Aprilia-tråden

Naaa oljan funkar bra vid gatkörning också :tummenupp , den luktar gott också :)


Sen är det väll lätare om du drar los olje plugen med riktiga grejer?, insex hylsa å förlängare + spärskaft?
Men somliga menar att man ska byta var 10e körtimme med den? :va (om man kör bombartempo..)

Ang det lilla fanskapet till plugg, så hade jag spärrskaft å fina grejjer, har ett sånt grönt deluxe-paket med kamazaa tools :kär som jag nästan kan tänka mig att dela säng med.. Det känns porrigt att ta på dom. Livstids garanti, bättre än vilken tjej som helst...

:kär :tuttar :glömdet
 
Nån som vet hut svårt det är att byta instrumentpanel på en Rsv 00a? Har en liten spricka i glaset, sugen på att skaffa en beggad och byta när miltalen är densamma på en ev inköpt panel.
Är det bara plugga ur o plugga in?


Inge svårt gissar jag.. det mesta värkar va smart byggt på aprilian.


Men somliga menar att man ska byta var 10e körtimme med den? :va (om man kör bombartempo..)

Ang det lilla fanskapet till plugg, så hade jag spärrskaft å fina grejjer, har ett sånt grönt deluxe-paket med kamazaa tools :kär som jag nästan kan tänka mig att dela säng med.. Det känns porrigt att ta på dom. Livstids garanti, bättre än vilken tjej som helst...

:kär :tuttar :glömdet

Den va ny har aldrig hört det förut... de verkstäder jag har nära säljer mest Motul oljan och brukar aldrig säga något om att man måste byta var 10 timme....det kanske är någon annan verksta, affär som har spridit det ryktet för att kunderna ska köpa olja oftare.
 
Detta är baksidan på aprilia instrumentpanel. De vita gissar jag är kontakterna, i övrigt verkar det inte vara några infästningar för lösa sladdar :va Det är väl det mest nervösa isf, att man måste klippa nån sladd o löda dit igen. Men det seeer ju bra ut. Om nån annan har koll så hjälp mig gärna :)
 

Bifogat

  • rsv_dash.jpg
    rsv_dash.jpg
    22.9 KB · Visningar: 36
Rätt, en kontakt är allt som behövs. Smidigt och enkelt.
Jag har pixelbortfall på en siffra i min, men helt glas.... Alltid är det nåt som jefflas..
 
Rätt, en kontakt är allt som behövs. Smidigt och enkelt.

Plugg and play säger du? :tummenupp
(vill inte missförstå dig, men kontakten som "behövs" sitter väl redan där bak på min hoj? :va )

Jag har en liten spricka i plasten längst ner i vänstra hörnat, och går upp 5-6mm i glaset....
 
Slip on problem...

Tjena!

Funderar på att köpa mig ett feting slip on ifrån eMoto... http://www.emotouk.com/aprilia/customexhausts.htm men jag har en del frågetecken.

Det står att man helst skall ha en Pc3:a eller ommappad eprom för att kunna tillgodogöra sig effektökningen, men vilket är bäst?...vem mappar om epromen? funkar det inte med den som följde med mitt acra rör tillsvidare?

Hoppas på svar så man kan bli lite klokare i sitt beslut.
 
Behöver råd om val!!

Hallelå ja! Kan nån skriva lite almänt om Millan till mig,är i rappet på ö köpa en 00- men har aldrig ägt en innan o d blir min första hojj...vad kan man gemföra den med? Vad hänger man på med den? Är jö inte den vanligaste hojjen direkt o så man ha jö inte sett så många live,men den är galet snygg o låter jö gudomligt!=) Uppskattar både bra o dålig kritik!

Mvh:En osäker RIlle
 
Köp för faan inget från EMoto........dom är skojare. Hur kan man se igenom ett multilayer med kolfiber..?????? Dom kolfiberprylarna som sitter standard på Aprilian kan man INTE det iaf, plus att dom är tunnare och lättare.

Köpte den här så kallade kolfiberskärmen av dom(plus mera saker)......idioter. Svarar inte på mail är otrevliga i telefonen, spara dig det......

7 veckor senare och dealen är fortfarande inte klar, har stor lust att åka dit och göra mig olycklig på dom. Det är många som har samma erfarenheter av dom, HÅLL DIG UNDAN FRÅN DOM..

/J

Tjena!

Funderar på att köpa mig ett feting slip on ifrån eMoto... http://www.emotouk.com/aprilia/customexhausts.htm men jag har en del frågetecken.

Det står att man helst skall ha en Pc3:a eller ommappad eprom för att kunna tillgodogöra sig effektökningen, men vilket är bäst?...vem mappar om epromen? funkar det inte med den som följde med mitt acra rör tillsvidare?

Hoppas på svar så man kan bli lite klokare i sitt beslut.
 

