Aprilia-tråden

He he fasen det hade jag inte tänkt på ,,, "läppar" hmmmm :Bugar
tysk site ,, visst är de så ,,, pm:a din privata e-post till mig så kan jag skicka en liten samling carbon-porr :banana
det e ju inte klokt vad det finns,,,

#Olsson# skrev:
Aaaah, nu fattar jag varför denna kallas för "labia":tuttar internationellt. Det ser ju faktiskt ut som ett par B-läppar :D Är det från tyska sidan? Kommer inte ihåg vad den heter. Ke.. någonting tror jag.
 
jocke i köping skrev:
He he fasen det hade jag inte tänkt på ,,, "läppar" hmmmm :Bugar
tysk site ,, visst är de så ,,, pm:a din privata e-post till mig så kan jag skicka en liten samling carbon-porr :banana
det e ju inte klokt vad det finns,,,

Jag hittade. Kolla tanken i kolfiber :yoparty Men själv kör jag sällan med mer än 5l i tanken så 50 gram kan väl kvitta kanske. (borde byta mina kroppsdelar mot kolfibergrejer istället :gnissla

http://www.ducati-kaemna.de/cms_en/katalog.htm?&view=seite&seite=84
 
Me' kolla va tyskarna har hittat på :3freak
 

Bifogat

  • foto_mag_head_717_1098709909.jpg
    foto_mag_head_717_1098709909.jpg
    38.2 KB · Visningar: 83
Är det någon som har PC III och har justerat med bromsbänk? Har ni då justerat blanding individuellt på cylindrarna. Jag tror man kan göra så men är inte säker. Kan någon bekräfta. Isåfall verkar det vara ett jäkligt fint finlir.
 
jodså det e full möjligt,
vet inte vart du köpte din hoj men det har gått ut ett servicemeddelande från tmp i våras om att det ska kollas på alla 04:or det där med balansen mellan cylindrarna,, det e typ bara en synkning av cylindrarna men i detta fall ska dom inte ha lika värden utan lite fetare på den bakre,,
snacka med ditt inköpsställe så borde dom veta,,
jag vänder mig till Italia Bike Center i Arboga där jag köpte min,det kan säkert du åxå göra om dom inte vet något vid din handlare.

nu står dollarn så lågt att jag överväger att köpa pcIII redan nu,, e du sugen ? pm:a i så fall.

// Köping


#Olsson# skrev:
Är det någon som har PC III och har justerat med bromsbänk? Har ni då justerat blanding individuellt på cylindrarna. Jag tror man kan göra så men är inte säker. Kan någon bekräfta. Isåfall verkar det vara ett jäkligt fint finlir.
 
Det stämmer. Jag gjorde detta i samband med 5.0.2/Map II -jobbet. Men det är väl inte blandning utan ingastryck(?) som skall vara 50 mb högre på front av någon anledning. Tror den var 30 mb tidigare.

(Appropå: Din är väl en efter Februari. På dem behövs det inte göras tror jag.

Jag menade mappning med Power Comander. Jag tror man även kan göra justeringen av bränsleblanding genom varvtalen, gaslägen etc(precis som vanligt alltså) men även individuellt för båda cylindrarna och med en unik map för varje cylinder. Det borde stå i manualen till PC kanske.


EDIT: Det är väl det som de extra uttagen i grenrören är till för kanske.
 
Last edited:
Appropå de 50 mbar i tryckskilnad. Det verkar som att Aprilia har blandat ihop front och rear cylinder i deras dokumentation.

Tidigare skulle det vara:

"..front cylinder pressure = rear cylinder pressure - (30 ± 10) mbar.."

Senare i buletinen skriver de:

"..With the old mapping the adjustment was:
Pressure front cylinder is superior to the back, by 30 (+/- 10) hPa.."


Men det är ju fel väl? Tvärt om ska det vara. Rear är superior. Eller hur?

Dessutom gäller ju 50 mbar nu mera och de skriver

"Pressure front cylinder is superior to the back, by 50 (+/- 10) hPa"

Då har man alltså gått från -30 på front till -50 på bakre cylindern. Märkligt!

Jag mailade TMP om detta.
 
Har fått svar nu och det som gäller är:

"Pressure front cylinder is superior to the back, by 50 (+/- 10) hPa"


edit: Och därmed i enlighet med buletinen.
 
KaZ skrev:
jupps, min 04:a + allt godis som finns till!

/J

139K prutat å klart!

den har gått 110 mil.
sen finns det massa godis på:
R&G kraschisar
Akra sp slippisar
PCIII
Renegade airkit
R&G barends
DB-dark tint kåpglas
drevning 15/42
å annat smått.

/KaZ
 
KaZ skrev:
139K prutat å klart!

den har gått 110 mil.
sen finns det massa godis på:
R&G kraschisar
Akra sp slippisar
PCIII
Renegade airkit
R&G barends
DB-dark tint kåpglas
drevning 15/42
å annat smått.

/KaZ

Bättre kan du :) , får ju en ny för 110k som ej har de läckande öhlinsdämparna :arsele
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top