Aftonhoran slår till igen

Det är en jävla skillnad att bli kallad för demokrat och rasist. Visst, man utnyttjar ju fortfarande sin demokratiska rätt att rösta och jag ser inget fel i det. Men man är ju fortfarande en idiot, men rasist behöver man absolut inte vara för att man röstar på SD, däremot röstar troligtvis alla rasister på SD.
Visst är det skillnad på demokrat och rasist. Men de som röstat på SD blir kallade rasister, inte demokrater. DU kanske inte tycker att det är så smart att rösta på SD men vad får dig att tro att du vet bäst och har rätt att sätta in folk i fack och förolämpa dem?
Och jag tyckar att alla som röstar på vänsterblocket inte har någon realistisk framtidstro utan gillar mest att klaga på allt och alla. Och troligtvis röstar alla kommunister på vänsterpartiet. Vart vill du komma?

Vad är det för fel att kalla folk för idioter :va De är ju det, då måste man ju få kalla dem för det? Precis som man måste få kalla en mongoloid för "spärrmongo", en cp-skadad för "cp", på samma sätt måste man ju få kalla en SD-anhängare för idiot alternativt "efterblivna jävel med iq som en 4-årig dampunge".
Jag tolererar oliktänkande människor, hur skulle det se ut annars på jorden? I samma veva tolererar jag mindre begåvade människor också.

"Så länge du tycker som mig så är du så är det bra, annars är du en efterbliven jävel med iq som en 4-årig dampunge". För jag vet ju bäst. Suck!

Jag vet! Vi samlar massa kompisar på fejsbook och protesterar mot utgången av ett demokratiskt val! :tummenupp
Lågutbildade snorungar! :huvet

Frågorna om invandringen som var förvisade till fikaborden runt om i landet tas nu upp i media. Vi pratar om frågan ingen vågat ta i.
Missnöjesparti - eller inte, SD har redan gjort nytta!

Sitter partiledarna på händerna en mandatperiod till så har SD 12% nästa år.

• Gilla
Reaktioner: SGM
Precis som man måste få kalla en mongoloid för "spärrmongo", en cp-skadad för "cp", på samma sätt måste man ju få kalla en SD-anhängare för idiot alternativt "efterblivna jävel med iq som en 4-årig dampunge".
Jag tolererar oliktänkande människor, hur skulle det se ut annars på jorden? I samma veva tolererar jag mindre begåvade människor också.
Nu vet jag att du tycker det är roligt att uttrycka dig drastiskt för att få reaktioner men ändå.

Jag har en dotter med en CP-skada. Hon är inget CP som du uttrycker dig utan hon är en människa precis som du, troligen betydligt mer underbar också, men som har ett handikapp - en CP-skada.
Precis som de andra exempel du skriver så är de människor och inte sina handikapp.
Det är en väldig skillnad och jag hoppas verkligen du låter mer på nätet än i verkligheten för att reducera personer till deras handikapp är lika vidrigt som den rasism SD sprider.

Så för att man har en annan åsikt och utnyttjar sin demokratiska rätt så är man korkad enligt dig. Inte så tolerant för oliktänkande.
Du kan oxå läsa, stoppa upp, fundera på vad som står i inlägget och se om det är möjligt att tolka på ett annat sätt en just din första tanke!

Jag är väldigt tydlig med att man ska respektera resultatet i ett demokratiskt val och att folk har rätt att ha vilken åsikt eller tro som de önskar. För mig gäller dessutom detta alla personer i alla lägen. För att vara tydlig: Du har rätt till vilken åsikt som helst, inte att göra vad som helst!
Med det betyder inte att jag måste vara enig eller hålla med eller avstå från att ha en åsikt över hur pass smart/intelligent/funktionell åsikten är.

Finns lite olika definitoner på intelligens men det finns ingen som definierar det som förmåga att se eller peka på ett problem utan alla handlar om att på ett eller annat sätt LÖSA problem. Så utifrån den defintionen är det lite korkat att rösta på någon bara för att de pekar på ett problem då det ju inte bidrar till lösningen. (Lägg också märke till att många motiverar sitt val av SD för att de "vågar säga som det är", inte för att de har en bra lösning, med andra ord uppfyller inte det kriterierna för intelligent beteende!)

