repan
Gudomlig sporthojare
Eftersom Dee Cati gett mig lite komplimanger, och jag är lättköpt, så vill jag stötta honom här.
Vilka ord man använder är ju helt ointressant, det som är intressant är ju tankesystemet och värderingarna bakom det sagda.
Visst är han övertydlig med att han anser sig vara smart, och jag säger inte emot, men väldigt många här försöker ju ge samma budskap men genom andra, dåligt maskerade, ord. Han står i alla fall för vad han anser, osvenskt men mer intressant och ärligt än formuleringar som "vi som lever i verkligheten", "alla fattar väl...." eller "jag har minsann kommit på något som forskare inom området inte har förstått". Eller bara den där enkla varianten att man inte ens kan reflektera över möjligheten att man kan ha fel eller att det kan finnas flera sätt att se på en sak.
Se på USA där man "förbjöd" ordet neger, för att sedan använda "black" och sedan "afro-american". Rasismen har ju knappast minskat p.g.a. det... Orden är annorlunda, tanken är samma.
Tänk vad tråkigt ett forum skulle vara med sådan som mig bara, behövs folk som Dee Cati, Markus och ett par till...
Jag håller med dig om mycket men inte allt. I en diskussion där man argumenterar mot en "vi och dom" syn bör man inte motargumentera med samma metod, "vi och dom". Då är hela diskussionen förlorad innan den ens börjar. Att dra alla som rösta på SD över samma kam är som att dra alla invandrare (iom det diskuteras kring SD) över samma kam. Det tycker inte jag är ett bra sätt att föra en diskussion även om man är smartare än självaste Einstein.