Aftonhoran slår till igen

Sverigedemokraternas val - pyttsan!
Vi som inte röstade på SD får se situationen som en möjlighet till förbättring istället!
SD (en cirkus) hamnade i riksdagen och det har nu sittande politiker bidragit till genom sin konflikträdsla vilket gav onödigt stor massmedial publicitet.

Vi får sluta gnälla nu och tycka synd om oss för att vissa valde att rösta som de gjorde.
Kör över SD med att konfrontera dem istället!

Jobba effektivare med att förbättra invandrarpolitiken så att vi blir av med SD. Ställ krav på folket som flyttar hit genom att de måste lära sig språket, söka jobb snarast, följa regler och lagar (respektera Sverige). Se till att invandraren känner att de bidrar istället för att omyndighetsförklara och göra denne bidragsberoende.

Våga ta upp ämnet Invandring till diskussion utan pajkastning!

Att tysta ner en liten tickande bomb få den att utvecklas till en atombomb. Vår invandrarpolitik är under all kritik och kan bara bli bättre. Kavla upp armarna och jobba nu Moderater /Alliansen. Visa att ni förtjänar min röst även nästa val!

Last edited:
Jag varken argumenterar för eller emot då jag inte röstade på SD och kan inte tänka mig det iheller. Men tanken att folk röstat på SD bara för att de vågar ta upp integrationproblematiken vilket andra parti förnekar att det finns. Detta leder snabbt till att folk blir kallade rasister och sen utifrån bl.a. din hänvisning till forskning, religiösa, lågutbildade och dumma. Man kan ju då undra vem som är fördomsfull (inte riktat mot dig personligen).

Jag vet inte om det är en fördom att konstatera att högre utbildning och/eller högre IQ korrelerar med större tolerans. Inte mer än att påpeka korrelationen mellan invandrare och kriminalitet.

Jag ser sällan att någon blir kallad för rasist men desto oftare att folk blir kallade för antisemiter, kommunister och ett antal andra tillmälen.

Och i min värld är man korkad om man röstar på någon bara för att de pekar på ett mer eller mindre allvarligt problem om de inte dessutom prestenterar en hållbar lösning. Jag ser inte heller att uppdelningen "vi" och "dem" är så oerhört effektiv och dess historiska facit är allt annat än bra

Sverigedemokraternas val - pyttsan!
Vi som inte röstade på SD får se situationen som en möjlighet till förbättring istället!
SD (en cirkus) hamnade i riksdagen och det har nu sittande politiker bidragit till genom sin konflikträdsla vilket gav onödigt stor massmedial publicitet.

Vi får sluta gnälla nu och tycka synd om oss för att vissa valde att rösta som de gjorde.
Kör över SD med att konfrontera dem istället!

Jobba effektivare med att förbättra invandrarpolitiken så att vi blir av med SD. Ställ krav på folket som flyttar hit genom att de måste lära sig språket, söka jobb snarast, följa regler och lagar (respektera Sverige). Se till att invandraren känner att de bidrar istället för att omyndighetsförklara och göra denne bidragsberoende.

Våga ta upp ämnet Invandring till diskussion utan pajkastning!

Att tysta ner en liten tickande bomb få den att utvecklas till en atombomb. Vår invandrarpolitik är under all kritik och kan bara bli bättre. Kavla upp armarna och jobba nu Moderater /Alliansen. Visa att ni förtjänar min röst även nästa val!

OMG Vilken rasist du är! Inte kan vi väll ställa krav på invandringen och kräva att de ska lära sig språket usch på dig!!

Skämtosido håller med dig helt! OM de ledande partierna vågat ta upp invandrings frågan så hade inte SD kommer medi regeringen. De är vad de hela handlar om folket vill se en öppen debatt där en förändring på hur invandringen sköts kan diskuteras. Men ingen seriös politiker vågar ta i ämnet eftersom populär media idag slänger sig med rasist anklagelserna oftare en jag byter kallingar

Välutbildade forskare o läkare hjälpte Adolf o gasa judar .Hög utbildning innebär inte automatiskt empati

Välutbildade forskare o läkare hjälpte Adolf o gasa judar .Hög utbildning innebär inte automatiskt empati

Nej, starka ideologier, som pekar ut en viss folkgrupp som mindre värda, som problemet, som fiende och som samhällsparasiter, brukar till slut, efterlångt och träget propagerande, få sina anhängare att ställa upp i försöken att lösa problemet och avlägsna samhällsparasiterna eftersom man inte längre ser de andra som människor som förtjänar empati.

Brukar inledas med att man tydligt pekar ut vilka som är problemet och gör det med en indelning som de inte kan värja sig ifrån. Sen fortsätter man med enveten demonisering, svartmålning och så förklarar man för folk att de måste välja mellan dessa omänskliga parasiter och de snälla, goda, fina människorna som givetvis kommer bli krossade om man inte löser problemet med de där som man målat ut som onda.

Valet är ditt. De hemska, onda, parasiterna eller dina snälla, älskade familjemedlemmar och vänner...

Jag vet inte om det är en fördom att konstatera att högre utbildning och/eller högre IQ korrelerar med större tolerans.
Goebbles disputerade och skrev både dikter, romaner och teaterpjäser. Det var knappast intellektuell skärpa eller bildning som saknades bland Nazistledningen; däremot medkänsla.

...uppdelningen "vi" och "dem"...dess historiska facit är allt annat än bra
Det enda argument som egentligen behövs.