Fast jag var stressad och borde uttryckt mig så och inte att man är korkad för att man röstar så, med andra ord skilt på person och handling. Det var korkat av mig!

En allmän reflektion: Lär er skilja på grupp och individ! Att du hittar en korrelation på gruppnivå säger inget om enskilda inivider så även om det skulle presenteras 100 exempel på välutvildade som är oempatiska så bevisar det ingenting eftersom mitt uttlande inte motsäger det. Plus att ni glömmer att det är en jämförelse med en annan grupp...

Det jag syftade på är att det har blivit skamligt att vara stolt över sitt land, hissa flagga, sjunga nationalsången

Har det?
Jag var med vid flera tillfällen då flaggan hissades och/eller då nationalsången sjöngs men det var aldrig någon som vare sig tyckte att det var konstigt eller sa något om att man borde skämmas. tvärtom var alla lika glada och stolta och nöjda.

Om du däremot har ett behov av att stå med fanan i hand och sjunga nationalsången på torget en fredageftermiddag, när alla andra passerar förbi på väg hem från jobbet, får du nog vara beredd att bli tagen för den tragiska figur som du ger sken av att vara.

Du kan oxå läsa, stoppa upp, fundera på vad som står i inlägget och se om det är möjligt att tolka på ett annat sätt en just din första tanke!

Jag är väldigt tydlig med att man ska respektera resultatet i ett demokratiskt val och att folk har rätt att ha vilken åsikt eller tro som de önskar. För mig gäller dessutom detta alla personer i alla lägen. För att vara tydlig: Du har rätt till vilken åsikt som helst, inte att göra vad som helst!
Med det betyder inte att jag måste vara enig eller hålla med eller avstå från att ha en åsikt över hur pass smart/intelligent/funktionell åsikten är.

Finns lite olika definitoner på intelligens men det finns ingen som definierar det som förmåga att se eller peka på ett problem utan alla handlar om att på ett eller annat sätt LÖSA problem. Så utifrån den defintionen är det lite korkat att rösta på någon bara för att de pekar på ett problem då det ju inte bidrar till lösningen. (Lägg också märke till att många motiverar sitt val av SD för att de "vågar säga som det är", inte för att de har en bra lösning, med andra ord uppfyller inte det kriterierna för intelligent beteende!)

Fast jag var stressad och borde uttryckt mig så och inte att man är korkad för att man röstar så, med andra ord skilt på person och handling. Det var korkat av mig!

En allmän reflektion: Lär er skilja på grupp och individ! Att du hittar en korrelation på gruppnivå säger inget om enskilda inivider så även om det skulle presenteras 100 exempel på välutvildade som är oempatiska så bevisar det ingenting eftersom mitt uttlande inte motsäger det. Plus att ni glömmer att det är en jämförelse med en annan grupp...

Håller med dig om mycket men har lite delade åsikter om din definition av intelligens. Man måste först se/hitta problemet för att kunna lösa det. Många partier idag blundar för problemet och kan således inte heller hitta en lösning. Skulle dessa partier därmed komma ännu längre ner på intelligensskalan?
Själv ser jag ändå det som ett litet intelligenstecken att folk vågar tänka utanför boxen och försöka påverka sin situation genom att föra in en diskussion på ett demokratiskt sätt till riksdagen. Det är ju trotts allt en demokrati som vi lever i. De flesta sitter hemma vid köksbordet och klagar. Handlingskraft skall man inte förringa.

Jobba effektivare med att förbättra invandrarpolitiken så att vi blir av med SD. Ställ krav på folket som flyttar hit genom att de måste lära sig språket, söka jobb snarast, följa regler och lagar (respektera Sverige). Se till att invandraren känner att de bidrar istället för att omyndighetsförklara och göra denne bidragsberoende.

