Airasia british grand prix

Första racet värt att titta på iår. Synd att vinnaren ska vara så överlägsen bara.

Starkt och stort startfält igår... :rolleyes:

/ Jens

Såg precis 125cc och slutet av motogp, vilka race! Fast 125cc får mitt förstapris, shit vilken fight om vinsten!!! Banan verkar ju hur skön som helst också.
Ang Spies så verkar han inte helt missnöjd här i alla fall:
http://twitter.com/BenSpies11
"Job Done.....One of my lifelong dreams accomplished! Standing on a Moto GP podium."

Bra att just ditt ställningstagandet sprider sig!!! Detta får under inga omständigheter rinna ut i sanden :rolleyes:
Förlåt mig herr känslig. En ;) indikerar att man inte är allvarlig. Firesalle verkar förstå nyanserna. Prova - du kanske kommer gilla det?

Jag har inget i min signatur som indikerar en ohälsosam inställning till en förare man aldrig har träffat.....

Förlåt mig herr känslig. En ;) indikerar att man inte är allvarlig. Firesalle verkar förstå nyanserna. Prova - du kanske kommer gilla det? QUOTE]

Känslig :hihi

Du har ju i tidigare trådar efter avslutningen 2006 och utan smilie stått för ditt ord och tydligt deklarerat att Nicky inte är värdig mästare etc etc .. Då tolkar jag det nu som att Du har växt upp och ändrat dig på den punkten :krama

Ge oss 1000cc och elektronikbegränsning á la Formel 1 pronto. Då kommer MotoGP rocka hårt igen.

Dock var racet igår sevärt, trots att man snart kan ställa samtliga startande i första led utan trängsel.

Känslig :hihi

Du har ju i tidigare trådar efter avslutningen 2006 och utan smilie stått för ditt ord och tydligt deklarerat att Nicky inte är värdig mästare etc etc .. Då tolkar jag det nu som att Du har växt upp och ändrat dig på den punkten :krama
Du hugger ju snabbare än en kobra så fort någon skriver något minsta negativt om Hayden och då framstår du som "känslig".

Gällande sagda förare så har jag aldrig sagt att han inte är värdig mästare utan bara konstaterat att han var på rätt plats vid rätt tillfälle och att han inte var den bästa/snabbaste föraren 2006 men den som tog mest poäng. Hans karriär både före och efter är tecken på att 2006 är undantaget från regeln. Nicky är trevlig, ärlig och en helt ok förare men VM-ämne? Kan till och med drista mig till att påstå att han aldrig kommer vinna ett GP igen. Nog om Nicky nu.

Det var ju tre riktigt bra race i helgen och banan kul om de bara kunde få bort alla gupp.

Äsch, han dansade en sommar. ... ... Nu är det Casey Closed, han är tvärslut - high fives....

AKA Rossifierad - som Biaggi, Gibernau m.fl.

Tack också till rookie Spies som på sista varvet petade ner "mästaren" från pallen. Kan man bara ta sig dit då bättre förare är skadade har man inte där att göra.

Helt rätt Valmers! :tummenupp

1000 cc, kontroll-ECU och enhetsdäck.
Där har vi framtidens Moto1-klass med fulla startfält och tät racing :fakta

Tack också till rookie Spies som på sista varvet petade ner "mästaren" från pallen. Kan man bara ta sig dit då bättre förare är skadade har man inte där att göra.
Att ta sig i mål är en del av sporten. Att Rossi så sällan varit skadad är ju en av hans storheter.

Last edited:
AKA Rossifierad - som Biaggi, Gibernau m.fl.

Aha, men då faller ju även Spies under den "regeln". Vilken sopa han är, den där Spies. Ovärdig.

Silverstone är den andra banan där Lorenzo lyckas vinna från pole i MotoGP. Sedan tidigare har han 2 vinster från pole på Estoril.

Aha, men då faller ju även Spies under den "regeln". Vilken sopa han är, den där Spies. Ovärdig.
Det är skillnad på folk och folk. Spies har det där lilla extra som folk blir kära i :kär
Det är inte vad man presterar utan det man upplevs prestera. Tabeller är bara för känslolösa människor. :fakta

Det är roligt att raljera men faktum är att fyra förare är väsentligt snabbare/jämnare än resten. Nu är en frånvarande, en kraschade två gånger i helgen och en var sist in i första kurvan. Den ende kvarvarande i kvartetten vann racet ohotat så klart.

Rätt unikt för ett enskilt race och naturligtvis profiterar de kvarvarande när de kan slåss om pallplatser helt plötsligt i stället för 4-6 som vanligt.

Kul dock att Hayden vägrar ge sig och säkert stressande för lättstötta Stoner. :D

Det är roligt att raljera men faktum är att fyra förare är väsentligt snabbare/jämnare än resten. Nu är en frånvarande, en kraschade två gånger i helgen och en var sist in i första kurvan. Den ende kvarvarande i kvartetten vann racet ohotat så klart.
Var det inte Stoner som var sist? Hans DNF-5-DNF-4-5-svit skrämmer nog inte Dovizioso t.ex. Casey har lite att bevisa för att platsa i tät-kvartetten. Du har sett mästerskapstabellen? Vem är tvåa och vem är åtta?

Last edited:
Var det inte Stoner som var sist? Hans DNF-5-DNF-4-5-svit skrämmer nog inte Dovizioso t.ex. Han har lite att bevisa för att platsa i den kvartetten. Du har sett mästerskapstabellen? Vem är tvåa och vem är åtta?

Dovi är väl helt klart den som tjänat mest på andras bekymmer. Inget fel i det dock.

Måste göra ett litet inlägg, är det helt enkelt inte så att det är egentligen bara finns 5st värdiga Moto GP åkare denna säsongen, resten är ju helt värdelösa, utfyllnad helt enkelt :confused:
Det har jag läst mig till genom SH!

Så det finns nog inte något folk kvar att anlita till att köra denna klassen tyvärr, lägg ner den omedelbart eller kör med 5 förare :banana

Måste säga att Lorenzo är nog den nya Kungen nu :tungan
Han hade om han velat vunnit med ca 20 sekunder det visar hur stor han är :yoparty

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph