vägar här och inte så mycket att göra när man inte jobbar.

Givetvis dog slynan (ja, nu är det slynan och inte prinsessan) när jag var på väg till kontoret imorse och vägrade starta igen.

Det har hänt några gånger förut att motorn dött när jag kört, men jag har bara tryckt på starten och så har den gått igång igen (jag vet nada om motorer så jag trodde inte det var nåt problem eftersom den gick igång), men idag ville det sig inte.

Så nu står den hos en bärgare, eftersom det inte finns några Apriliaverkstäder i närheten och jag måste ta reda på vart fan bärgaren ska köra den imorgon så att nån kan laga den.

De olika teorier som folk jag pratat med haft är att det antingen är bensinpumpen eller generatorn som är slut och båda ska tydligen vara dyra att laga :mad:.

Någon som har nån teori och framför allt tips vart man kan vända sig med ett sånt problem i Trollhättan-Göteborgstrakten utan att bli helt rånad?

Kollade vad det skulle kosta att byta bensinpumpen på Aprilia Center i Haninge och de skulle ha typ 3 700 för allt, medan ett ställe i Göteborg skulle ha 5750 + montering :mad: .

Sen undrar jag också vad som gäller med sånt med tanke på att jag köpt den precis? Jag menar felet måste ju antagligen funnits där innan jag köpte den. De var en polis som sålde den och jag tänkte att det var som en garanti för att inte bli lurad...

400 mil på 7 år, spontant så låter det som om den stått väääldigt mycket, kan vara massa skit i tanken som satt igen filter/kran/ledningar i bränslesystemet eller möjligen dödat pumpen. Men den borde hålla mer än 400 mil. Känner du ingen som kan hjälpa dig att kolla sånt och göra rent lite innan du lämnar in den?
 
Hej precis köpt en aprilia rsv mille årsm 00 Skulle behöva lite hjälp med vad alla knapparna är till för:va Sen om nån har något servic schema
Tacksam för eran hjälp
Ingen som stuntar med aprilian?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top