Våga ta upp ämnet Invandring till diskussion utan pajkastning!

Är inte det just detta som SD vill, och har gått till val med? Inget konstigt eller? Jo tydligen, för i Sverige är man en rasist om man sympatiserar med ovanstående. :rolleyes:

Är inte det just detta som SD vill, och har gått till val med? Inget konstigt eller? Jo tydligen, för i Sverige är man en rasist om man sympatiserar med ovanstående. :rolleyes:

Du behöver inte ens sympatisera med SD för att smaka kniven! :näsblod

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/man-knivskuren-pa-sodermalm_5368379.svd

Vi vet ju inte om det är nån tomte som vill bli martyr, hursomhelst så är det inga rubriker om detta i dn, ab, expressen. SVD har en rubrik längst ner under stockholm.

Kommer det eskalera tror ni?

Visst är det skillnad på demokrat och rasist. Men de som röstat på SD blir kallade rasister, inte demokrater. DU kanske inte tycker att det är så smart att rösta på SD men vad får dig att tro att du vet bäst och har rätt att sätta in folk i fack och förolämpa dem?

Jag tror inte, jag vet att jag är bättre än SD-röstarna och att jag har rätt jämfört med dem. Varför skulle jag tänka dåliga tankar om mig själv :va
Som sagt, varför får man inte kalla idioter för idioter, eller rasister för rasister?

Btw så fick jag ett roligt sms i morse;
"Från och med nu heter det negerboll igen/ Hälsningar Sverigedemokraterna"
Den tycker åtminstone jag var jävligt rolig :D

Gustav O skrev:
Nu vet jag att du tycker det är roligt att uttrycka dig drastiskt för att få reaktioner men ändå.

Jag har en dotter med en CP-skada. Hon är inget CP som du uttrycker dig utan hon är en människa precis som du, troligen betydligt mer underbar också, men som har ett handikapp - en CP-skada.
Precis som de andra exempel du skriver så är de människor och inte sina handikapp.
Det är en väldig skillnad och jag hoppas verkligen du låter mer på nätet än i verkligheten för att reducera personer till deras handikapp är lika vidrigt som den rasism SD sprider.

Enda anledningen till att jag anser mig kunna slänga mig med såna uttryck är för att även jag har personliga relationer till personer (singular) med CP-skada.
Och som du antagligen förstår så slänger jag mig inte med såna uttryck i dagligt tal eller förminskar de med en CP-skada, jag tog bara i nu för att förtydliga mig.
Men jag ber om ursäkt om du tog illa upp, det var inte min mening. :krama
Och jag tvivlar inte en sekund på att hon är betydligt mer underbar än mig, även om man krasst sett på det kan säga att de flesta är det, men det var inte så jag menade.

"Väldigt fint skrivet av doktorn"

Snälla du, att kasta pärlor åt svin gör ingen glad :D Seriöst, tror du att det går fram :rolleyes:

Hmm. Hänger kamphundar, SD, tribals och addidasbraller ihop måntro?

Jag misstänker att de är kraftigt överrepresenterade ja.

Last edited:
Folk som kallar SD och SD väljarna rasister tar ju bara till det enklaste ordet dom kan, visst det finns säker flera rasister bland väljarna, men majoriteten är det inte. Det pågår ju omvänd rasism mot SD runt om hela Sverige nu, men det är tydligen okej !
Det roliga är att alla använder ordet yttrandefrihet och demokrati i sina demonstrationer och artiklar. Det är ju för fan precis det ni demonstrerar emot nu. Detta hände i demokratins namn och vill ni ha yttrandefrihet så är väl detta fantastiskt att just alla kan få sin röst hörd, men nu passar det inte och ni, förstår ni inte grundlagen ?

Dom blev valda av folkets röster till Sveriges nu 6:e största parti i ett demokratisk val. Är det demokratisk av partierna att frysa ute och hindra ett parti som är valt av folket ?

Är alla som röster på V kommunister ?

