nej
..
Så vadär det du då vill diskutera/inte håller med om?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nej
..
Nu blandar du allt ihop olika nick, Goffen och Goffe är olika personer...![]()
![]()
de där med helförsäkrat vid bankörning, tillåter de flesta fb att man "uppgraderar" sin försäkring till hel för en dag, sedan ringer dagen efter och "nedgraderar" till traffik/halv igen?
Mmm, de vill nog ha klara skiljelinjer mellan deras försäkring och den obligatoriska licensförsäkringen.Jag kämpade också med TH, och fick tvärnej för att jag har licens. Har svårt att se hur jag är farligare för att jag gått en kurs i säkerhet, men men..
Körde omkull i juli på en bankörnining . Har trygghansas olycksfallsförsäkring men jag har fått tjafsa med dom hela hösten om ersättning för min utrustning och sjukvård. Frågade dom specifikt om bankörnining när jag tecknade försäkringen och då var det inga problem. men när jag vände mig till dom så var det . först efter två handläggare och att jag fick läsa upp deras egna villkor och trafikförsäkringslagen för dom blev dom tvungna att ge med sig. Bankörning verkar vara en gråzon för dom som dom inte har räknat med och dom gjorde allt för att få över försäkringsansvaret på någon annan.Mmm, de vill nog ha klara skiljelinjer mellan deras försäkring och den obligatoriska licensförsäkringen.
För mig som bandagsåkare funkar TH. Skulle jag hämta ut licens och panga på t ex kvällsträningar eller steg 6 behövs nog annan (och dyrare) försäkring som komplettering till den som ingår i licensen.
Trist att det ska strula när man behöver hjälpen...först efter två handläggare och att jag fick läsa upp deras egna villkor och trafikförsäkringslagen för dom blev dom tvungna att ge med sig. Bankörning verkar vara en gråzon för dom som dom inte har räknat med och dom gjorde allt för att få över försäkringsansvaret på någon annan.![]()
Med andra ord spelar det altså ingen roll om man har hojen påställd med giltig försäkring eller avställd då man kör?!
//Stefan
så förutsätts att den som orsakar skadan ersätter den andra.
Som arrangör av bandag så kräver vi trafikförsäkring för att täcka skador på 3:e man. Skador på hoj ersätts inte av trafikförsäkring och alla kör på egen risk. Har man försäkring som gäller är det bra, men har man inte det så förutsätts att den som orsakar skadan ersätter den andra. Kan man inte göra göra en säker omkörning så får man avstå och vänta till ett bättre tillfälle. Har man problem med det så är man inte välkommen på banan.
Hur kul är det att bli påkörd av en idiot som inte kan köra. Det förutsätts på en vanlig bandag att alla ska få köra sitt tempo, det är inget race, det har ni licensgrupper till.
Dvs antingen kör ni med minst trafikförsäkrad hoj på en öppen bandag och ersätter det ni orsakar. Eller så kör ni i licensgrupp med licens och är försäkrade genom svemo, då ersätts inga skador och alla är medvetna om riskerna.
Tar man någons spår, kör på etc så orsakar man olyckan. Kan man inte köra om säkert så säger jag det igen, vänta eller skaffa licens.
OM trafikförsäkringen gäller så lär försäkringsbolagen avgöra vem som vållade.
Japp, men då bör man ha backspeglar på så man vet att någon försöker köra om, byter man spår och blir påkörd anses i de allra flesta fall den som kommer bakifrån som vållande.
Men, Om försäkringen gäller så ersätter den även motparten så man bara behöver ta hand om sin egen, om inte, vem ska avgöra vem som ska betala dubbelt?
Vem avgör vem som gjorde fel i en olycka på gatan?
Vem vare som kasta, vem vare.....
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT