Airasia british grand prix

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Tror du själv på att det kommer se ut så när säsongen är slut :va

Det spelar väl ingen till vad jag tror? Men man kan inte ta Stoner som titelutmanare när han just tagit sig som Rossi och ligger 100 poäng efter Jörgen. Sexa i totalen och som bäst 2st tredjeplatser.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
2-pallplatser mer än Hayden......

Vad vill du se, en som vill vinna eller någon som är nöjd om han blir 4a?
Hur menar du? Är det någon som inte vill vinna? Borde vara tjänstefel av en fabriksförare i MotoGP. Är Stoner glad för sin tredjeplats? Är Hayden nöjd med att vara fyra? :va

Jag vill gärna se resultat, tror den synen delas av flera.
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Det spelar väl ingen till vad jag tror? Men man kan inte ta Stoner som titelutmanare när han just tagit sig som Rossi och ligger 100 poäng efter Jörgen. Sexa i totalen och som bäst 2st tredjeplatser.

Nu va det ju din kommentar om att Stoner inte ens va bästa Ducceförare jag syftade på. Tycker mig ana ett litet förakt mot Stoner här :D
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Nu va det ju din kommentar om att Stoner inte ens va bästa Ducceförare jag syftade på. Tycker mig ana ett litet förakt mot Stoner här :D
Inget förakt, bara besvikelse. När ska säsongen bli spännande igen, vilka ska utmana? Man är inte bäst förrän man kört om det. 6:a i VM är väl bra - men ingen titelutmaning.

Dessutom så gillar jag Hayden :D, just nu gör han något i stallet som Capirex eller framför allt Melandri var helt oförmögna att göra.
 
Last edited:

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Hur menar du? Är det någon som inte vill vinna? Borde vara tjänstefel av en fabriksförare i MotoGP. Är Stoner glad för sin tredjeplats? Är Hayden nöjd med att vara fyra? :va

Jag vill gärna se resultat, tror den synen delas av flera.

Jag är nöjd varje gång Stoner är före Hayden.....
bara för att du (FireSalle) och #Space blir så griniga då :blah
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det spelar väl ingen till vad jag tror? Men man kan inte ta Stoner som titelutmanare när han just tagit sig som Rossi och ligger 100 poäng efter Jörgen. Sexa i totalen och som bäst 2st tredjeplatser.
Ser du nån annan som kan utmana Jorge om titeln i år?
Slickepinnspojken har fem segrar och två andraplatser, det har ingen annan förare inlett någon säsong med så vitt jag vet.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Ser du nån annan som kan utmana Jorge om titeln i år?
Vad spelar det för roll? :confused:
Jag ser inte Stoner som en titelutmanare och inte heller som främste utmanare. HRC-pojkarna har tagit både segrar och andra platser - något som Stoner inte klarat av i år. Det är ett bättre resultat.
Jag har vid flera tillfällen skrivit här att Lorenzo tar hem titeln. Jag blir bara mer övertygad för varje race.

Slickepinnspojken har fem segrar och två andraplatser, det har ingen annan förare inlett någon säsong med så vitt jag vet.
Rossi t.ex. Vid flera tillfällen: 2001, 2002, 2003, 2005. Doohan 1997. Säkert fler.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Var det inte Stoner som var sist? Hans DNF-5-DNF-4-5-svit skrämmer nog inte Dovizioso t.ex. Casey har lite att bevisa för att platsa i tät-kvartetten. Du har sett mästerskapstabellen? Vem är tvåa och vem är åtta?
Nu skiljer det 19p mellan Dovi och Stoner. Dovi är trea och Stoner är fyra.

Tror faktiskt Dovi bör vara lite rädd, Stoner är nu uppe i tätkvartetten och med Rossis återkomst så undrar jag hur länge Dovi är kvar där...

1 Jorge LORENZO Yamaha SPA 185
2 Dani PEDROSA Honda SPA 138
3 Andrea DOVIZIOSO Honda ITA 102
4 Casey STONER Ducati AUS 83

Jag är nöjd varje gång Stoner är före Hayden.....
bara för att du (FireSalle) och #Space blir så griniga då :blah
Då är du ständigt glad då? :D
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Nu skiljer det 19p mellan Dovi och Stoner. Dovi är trea och Stoner är fyra.

Tror faktiskt Dovi bör vara lite rädd, Stoner är nu uppe i tätkvartetten och med Rossis återkomst så undrar jag hur länge Dovi är kvar där...

1 Jorge LORENZO Yamaha SPA 185
2 Dani PEDROSA Honda SPA 138
3 Andrea DOVIZIOSO Honda ITA 102
4 Casey STONER Ducati AUS 83
:D Legat sömnlös länge?
Som sagt, man måste leverera :fakta
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
1 Jorge LORENZO Yamaha SPA 210
2 Dani PEDROSA Honda SPA 138
3 Andrea DOVIZIOSO Honda ITA 115
4 Casey STONER Ducati AUS 103
Får ta av hatten för andraplatsen! Pedrosas dnf:ade och nu kan Casey börja utmana om andraplatsen. Fast helt akterseglad av Lorenzo och hjälpt av en Rossi ur slag.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Får ta av hatten för andraplatsen! Pedrosas dnf:ade och nu kan Casey börja utmana om andraplatsen. Fast helt akterseglad av Lorenzo och hjälpt av en Rossi ur slag.
Äh, sånt där spelade ju inte så stor roll när Hayden blev världsmästare så varför börja dra upp andras framgångar / misslyckanden nu?

12 poäng kvar... Jag tror Casey hinner om innan säsongen är slut. :tungan
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Äh, sånt där spelade ju inte så stor roll när Hayden blev världsmästare så varför börja dra upp andras framgångar / misslyckanden nu?
Hayden blev inte akterseglad, han vann ju :) Det är stor skillnad på att vinna med liten marginal och att ha mindre än hälften så mycket poäng som ettan.

12 poäng kvar... Jag tror Casey hinner om innan säsongen är slut. :tungan
Som jag skrev ovan: I nuvarande form tror jag han har chans att bli tvåa, synd för mästerskapet att han var så svårstartad.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
:D Legat sömnlös länge?
Som sagt, man måste leverera :fakta
Leveranserna fortsätter komma, om och om och om igen...
Vad var det nu du sa om Dovi vs Stoner? :D

Inskickat av FireSalle
Var det inte Stoner som var sist? Hans DNF-5-DNF-4-5-svit skrämmer nog inte Dovizioso t.ex. Casey har lite att bevisa för att platsa i tät-kvartetten. Du har sett mästerskapstabellen? Vem är tvåa och vem är åtta?

1 Jorge LORENZO Yamaha SPA 235
2 Dani PEDROSA Honda SPA 158
3 Casey STONER Ducati AUS 119
4 Andrea DOVIZIOSO Honda ITA 115
5 Valentino ROSSI Yamaha ITA 101
6 Nicky HAYDEN Ducati USA 99

Hayden fortsätter vara sist av fabriksförarna (vi skiter i Suzuki här)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hayden fortsätter vara sist av fabriksförarna (vi skiter i Suzuki här)


Säg adjö till detta MGP år! Dagens segrare på Brno Jlo ser onekligen välförtjänt ut att toura hem MGP pokalen 2010! Tipset är att se fram mot MGP2011 :tummenupp

Ser nu att Nicky som 2:a förare hos Ducati med störst "problem" med cykeln (vi skiter i Suzuki här oxå) ligger Nicky poängmässigt närmast sin 1:a :yoparty
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hayden sjunker sakta men säkert neråt i totalen. Spies kommer vara före honom när säsongen är slut.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Spies kommer vara före honom när säsongen är slut.

Troligen realistiskt! Spies har verkligen fått spinn på MGP karriären & säkert fått en del sköna besked om framtiden. Nicky kommer heller inte ge bort placeringen som bästa amerikan så osvuret ligger bäst till hos mig för dagen :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hayden sjunker sakta men säkert neråt i totalen. Spies kommer vara före honom när säsongen är slut.
Lite märkligt att inte Yamaha ger Spies samma material som Rossi och Lorenzo har redan nu. Det är väl hyffsat troligt att Spies sitter på fabriksmaskin nummer två 2011 nu när det är officiellt att Rossi lämnar.
Då hade Spies haft en sportslig chans att tävla på samma villkor och vi kunde sett honom före både Hayden och Dovi när säsongen är slut.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Leveranserna fortsätter komma, om och om och om igen...
Vad var det nu du sa om Dovi vs Stoner? :D
Trevligt, men det ändrar nog inget i det jag sa - att Dovi brydde sig om Stoner i det läget, han körde sina egna race.
1 Jorge LORENZO Yamaha SPA 235
2 Dani PEDROSA Honda SPA 158
3 Casey STONER Ducati AUS 119
4 Andrea DOVIZIOSO Honda ITA 115
5 Valentino ROSSI Yamaha ITA 101
6 Nicky HAYDEN Ducati USA 99

Hayden fortsätter vara sist av fabriksförarna (vi skiter i Suzuki här)
Men ändå bättre än någon annan andreförare i Ducati före honom.
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top