http://svt.se/2.22620/1.2303554/rek...ol?lid=senasteNytt_275216&lpos=rubrik_2303554
alla bultenfotografer är inte privatpersoner tydligen
alla bultenfotografer är inte privatpersoner tydligen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Aldrig har så få motorcyklister omkommit i trafiken, anledningen är bättre vägar med mitträcken"
Hur tänkte de där?![]()
Hur många som omkommit är ju helt irrelevant när man talar om ABS-bromsarnas eventuella effekter eftersom de inte bara påverkar vid olyckor med dödlig utgång, utan även de där föraren överlever. Statistik över olyckor generellt vore mer intressant i det fallet.
2010 hade en lång och kall vinter i stora delar av landet, och sommaren bestod till stor del av ostadigt/dåligt väder. Något som såklart påverkar siffrorna.
Sommaren var jättevarm under väldigt långa perioder i större delen av landet om jag minns rätt. Det var ju ett tag som det var stört omöjligt att köra hoj på dagen pga värmen.
Jag minns det mycket väl eftersom jag tillbringade ansenlig tid uppe på garagetaket i hettan.
Då minns du nog inte rätt
Skämt å sido, det var 3 soliga och RIKTIGT varma veckor i juni, från midsommar och framåt. Innan dess var det ganska kallt, och övrigt var det ganska ostadigt.
Det här är smhi's sammanfattningar.
(mer statistik finns på smhi.se för den som orkar).
Maj 2010 - Snö, åska, värme och mycket regn
Juni 2010 - Svalt och blött men värme till sist
Juli 2010 - Varmt och blött
Augusti 2010 - Regnigt och fuktigt
Vad jag minns av vädret i Karlskrona var det soligt o varmt nästan hela sommaren, med ovanligt lite regn och annat oväder. Riktigt oförskämt varmt.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |