Airasia british grand prix

Dovi är väl helt klart den som tjänat mest på andras bekymmer. Inget fel i det dock.
Nej verkligen inte eftersom mästerskapet handlar om att faktiskt leverera och inte om löften, potential eller gamla meriter. Då kan man inte vara långtidsskadad eller "ha oturen" att ligga åtta när en tredjedel av säsongen är körd.

Nej verkligen inte eftersom mästerskapet handlar om att faktiskt leverera och inte om löften, potential eller gamla meriter. Då kan man inte vara långtidsskadad eller "ha oturen" att ligga åtta när en tredjedel av säsongen är körd.

Sant, men jag tycker det är roligare att titta på enskilda race än på tabellen! :tungan

Dovi körde bra igår men Stoners körning genom fältet hade varit roligt om de visat mer av.

Sant, men jag tycker det är roligare att titta på enskilda race än på tabellen! :tungan

Dovi körde bra igår men Stoners körning genom fältet hade varit roligt om de visat mer av.

Det var Stoners bästa körning i år, men det är ingen uppvisning eller bedömningsport som jag ser. För mig är det inte reklamen utan produkten. Att kontinuerligt ligga på pallen slår att alltid hamna utanför . Nästan alltid, hade det funnits en svensk med hade åtta varit megastort :)

Last edited:
Måste göra ett litet inlägg, är det helt enkelt inte så att det är egentligen bara finns 5st värdiga Moto GP åkare denna säsongen, resten är ju helt värdelösa, utfyllnad helt enkelt :confused:
Det har jag läst mig till genom SH!
Det är ju såklart i en bedömning kontra de man tävlar mot. I MotoGP är den högsta nivån sjukt hög, som sig bör, och i den kontexten framstår en förare i mellanskiktet som "medelmåttig" oavsett hur duktig den föraren är i ett mer generellt perspektiv.

Att kontinuerligt ligga på pallen slår att alltid hamna utanför nästan alltid.
Det tror jag inte Neutral har försökt påstå heller. ;) Lite många negationer id en meningen antar jag?

Visst är det starkt att komma på pallen ofta men om vi tar Dovi som exempel så har han hela sin karriär varit stabil och tagit pallplatser men sällan vunnit. Det finns ju, tyvärr för Dovi, andra förare som har den förmågan men dessutom blandar in en större del vinster. Det innebär att när man summerar säsongen så är det troligt att Dovi är efter sin teamkompis.

Last edited:
Det tror jag inte Neutral har försökt påstå heller. ;) Lite många negationer id en meningen antar jag?
point taken - justerat.

Visst är det starkt att komma på pallen ofta men om vi tar Dovi som exempel så har han hela sin karriär varit stabil och tagit pallplatser men sällan vunnit. Det finns ju, tyvärr för Dovi, andra förare som har den förmågan men dessutom blandar in en större del vinster. Det innebär att när man summerar säsongen så är det troligt att Dovi är efter sin teamkompis.
Det var så klart coolt med Elias på Estoril t.ex., men jag tycker det är större att alltid kunna leverera. Dovi gör det om och om igen.
I år har Stoner gjort varken eller. Visserligen stark uppkörning senast men femma?

Det var så klart coolt med Elias på Estoril t.ex., men jag tycker det är större att alltid kunna leverera. Dovi gör det om och om igen.
I år har Stoner gjort varken eller. Visserligen stark uppkörning senast men femma?
Elias var ju ett one hit wonder så jag tänkte inte på honom öht. Snarare att förare som Rossi, Lorenzo, Pedrosa och ram till i år Stoner helt enkelt är snabbare än Dovi och tar fler segrar. Dovi är riktigt duktig men snöppet efter de fyra och då räcker inte att ta många pallplatser - du måste vinna emellanåt också.
Stoner har tappat en del av sin mojo men är fortfarande snabbare än Dovi och får han tillbaka lite av självförtroendet så kommer han spöa mer regelbundet än det omvända.

och ram till i år Stoner helt enkelt
Ram? Är det snacket om lättkört chassi igen? ;)
Stoner har tappat en del av sin mojo men är fortfarande snabbare än Dovi och får han tillbaka lite av självförtroendet så kommer han spöa mer regelbundet än det omvända.
Återstår att bevisa. Det är så klart möjligt men det är inte sant förrän det är utfört.

Jag tycker faktisk att det borde vara snabbare förflyttningar mellan olika klasser, GP till SBK tex!
Leverera annars, kick in the ass :arsele

Sen är det ju som sagt fel från början till slut, reglementet bör ändras så att det inte bara är pengar som styr:huvet

Ja jag vet att inte alla tycker så här på SH, det ska vara dom mest utvecklade maskinerna som tar fram 2 häst och en sving o ram i Titan gjord för 800cc för gata, och det tycker dom ju även där i GP.
Nu står dom där med :arsele i brevlådan och det är hela 15 startande fan vad häftigt :yoparty

Sen också kul är att i lilla Sverige med så stort motorintresse, miljoners företag står och knackar på dörren på att få sponsra Sverigeeliten!
Fri trimning gapar sig vissa hesa :Bugar
Och helt plötsligt står det 15st på startplattan i Pro superbike!

Va fan! Tänk lite FIH!!!
Bara en liten åsikt, vad vet jag

Oc

Sen är det ju som sagt fel från början till slut, reglementet bör ändras så att det inte bara är pengar som styr:huvet
Skulle kunna skriva välkommen till verkligheten men faktum är att de stora fabrikerna har en gigantisk fördel i just pengarna. De vill ha ett reglemente som gör att det krävs massor av pengar för att få fram en bra hoj. Så fort det drar åt standardhållet tappar de en av sina tyngsta fördelar eftersom "alla" plötsligt kan ta fram konkurrenskraftiga ekipage.

Ja jag vet att inte alla tycker så här på SH, det ska vara dom mest utvecklade maskinerna som tar fram 2 häst och en sving o ram i Titan gjord för 800cc för gata, och det tycker dom ju även där i GP. Nu står dom där med :arsele i brevlådan och det är hela 15 startande fan vad häftigt :yoparty
Håller med. Prototypivrarna borde kanske stanna upp ibland och fundera på vad resultatet av denna konservatism blir. Skithäftiga hojar, men väldigt få som kan vinna och tråkiga race för det mesta. Kolla på Moto2, där finns ett vinnande koncept som, med vissa modifieringar, skulle kunna överföras till en ny Moto1-klass.

Sen också kul är att i lilla Sverige med så stort motorintresse, miljoners företag står och knackar på dörren på att få sponsra Sverigeeliten! Fri trimning gapar sig vissa hesa :Bugar
Och helt plötsligt står det 15st på startplattan i Pro superbike!
Allt annat än standardracing i Sverige är bara larvigt. Det reglement vi har nu för Pro Superbike är bra men Svemo borde ta sig en ordentlig funderar på vart klassen är på väg och om det är positivt för sporten med så få deltagare.

Jag har länge varit en stark förespråkare för att "vi" ska ha med den värsta och snabbaste klassen med de bästa förarna när STCC kör men de senaste årens misshandel av klassen från STCCs sida har fått mig att börja tvivla. Vore nog mycket bättre för sporten med egna, rena RR-helger.

Och så är vi tillbaka på ruta 1 igen. En del kan dra slutsatser av vad som hände, andra inte. Nöjer mig därför med att citera Stenmark: "Hä gå int å förklara för en som int begrip" :D
Det funkar ju fint att ta till när argumenten tryter och man inte klarar av att förklara sin åsikt :rolleyes:

Gnäll hur mycket du vill på Hayden, han har iaf lyckats med något som varken Pedrosa, Dovi, eller Jorge lyckats med, ännu.

Oj lite i chock, någon som i stort bara höll med :confused:
Hade jag inte förväntat mig :)
Skulle kunna skriva välkommen till verkligheten men faktum är att de stora fabrikerna har en gigantisk fördel i just pengarna. De vill ha ett reglemente som gör att det krävs massor av pengar för att få fram en bra hoj. Så fort det drar åt standardhållet tappar de en av sina tyngsta fördelar eftersom "alla" plötsligt kan ta fram konkurrenskraftiga ekipage.

Håller med. Prototypivrarna borde kanske stanna upp ibland och fundera på vad resultatet av denna konservatism blir. Skithäftiga hojar, men väldigt få som kan vinna och tråkiga race för det mesta. Kolla på Moto2, där finns ett vinnande koncept som, med vissa modifieringar, skulle kunna överföras till en ny Moto1-klass.

Allt annat än standardracing i Sverige är bara larvigt. Det reglement vi har nu för Pro Superbike är bra men Svemo borde ta sig en ordentlig funderar på vart klassen är på väg och om det är positivt för sporten med så få deltagare.

Jag har länge varit en stark förespråkare för att "vi" ska ha med den värsta och snabbaste klassen med de bästa förarna när STCC kör men de senaste årens misshandel av klassen från STCCs sida har fått mig att börja tvivla. Vore nog mycket bättre för sporten med egna, rena RR-helger.

Aoyama har en fraktur på en ryggkota (T12) och kommer inte köra på Assen.

Han kommer ersättas av Hondas 35-årige testförare Kousuke Akiyoshi.

Med 15-17 deltagare hittills i år ...
Kommer den som vinner serien att bli världsmästare?

Det är ju emot Dornas egna regler ...

Med 15-17 deltagare hittills i år ...
Kommer den som vinner serien att bli världsmästare?

Det är ju emot Dornas egna regler ...
Lättare att ändra reglerna misstänker jag. Det var väl så de kom fram till 18-gränsen? Så de har nog redan ändrat reglen tills i år.
Sedan så är de väl fortfarande 17 tävlande förare i världsmästerskapet, men några kommer inte till start pga skada. Möjligen får banägaren kompensation för att det inte kommer så många hojar som utvlovat - men VM-titel delar de nog ut ändå, tror du inte?

...men VM-titel delar de nog ut ändå, tror du inte?
Klart de gör.

Elwe vill egentligen bara berätta om hur det var i början på 70-talet när de var 42 startande, minst. Förarna liftade till tävlingarna, levde på knäckebröd och räkost, jackade kolvarna hela natten och hojarna var monster som ingen nu levande skulle klara av att hantera :D

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka