Aprilia-tråden

Fick precis samtal från mekanikern! Han har hittat felet :banana

TPS-givare (?) i nosen på hojen som ska styra hur mycket luft den ska ha, hade krakelerat! Pluggar igen slangen i väntan på ny givare så det går att köra :yoparty

Nu är jag glá igen :D
 
Oavsett märke och butik/generalagentur så ACCEPTERA INTE en dålig vara, punkt slut. Ge dom chansen att fixa problemet, kan dom inte inom rimlig tid så försök häva köpet.

/J

Jag har stor tillit till mekanikern och han säger att han ska fixa den så jag tänker ge honom chansen, Men nånstans får gränsen gå. Skulle precis gå in i en högerkurva påväg hem, petade ner två växlar, och när jag släppte kopplingen så dog hojen varpå bakhjulet låstes. Nu kan jag slajda genom kurvor också :D Nej, seriöst, just nu är den farlig!
 
Jag har stor tillit till mekanikern och han säger att han ska fixa den så jag tänker ge honom chansen, Men nånstans får gränsen gå. Skulle precis gå in i en högerkurva påväg hem, petade ner två växlar, och när jag släppte kopplingen så dog hojen varpå bakhjulet låstes. Nu kan jag slajda genom kurvor också :D Nej, seriöst, just nu är den farlig!

Din motorcykel kan bara Aprilia ta ansvar för, ingen annan. Generalagenter, återförsäljare och mekaniker har instruktioner hur man ska ta hand om div fel, i första hand ska naturligtvis din handlare/mekaniker göra sitt men om det blir "för mycket" för dom så är det tillverkaren och ingen annan som ska rätta till ditt problem. Låt inte nån "mellanhand" snacka skit när inget händer utan kräv att tillverkaren ska ta sitt ansvar, antingen genom sin generalagentur eller sig själv. Tänk på att handlare är experter på att få köparen att känna sig "skyldig" och därigenom tjäna tid och slippa ansvar.

/J
 
Din motorcykel kan bara Aprilia ta ansvar för, ingen annan. Generalagenter, återförsäljare och mekaniker har instruktioner hur man ska ta hand om div fel, i första hand ska naturligtvis din handlare/mekaniker göra sitt men om det blir "för mycket" för dom så är det tillverkaren och ingen annan som ska rätta till ditt problem. Låt inte nån "mellanhand" snacka skit när inget händer utan kräv att tillverkaren ska ta sitt ansvar, antingen genom sin generalagentur eller sig själv. Tänk på att handlare är experter på att få köparen att känna sig "skyldig" och därigenom tjäna tid och slippa ansvar.

/J

Jepp, tack för infon! Fan, jag vill ju bara ha en mc att köra med.. Trist som fan att Aprilia har inställningen att mcn istort sett måste skära för reklamation. Hade jag varit handlare så hade ju en nöjd kund varit mitt första och största mål med verksamheten! :huvet
 
När jag bytte framdäck på min Mille R igår såg jag att det ser ut och fattas en distans på västersida.

Det sitter ju en distansbricka mellan gafflen och fälgen på högersidan men inte på vänster sidan.

Ni som åker Mille och Mille R .... Ska det vara så ?? :confused:
 
När jag bytte framdäck på min Mille R igår såg jag att det ser ut och fattas en distans på västersida.

Det sitter ju en distansbricka mellan gafflen och fälgen på högersidan men inte på vänster sidan.

Ni som åker Mille och Mille R .... Ska det vara så ?? :confused:

Japp, så ska de va :)
 
Har justerat ventilspelet på min mille -01, och fick ett litet frågetecken när jag skulle sätta ihop.
Jag tog isär genom att ta loss kamdreven från kammarna. När jag sedan satte tillbaka kammarna till främre cylindern och drog överfallet till rätt moment så märkte jag att främre kammen (avgas) gick märkbart trögare än den bakre.
Ska det va så???
Om inte, vad har jag gjort fel?
 
Idag kom ett paket från extreme decals (wsbk haga replica kit) :kär :wiggle :fyllisar :tuttar :crash

Ger mig inte på det själv, med risk att allt blir snett å bubblor under mm, så en firma gör't.. Återkommer med bilder :yoparty
 
När jag bytte framdäck på min Mille R igår såg jag att det ser ut och fattas en distans på västersida.

Det sitter ju en distansbricka mellan gafflen och fälgen på högersidan men inte på vänster sidan.

Ni som åker Mille och Mille R .... Ska det vara så ?? :confused:

Kolla hur framaxeln är konstruerad så förstår du varför där bara är en lös distans.
 
Däck till Falco

Ni som åker Falco, vad har ni för däck på era cyklar. Själv har jag Michelin Pilot Sport på min. Är lite fundersam om det är "rätt" uppsättning med tanke på att jag kör mest landsväg och pendlar till jobbet med cykeln. tycker mig se att bakmackan slits oroande fort.
Vad gäller grepp och kursstabilitet har jag inte så mycket att klaga över.(märker av utvecklingen sedan jag körde som mest för 10-15 år sen).
Ska jag fundera över något annat däcks-märke/typ för att inte förlora för mycket i grepp men vinna i hållbarhet, eller är det samma "skit" det mesta?
 
Har kört på Michelin Road2 i en och en halv säsong och de funkar riktigt bra har lagt ca 900 mil och det börjar bli läge att byta bak.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top