Abus Detecto 8000 Alarmlås?

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Fick hem ABUS DETECTO 8000 ALARMLÅS idag, testade det och jag blev lite besviken. tyckte det va en väldigt dåligt larm signal och att det bara på gick i 15 sekunder.

Är det någon annan som har ett likadant, kanske nån inställning som jag gjort fel?

tacksam för svar/åsikter

//Emil

Jag har också ett sånt och har precis samma erfarenheter. Några inställningar står det inget om i manualen.

Som larmsignal för att skrämma tjyvarna är det inget vidare men som komihågattjagharettlåshängandeibromsskivan funkar det väldigt bra:tummenupp.

Har också lås-larmet och är väldigt besviken på larm delen. Låset känns däremot gediget och bra. Du borde ha sökt lite efter trådar ang. låset så hade du kunnat välja ett annat lås om larmet är den väsentliga biten.

Har också lås-larmet och är väldigt besviken på larm delen. Låset känns däremot gediget och bra. Du borde ha sökt lite efter trådar ang. låset så hade du kunnat välja ett annat lås om larmet är den väsentliga biten.

jag sökte men hitta inga trådar om nått larm lås:confused:

Försökt att läsa och söka men hittar inte det jag söker så frågar här.

Jag har ett Detecto 8000 och är riktigt nöjd med det.
Men numera när jag låser det så tjuter det till tre ggr och sen dröjer det några sekunder tills det tjuter till den där signalen som säger att det är låst och larmat... vad är de tre signalerna innan? Är det att batterierna börjar bli dåliga eller?

Om larmet går igång 2 eller var det kanske 3 gånger så fortsätter de tills du stoppar i nyckeln har jag för mig

Det finns en äldre variant som låter alldeles för lite
Det finns en ny variant som låter betydligt mer
och dom byter in den hos duells tror jag
men åk och kolla den hos handlaren
jag fick byta in mitt gamla skit kostnadsfritt

Det finns en äldre variant som låter alldeles för lite
Det finns en ny variant som låter betydligt mer
och dom byter in den hos duells tror jag
men åk och kolla den hos handlaren
jag fick byta in mitt gamla skit kostnadsfritt

Hört nåt liknande jag med, för de som tycker det låter för lite har blivit lite förvånande över hur högt mitt låter... men det är nog för att det är så pass nytt. (mars i år)

Hur mycket mer låter det då? Var intresserad av låset tills jag hörde att det pep tämligen lågt.

Oxford ska ju också ha ett larmlås:
oxford-Boss.jpg

Vet dock inte om det är godkänt i Sverige, så har jag inte hittat det någonstans heller. Ser ut som en leksak gör det med... :)

Hur mycket mer låter det då? Var intresserad av låset tills jag hörde att det pep tämligen lågt.

Oxford ska ju också ha ett larmlås:
oxford-Boss.jpg

Vet dock inte om det är godkänt i Sverige, så har jag inte hittat det någonstans heller. Ser ut som en leksak gör det med... :)

Godkänt är det och mitt har fungerat felfritt hela sommarn, lite svag larmsignal till en början, men efter 10sek så drar det igång en andra gång och tjuter högre!

Godkänt är det och mitt har fungerat felfritt hela sommarn, lite svag larmsignal till en början, men efter 10sek så drar det igång en andra gång och tjuter högre!

Låter lovande, måste ta och leta upp ett för test!

jag är nöjd med ABUS Detecto 8000. Visst, det är inga 130 decibel så tjuven lägger sig ner och blöder ur öronen, men meningen är att det ska dra åt sig uppmärksamhet. Det är också meningen att kombineras med abus kedja (helst) Man kan ändå inte avskräcka de tjuvarna som är beslutna att ta just din hoj för att tjäna pengar på den. Det enda du kan göra då är att köra in den i huset och ställa den i vardagsrummet alt. ditt hobbyrum

Det enda du kan göra då är att köra in den i huset och ställa den i vardagsrummet alt. ditt hobbyrum

Jag FÅR inte! :whip

Å så vill jag att tjuvarna ska ramla ihop och blöda ur öronen. (Gärna ur röven och dö som ett jäkla sjukt marsvin också!)

Då är inte Detecto låset för dig!

Jag har hört marskatter som låter mer.

En blöt handduk över detekto-låset så skulle jag kunna somna ifrån det!

Wow, sååå cool.
Eller missade du att de tydligen släppt en andra version av låset som låter betydligt högre?

Wow, sååå cool.
Eller missade du att de tydligen släppt en andra version av låset som låter betydligt högre?

Nej, jag missade inte det, jag tycker fortfarande inte att det låter tillräckligt.

Men du kanske tycker att det låter så att "tjuvarna faller död ner...." eller vad det nu stod i inlägget jag svarade på?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!