Aprilia-tråden

Spragclutch

Tjenare!
Nån som har en s.k. sprangclutch liggande till en Mille 01? :va
Det är slirkopplingen till startdrevet bakom svänghjulet :)
 
Last edited:
Jag är mycket sugen på att köpa en Mille!! Det är ju en så förbannat fin hoj!!

Jag undrar hur täta serviceintervallen är jämfört med jappshojarna??
Jag kör ca 1000-1500 mil årligen så driftskostnaderna har stor betydelse för mig.
 
750 mil upp till 04:a. 04:an har 1000 mil. Ventil koll var 1500:de mil.

Du kan läsa om allt på alla hojarna här: http://www.serviceaprilia.com/Index_f.htm

Kan säga att det är en skönhet till hoj som man ogärna byter bort. Kolla hellst på 01 eller nyare då dom har åtgärdat en del barnsjukdommar från 01.

KÖP!!
 
somsagt,, service var 750 på tidigare än 04:a sedan var 1000:e mil ,, jag känner folk som aldrig justerat ventilerna på sin mille trots att dom närmar sig 6000 mil ,,konstigt nog ytterst sällsynt med justering av ventiler,,
annars e det bara olja o filter o filter kostar mellan 70-100:- beroende vem du handlar av,, oljan styr du ju kostnaden på själv.
ingen av servisarna är svår heller,, oljebyten gör du själv plättlätt,ventilkoll fixar du åxå själv om du e det minsta händig,justering ! ja då kanske det e bra å lämna in om man inte e säker på hur det ska gå till väga efterssom det sitter balansaxlar o sådant konstigt där du ska rota.

problemet med en mille e att det e som ett gift,, starkare än nikotin du blir blixtsnabbt sjukt beroende,,
jag vet en som kanske e till salu ,, om du vill ha en ovanlig färg som e orginal så kanske det vore något för dig ? blå.
mvh: Jocke i köping


Jocke K skrev:
Jag är mycket sugen på att köpa en Mille!! Det är ju en så förbannat fin hoj!!

Jag undrar hur täta serviceintervallen är jämfört med jappshojarna??
Jag kör ca 1000-1500 mil årligen så driftskostnaderna har stor betydelse för mig.
 
jocke i köping skrev:
somsagt,, service var 750 på tidigare än 04:a sedan var 1000:e mil ,, jag känner folk som aldrig justerat ventilerna på sin mille trots att dom närmar sig 6000 mil ,,konstigt nog ytterst sällsynt med justering av ventiler,,
annars e det bara olja o filter o filter kostar mellan 70-100:- beroende vem du handlar av,, oljan styr du ju kostnaden på själv.
ingen av servisarna är svår heller,, oljebyten gör du själv plättlätt,ventilkoll fixar du åxå själv om du e det minsta händig,justering ! ja då kanske det e bra å lämna in om man inte e säker på hur det ska gå till väga efterssom det sitter balansaxlar o sådant konstigt där du ska rota.

problemet med en mille e att det e som ett gift,, starkare än nikotin du blir blixtsnabbt sjukt beroende,,
jag vet en som kanske e till salu ,, om du vill ha en ovanlig färg som e orginal så kanske det vore något för dig ? blå.
mvh: Jocke i köping

APP APP APP!!!
din luring!! ha en bild på en 05:a så där bara!! :7peta

:hihi
 
Drivpaket

E till o byta drivpaket på Falcon. Har läst att 16/42 alt 16/44 i utväxling verkar va det som gäller för Millen. E de typ samma för Falcon??
 
Jocke K skrev:
Jag är mycket sugen på att köpa en Mille!! Det är ju en så förbannat fin hoj!!

Jag undrar hur täta serviceintervallen är jämfört med jappshojarna??
Jag kör ca 1000-1500 mil årligen så driftskostnaderna har stor betydelse för mig.

Ähhh skaffa dig en riktig twin och inte en 60 (graders) med balansaxlar o skit som millarna har.
En original TLR 90 (graders) går som en trimmad Mille. :pannkyss
Sen är sevice intervallerna långa på dessa Sukiz
 
Last edited:
Synd bara att det e en sukka... en serietillverkad rishoj utan själ...

Sen e den ful oxå.... :arsele
 
TLRR skrev:
Men det finns reservdelar runt hörnet i alla fall :)

Ja få höra ert värsta mot en jevla riskokare nu ?
Kollar man J-bones effektkurva,nästan original (förutom helsystemrör)så matchar den ju en superdupertrimmad Mille-R
Vad säger ni om detta ? Sen att den är ful,är ju som arslet eller hur.Delad.
Kom igen nu få höra hur dålig en TLR är ? Förutom utseendet då.

Vikten åtgärdar man ganska enkelt och styrgemoatrin för några få kronor ungefär 26 kr- vad mer ? Jag utmanar er på April-sidan hur dålig en TLR är gentemot Mille . För inte skulle jag betala mer för en sketen jävla Italiensk kvalitet mot Japansk. Behöver bara gå till jobbet för att se Italiensk kvalitet som verkligen är rutten. er motor är ju från rotax men vad är det?
Industrimotor/duger inte till mer eller ?
För ni är ju ganska självuppmålade att vara bäst likt,skitmärket Ducati.
Är en April lika dålig som en Ducati ? Som är det bästa märket från Italienska mc tillverkare,

Få höra nu.Förnedra en TLR nu.

Tråkig fredag eller bara avundsjuk... hehe :rolleyes:

Mille -04 120-122 hästar på bakhjulet original...

TL:n har skönt ljud... sen kommer jag inte på nåt mer bra...

:corn
 
Många år i rad har jag sett TLR på prisepallen i Masterbike testen....

Eller tester överhuvudtaget...

I rest my case. :arsele

(men inget personligt ont om eller mot TL...)
 
RSV_R skrev:
Många år i rad har jag sett TLR på prisepallen i Masterbike testen....

Eller tester överhuvudtaget...

I rest my case. :arsele

(men inget personligt ont om eller mot TL...)

Har inget personligt emot Aprilia Mille heller, Utseendet är en klass för sig,och gillar ramen som är ett konstverk.
Men en liten retning för att sätta fart på blodomloppet är ju inte fel eller ?
 
Ni ska veta att jag gillar Aprilia Mille och inte baktalar er rent allmänt,men gillar att retas lite på er sida,så att jag inte gör bort mig helt här .KOMPISAR. :)
 
Last edited:
TLRR skrev:
Näää det var inte jag,väntar fortfarande på mina Carillostakar och lättade vev.och lustgas för att köra på gatan.(Ca 150-168 hk bakhjulet med lustgas)
Det är ca:122-130 riktiga hästar med moddad luftburk och slip-on eller helrör.

var med J-Bones med helrör och utan PII på och han hade 122 hk på bakhjulet.RIKTIGA hästar på bakhjulet inte "Din MC" med övertryck .

OK. Då är de som en mille 04 ungefär.
 
TLRR skrev:
Ni ska veta att jag gillar Aprilia Mille och inte baktalar er rent allmänt,men gillar att retas lite på er sida,så att jag inte gör bort mig helt här .KOMPISAR. :)


Snart blire gruppspö,då kommerU grina DIREKCT!!! :mad: :mad:
 
#Olsson# skrev:
OK. Då är de som en mille 04 ungefär.

Olsson, fråga om hur du kopplade ur flapsen... Har du tagit bort dom eller bara kopplat ur vakumslangen? Blir'e nån skillnad?
 
Back
Top