Jag tycker att diskussionen driver iväg från själva grundfrågan. Om ni tittar på bilden i första inlägget är titeln på en av flikarna i webbläsaren "Hur länge kan barnet vara m...". Vad har trådskaparen surfat på för sidor egentligen? En Google-sökning på "hur länge kan barnet vara" ger som första resultat en diskussionstråd på familjeliv.se vid namn "Hur länge kan barnet vara med under sex".
Finns det andra möjliga svar? Kan trådskaparen har forskat i hur länge ett barn kan vara medvetslöst, moderat, mandelpotatis eller mustaschprydd? Tillsammans kan vi lösa gåtan!

Jag ser sällan att någon blir kallad för rasist men desto oftare att folk blir kallade för antisemiter, kommunister och ett antal andra tillmälen.

Och i min värld är man korkad om man röstar på någon bara för att de pekar på ett mer eller mindre allvarligt problem om de inte dessutom prestenterar en hållbar lösning. Jag ser inte heller att uppdelningen "vi" och "dem" är så oerhört effektiv och dess historiska facit är allt annat än bra

Igår blev mer än 300000 svenskar kallade rasister i SVT.

Så för att man har en annan åsikt och utnyttjar sin demokratiska rätt så är man korkad enligt dig. Inte så tolerant för oliktänkande.

Jag vet inte om det är en fördom att konstatera att högre utbildning och/eller högre IQ korrelerar med större tolerans....

En fundering angående detta.

Har man också undersökt om ovanstående personer, med hög utbildning, som troligtvis har högre löner än genomsnittet och som sannolikt bor i "finare" områden kanske därmed i väsentligt mindre utsträckning kommer i kontakt med problem som kan härröras till invandring?

Det är ju lätt att sitta i en stor våning i innerstan och säga att invandringen inte medför problem när det är i Rosengård de bränner ner hus.

Om man kan lägga denna aspekt på det hela så innebär ju inte högre utbildning, IQ etc. att man är mer tolerant utan att man lever mer skyddad från omvärlden.

Bara en tanke.

• Gilla
Reaktioner: SGM
Igår blev mer än 300000 svenskar kallade rasister i SVT.

Så för att man har en annan åsikt och utnyttjar sin demokratiska rätt så är man korkad enligt dig. Inte så tolerant för oliktänkande.

Det är en jävla skillnad att bli kallad för demokrat och rasist. Visst, man utnyttjar ju fortfarande sin demokratiska rätt att rösta och jag ser inget fel i det. Men man är ju fortfarande en idiot, men rasist behöver man absolut inte vara för att man röstar på SD, däremot röstar troligtvis alla rasister på SD.

Vad är det för fel att kalla folk för idioter :va De är ju det, då måste man ju få kalla dem för det? Precis som man måste få kalla en mongoloid för "spärrmongo", en cp-skadad för "cp", på samma sätt måste man ju få kalla en SD-anhängare för idiot alternativt "efterblivna jävel med iq som en 4-årig dampunge".
Jag tolererar oliktänkande människor, hur skulle det se ut annars på jorden? I samma veva tolererar jag mindre begåvade människor också.

Vad har patriotism och invandring med varandra att göra?
Det jag syftade på är att det har blivit skamligt att vara stolt över sitt land, hissa flagga, sjunga nationalsången osv men om man nu mot förmodan skulle göra nåt av ovanstående saker så är man direkt rasist.

Sen om man tycker att invandringen har gått överstyr och kanske borde minskas en aning ja gissa då är man också rasist.

Störtlöjligt!!

Det jag syftade på är att det har blivit skamligt att vara stolt över sitt land, hissa flagga, sjunga nationalsången osv men om man nu mot förmodan skulle göra nåt av ovanstående saker så är man direkt rasist.

Sen om man tycker att invandringen har gått överstyr och kanske borde minskas en aning ja gissa då är man också rasist.

Störtlöjligt!!
Om du inte vet om du är rasist eller ej, behöver du troligen fundera en tag till på vad du verkligen tycker. Är samvetet rent känns det bara fint att hissa flaggan och sjunga nationalsången.

Haha, många som demonstrerade mot SD idag hade överstrukna hakkors på sina skyltar. Snacka om att inte tänka längre än näsan räcker. Men dom har säkert gått 5 år på högskolan :fakta :D

Störtlöjligt!!

:käpphäst

Gör du allt ovanstående den 30:e november varvat med glada "sieg heil"-rop med höger tass i vädret skulle jag möjligen misstänka det.
I annat fall: Varför i helvete skulle någon hyfsat frisk individ misstänka det? :va

Haha, många som demonstrerade mot SD idag hade överstrukna hakkors på sina skyltar. Snacka om att inte tänka längre än näsan räcker. Men dom har säkert gått 5 år på högskolan :fakta :D

Jag såg det där. Vilka äss. :rolleyes: Ska de hålla på sådär varenda dag till nästa val nu eller? Jag förstår inte vad det är som är så svårt att fatta. SD är demokratiskt valda av 5,7%, dvs 330000 personer. De är varken nassar eller rassar och nu kommer de sitta i Riksdagen med 20 mandat. Det spelar liksom ingen roll om de ägnar sin värdelösa tid till att stå på Sergels torg och lipa, SD kommer inte ändra sig för det. Förmodligen får de bara fler sympatisörer.

Tycker rent allmänt att det är ett jävla lipande på folk. Politiker som lusekoftor som SH-skribenter. Dåliga förlorare?

Låt SD uttala sig mer offentligt så blir det bara en mandatperiod...

[YOUTUBE-ID]TCM4gTt1P6w[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Back