Bifogat

  • 4.JPG
    4.JPG
    85.9 KB · Visningar: 47
  • 5.JPG
    5.JPG
    94.1 KB · Visningar: 43
  • 6.JPG
    6.JPG
    72.4 KB · Visningar: 47
  • 7.JPG
    7.JPG
    102.3 KB · Visningar: 38
  • 19.JPG
    19.JPG
    93.9 KB · Visningar: 40
  • 20.JPG
    20.JPG
    99.4 KB · Visningar: 45
  • 21.JPG
    21.JPG
    68.2 KB · Visningar: 38
  • 23.JPG
    23.JPG
    77.5 KB · Visningar: 51
det är bara att byta,, kontakterna passar på alla med den panelen,det enda som skiljer är färgen på belysningen,98 o 99 var den grön o senare blev den röd,, o det är bara gummihättor som titter på lamporna,bara o byta om du inte gillar färgen.
good luck.

Nån som vet hut svårt det är att byta instrumentpanel på en Rsv 00a? Har en liten spricka i glaset, sugen på att skaffa en beggad och byta när miltalen är densamma på en ev inköpt panel.
Är det bara plugga ur o plugga in?
 
Hehe, du byter var 10e körtimme då eller? :rolleyes: ...vad jag förstått så är den skitbra, vid hårdkörning, upp till typ 10h. Perfekt för en bandag eller så, men att köra 300-500 hårda mil på?

:va
Hmmm, det där har ja inte hört förut..:va

En svindyr olja som pallar i 10h å se'n faller isär...låter klart suspekt...tillåter mig att tvivla lite faktiskt...:confused:

Byter var 500:e men ärligt talat så vete fan hur man ser att en olja e riktigt bra (eller dålig).
Dom jag har provat verkar åtminstone förhindrat haveri och kopplingen har funkat bra.
Vid byte har oljan sett lagom skitig ut och magnetpluggen har varit fri från spånor...
Vad mer kan man begära..?
 
Hallelå ja! Kan nån skriva lite almänt om Millan till mig,är i rappet på ö köpa en 00- men har aldrig ägt en innan o d blir min första hojj...vad kan man gemföra den med? Vad hänger man på med den? Är jö inte den vanligaste hojjen direkt o så man ha jö inte sett så många live,men den är galet snygg o låter jö gudomligt!=) Uppskattar både bra o dålig kritik!

Mvh:En osäker RIlle
 
det är bara att byta,, kontakterna passar på alla med den panelen,det enda som skiljer är färgen på belysningen,98 o 99 var den grön o senare blev den röd,, o det är bara gummihättor som titter på lamporna,bara o byta om du inte gillar färgen.
good luck.

Tackar! Ska hänga på ebay den närmsta månaden och leta. Hoppades på att bjuda på en i bra skick idag, men affären kunde inte skicka till Svea av nån anledning. De har väl konstiga avtal i England...
 
Köp för faan inget från EMoto........dom är skojare.

HÅLL DIG UNDAN FRÅN DOM..

/J

OK! Då vet jag lite mer om dem...tråkigt med dina kolfiberprylar, idioter som inte svarar på din mejl...verkar inte som de vill sälja nått. Jag mejla till dem och hade lite frågor om ljuddämparen...men inget svar! Skall titta efter nått annat istället...vill ju inte slänga ut 6000:- på dom om de ej är seriösa.
 
Köpt mig en Tuono från -04:a och har lite problem.
Batteriet som sitter i ska vara i princip nytt. Men jag tyckte startmotorn gick lite slött så jag provade att ladda upp det. Samma sak fortfarande. När jag kollar laddningen som man kan läsa på displayen så laddar den mellan 13.6 och 13.9, och det är väl som det ska vara? Vettefan va d e för strul, finns det nåt känt problem kring detta?

/Ullf
 
Köpt mig en Tuono från -04:a och har lite problem.
Batteriet som sitter i ska vara i princip nytt. Men jag tyckte startmotorn gick lite slött så jag provade att ladda upp det. Samma sak fortfarande. När jag kollar laddningen som man kan läsa på displayen så laddar den mellan 13.6 och 13.9, och det är väl som det ska vara? Vettefan va d e för strul, finns det nåt känt problem kring detta?

/Ullf

Mät vad spänningen sjunker till när du kör på starten; Mät direkt på batteri med multimeter motsv.

Om annat så kan dålig jord och dåligt startrelä (reläet kan bli "slitet", beläggning på kontaktytorna som ger spänningsfall)
Friskt batteri bör inte sjunka under ca 10 volt när startmotorn går iaf. Men tänk på att en stor twin är tuung för lille startmotorn

VR-8>> Vad är det för raggarmeckar som kladdat ihop de kolfiberdelarna? Ser ut som nåt källarjobb med ont om tid.... Är väl fan att man måste göra allt själv för att få något gjort ordentligt.
 
Last edited:
Jag har bara åkt radfyra tidigare och har haft den här i en vecka så det är väl lite ovant att höra när det går tungt=)
Ska kolla reläet, och se vad den visar när jag "gnuggar".. Tack för svaret!

/U
 
Köpt mig en Tuono från -04:a och har lite problem.
Batteriet som sitter i ska vara i princip nytt. Men jag tyckte startmotorn gick lite slött så jag provade att ladda upp det. Samma sak fortfarande. När jag kollar laddningen som man kan läsa på displayen så laddar den mellan 13.6 och 13.9, och det är väl som det ska vara? Vettefan va d e för strul, finns det nåt känt problem kring detta?

/Ullf

Det kan va en cell som är dålig. pröva ett annat batteri och se om det blev bättre:tummenupp

:D :D :D :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top