Last edited:
...om man trivs i ett par adidasbrallor efter hård träning, är det ok? Jag saknar både tribals och kampfhunt dock. :hihi

Du kör ju pastaräser, så det är ok. Jag har tribal och kampkatt men inga träningsbyxor. Det gör att jag känner mig kluven som få :jagharingenlokal :gråta

repan skrev:

Det är väl inget att sucka över? Vad vore Sverige med en menlös befolkning som anser att det är ok att vara medelmåtta och finna sig i det? Eller just ja, det är ju det vi har sett det senaste århundradet?

Jag ställer upp i en duell med ett erkänt iq-test vilken dag som helst mot valfri SD-anhängare. Men för att få ett vettigt resultat så kan jag göra det mot 10st olika så får vi se hur intelligenta de är.
Men sen har ju faktiskt Bonny en stor poäng i det han säger så det är ju inte så enkelt alla gånger :(

Eftersom Dee Cati gett mig lite komplimanger, och jag är lättköpt, så vill jag stötta honom här.

Vilka ord man använder är ju helt ointressant, det som är intressant är ju tankesystemet och värderingarna bakom det sagda.
Visst är han övertydlig med att han anser sig vara smart, och jag säger inte emot, men väldigt många här försöker ju ge samma budskap men genom andra, dåligt maskerade, ord. Han står i alla fall för vad han anser, osvenskt men mer intressant och ärligt än formuleringar som "vi som lever i verkligheten", "alla fattar väl...." eller "jag har minsann kommit på något som forskare inom området inte har förstått". Eller bara den där enkla varianten att man inte ens kan reflektera över möjligheten att man kan ha fel eller att det kan finnas flera sätt att se på en sak.

Se på USA där man "förbjöd" ordet neger, för att sedan använda "black" och sedan "afro-american". Rasismen har ju knappast minskat p.g.a. det... Orden är annorlunda, tanken är samma.

Tänk vad tråkigt ett forum skulle vara med sådan som mig bara, behövs folk som Dee Cati, Markus och ett par till...

De som anser att man är rasist för att man vill diskutera och åtgärda vår invandrarpolitik är inte realister utan använder det som ett skällsord utan att veta dess betydelse.
En diskussion handlar om att få bort rasism och ta fram en politik som fungerar utan att spotta på invandrare. SD är inget riktigt parti med ett korrekt partiprogram utan ett gäng invandrarfientligt pack som uttalar sig omoget och kastar pajer och lasson till höger och vänster. Dessa cirkusartister hoppar på olika minoriteter och anser sig vara mer förmer än andra.

Jag syftar på en lösningsorienterad diskussion kring hur vi löser segregationen. Vi löser den inte med att isolera oss från övriga världen och det mångfald som tillför ett värde i vårt lilla och vackra land. Men vi löser det ännu mindre genom att lägga locket på och prata runt problemen som finns mitt ibland oss.

Hur vi ska få våra invandrare produktiva och integrerade i samhället?
Vad gör vi för fel nu och vad gjorde vi rätt på den tiden när mina föräldrar kom hit (början av 60-talet) och hjälpte upp Sverige på fötter. Att Sverige sedan på 70- och 80-talet vände invandringspolitiken till att bli mer bidragsberoende istället för produktiv är en annan diskussion.

Att ställa krav på dem som får komma hit är en självklarhet för att ett samhälle ska fungera.
Jag förstår att många invandrare ledsnade på vår invandrarpolitik och trotsröstade på SD eftersom alla ”svartskallar” nu dras över en kam. Min far var ursinnig på den kravlösa invandrarpolitiken under framförallt de senaste 25 åren där inflyttade inte bidrog till uppbyggnaden av samhället i samma utsträckning utan fick livnära sig av vad han kallade det som hans generation ”svenskar” (invandrare+ födda svenskar) hade byggt upp.

Det är inte rasism det är realism och åsiktsfrihet. Att vilja förbättra tillvaron för svenskar och invandrare är inte rasism utan en vilja till att ta tag i ett stort samhällsproblem, nämligen segregationen.
Hänger du med? :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...