Aprilia-tråden

Fuck, min mille har gjort det igen! Hojen "bryter" på 9000rpm i samtliga växlar. Om man torrgasar (i friläge) så bryter den på 12 som den ska men när den måste jobba så.. Tändstiften? kanske skulle vända mig till teknik/mek-tråden men provar här först! Får väl köra den till rep. igen =(

Hmmm den ska inte bryta vid 12 :näsblod möjligtviss <-11 det e ingen rad4a
 
Den ska inte bryta på 9k iaf.. Vi får se på fredag, lämnar in den då!
Har försökt att kolla på AF1 forumet.
Inte lätt att hitta bland all info men två tänkbara orsaker dök upp.
Bränslepumpen - för lågt tryck eller ECU - tjall på elektroniken.
Men du har ju garanti kvar så det kostar ju inget...bara dyrbar åktid:huvet
Hoppas att det ordnar sig kvickt :tummenupp
 
Har försökt att kolla på AF1 forumet.
Inte lätt att hitta bland all info men två tänkbara orsaker dök upp.
Bränslepumpen - för lågt tryck eller ECU - tjall på elektroniken.
Men du har ju garanti kvar så det kostar ju inget...bara dyrbar åktid:huvet
Hoppas att det ordnar sig kvickt :tummenupp

Både bränslepumpen och ECU låter som om hojen hade lagrat en felkod väl om det var it problem med nått av det? Den visar ingenting när han kopplar upp den mot datorn. Aja, vi får se...
 
Där är ju immobiliser (stavning?) orginal.. Vi får se vad som händer!

Får hoppas på att ni hittar felet. Är fasen inte kul med en ny hoj som strular.

Köpte min i Gbg och på nåt vis hade de fipplat till ena sadelskruven vid montering så att "låsfästet" och skruven bara snurrade. Det var då sambon hetsade att jag skulle tagit en Honda istället :)
Annars är den hur go som helst:yoparty
 
Får hoppas på att ni hittar felet. Är fasen inte kul med en ny hoj som strular.

Köpte min i Gbg och på nåt vis hade de fipplat till ena sadelskruven vid montering så att "låsfästet" och skruven bara snurrade. Det var då sambon hetsade att jag skulle tagit en Honda istället :)
Annars är den hur go som helst:yoparty

Honda:blah Nej fan:confused: Byt Sambo:va

:D :D :D :D
 
Nu behöver jag lite tips och råd igen...

Provkörde en mille -01 i förrgår. Jag var inte superimponerad måste jag säga, men det kan kanske bero på att jag bara körde rakt fram och trängdes med massa bilar på en landsväg? Rätt jobbig körställning och en jävligt irriterande lampa som blinkade så fort jag började komma upp i varv. ;)

Tyckte också att det kändes konstigt att knipa åt runt den smala tanken, men å andra sidan skönt att den gick ut över knäna och stöttade uppåt om ni förstår vad jag menar.

Sen var det lite annat skit som att reglagen satt på fel ställe osv. men det är väl sådan som går att justera så det passar mig.

Det ovan nämda är väl mest vanesaker så jag tror inte det skulle vara några problem. Däremot kändes inte motorn så där vrålstark som jag trodde, och det kan ju vara svårt att göra något åt.

Det jag till slut undrar är hur ni upplever millen (99-03) på bana? Det är ju ändå det som räknas på något sätt.

Sen undrar jag med hur det är med reservdelar. Om allt skiter sig, är det omöjligt att få tag i delar, eller är det bara något dyrare än till en japanhoj?

Just nu säger hjärnan att en gammal r1.a vore ett ekonomiskt rätt val, medans hjärtat fortfarande bultar lite för millen. :)
 
Last edited:
Provkörde en mille -01 i förrgår. Jag var inte superimponerad måste jag säga, men det kan kanske bero på att jag bara körde rakt fram och trängdes med massa bilar på en landsväg? Rätt jobbig körställning och en jävligt irriterande lampa som blinkade så fort jag började komma upp i varv. ;)

Tyckte också att det kändes konstigt att knipa åt runt den smala tanken, men å andra sidan skönt att den gick ut över knäna och stöttade uppåt om ni förstår vad jag menar.

Sen var det lite annat skit som att reglagen satt på fel ställe osv. men det är väl sådan som går att justera så det passar mig.

Det ovan nämda är väl mest vanesaker så jag tror inte det skulle vara några problem. Däremot kändes inte motorn så där vrålstark som jag trodde, och det kan ju vara svårt att göra något åt.

Det jag till slut undrar är hur ni upplever millen (99-03) på bana? Det är ju ändå det som räknas på något sätt.

Sen undrar jag med hur det är med reservdelar. Om allt skiter sig, är det omöjligt att få tag i delar, eller är det bara något dyrare än till en japanhoj?

Just nu säger hjärnan att en gammal r1.a vore ett ekonomiskt rätt val, medans hjärtat fortfarande bultar lite för millen. :)

Jag har lite erfarenhet av en -02. Det lustiga är att man tycker det inte är det där riktiga draget i bågen:yoparty
Men då polarna kommer så säger de att man kör som en galning:D När de testade Aprilia så har jag för mig att de tyckte att det inte gick så fort runt banan:yoparty
Men när de fick tiderna så visa det sig att de hade kört snabbare med Prillan än med risbrännarna:va För mig är det inte bara att ha den häftigaste bågen, utan att ha en personlig båge som inte alla andra har:yoparty Sen låter det ju så Gott:tuttar Inget att fundera på:D Köp en Aprilia det är mycket Manligare:2cool

:D :D :D :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top