Här är vi nog något på spåren.Den kanske har torrsump och motorn var full med olja när du fyllde på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Här är vi nog något på spåren.Den kanske har torrsump och motorn var full med olja när du fyllde på.
Sportster motorn har torrsump och om jag inte minns helt fel kräver den rejäl varmkörning innan man tömmer ur oljan.Den kanske har torrsump och motorn var full med olja när du fyllde på.
Förklarar ändå inte att oljan är utspädd med bensin, men kan förklara att mängden "olja+bensin" var mycket hög. Dvs två samverkande fel.Sportster motorn har torrsump och om jag inte minns helt fel kräver den rejäl varmkörning innan man tömmer ur oljan.
Gör man det inte på rätt sätt och får ur all gammal olja och sedan fyller med korrekt mängd blir den rejält överfylld och kan skjuta ur sig olja och ev skjuta div packningar(och annat)om man har otur.
Beskrivningen lät som att oljan var väldigt vattnig viket är helt korrekt beskrivning när oljan är varm.Förklarar ändå inte att oljan är utspädd med bensin, men kan förklara att mängden "olja+bensin" var mycket hög. Dvs två samverkande fel.
Visst borde den det, det kanske var godtroget av mig att ta hans påstående som helt korrekt.Beskrivningen lät som att oljan var väldigt vattnig viket är helt korrekt beskrivning när oljan är varm.
Frågan är väl om det faktiskt är bensin i oljan eller om det är ett antagande för att den upplevdes vattnig.
Borde ju fullkomligt stinka bensin om den är så utblandad?
Jag tycker att det låter som mycket ventilspel på en ventil....Vad tror du angående ljudet från motorn som jag skickade en video på?...
Jag vet ingenting om HD, men på vissa torrsumpsfordon skall man kolla oljenivån med motorn igång.Sportster motorn har torrsump...
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|