T-Bag
Demented Moron
Där slipper någon göra det tack vare försäkringen och det spelar ingen roll vem som anser sig ha rätt eller skriker högst eller slår hårdast.
På bana, om inte försäkringen gäller, måste någon om det ska bli tal om ersättning från den ene till den andre.
Jag förutsätter att de arrangörer som säger att den skyldige ersätter den oskydige även har en plan hur och vem och enligt vilka regler den skyldige ska utses, får ju inte bli fel heller då den skyldige förutom sin egen hoj och utrustning även ska ersätta den andre.
Så, vem ska utse "vem vare som kasta".........
När jag kört med actionpícs och några andra bandagsarragörer, så skriver jag också på ett papper där det står att "all körning sker på egen risk".
Det spelar alltså inte nån roll att man blir torpederad av turbosnubbe22 för det är igentligen som vilken körning som helst. Blir du torpederad och lämlästad så har du ingen att kräva ansvar av för du har ju skrivit under att "du kör på egen risk".
från actionpics:
"All körning sker på egen risk. Actionpics tolkning är att Trafikskadelagen gäller EJ. Detta innebär att ev. motorcykelförsäkring
gäller mest troligt inte om du som förare åsamkar dig själv, annan förare eller din motorcykel skada. Det åligger
deltagaren att kontrollera sitt personliga försäkringsskydd som t.ex. motorcykelförsäkring och olycksfallsförsäkring"
http://www.actionpics.se/information/inskrivning.pdf
Äre så att nått händer får man skaffat sig en till försäkring eller accepterat det som gäller. Eller att köra med SMC för där gäller det fullt ut.