För gammal för att köra fort ?

Haha.. passar mig bra kört runt Japan ,Australien.. och en del andra vänster länder...:fyllisar..Nord Koreanska gränsen den va tuff när grabbarna kom springande med sina AK 47 och då va det tur vi hade vår Svenska ambassad då i Pyongyang..:cool:
Har inte kört längre österut än norra Karelen. Men när jag körde över bron i Derry och militär stod med skottsäkra västar på andra sidan kändes det lite som att det var bra att försöka sköta sig...
Dessutom körandes engelskt mög från 60-talet...
 
Jag har själv kört som en dåre förut, men fått mig en tankeställare. Först genom en kompis som är ambulansare. Han sade att det är helt onödigt med skyddsutrustning om man tänker köra fort. Då går det bra med kortbrallor och t-shirt. Skinnställ skyddar dig mot kasande på vägen, men när det tar stopp tar inre blödningar vid, då är det inte så lätt längre. Skinnstället förpackar dock köttmassan på ett smidigt vis.

Den andra tankeställaren har medicinska grunder, upplevda sådana.
Jag ligger nu för andra gången på en månad på sjukhus. För samma sak.

Jag har sedan en blodpropp i levern fått ett för högt blodtryck i blodkärlen i mage och hals/matstrupe. Detta höga tryck har med tiden utvecklat bråck på blodkärlen som i sin tur riskerar att spricka. Eftersom jag tar stora mängder blodförtunnande är detta ännu mindre önskvärt än normalt.
Spricker fel kärl är problemet löst, då blöder man ur på sekunder. I mitt fall har jag nu 2 gånger på en månad vaknat upp proppmätt och vit i huvudet. Därefter har jag spytt upp ca 1,5 liter blod med stora klumpar levrat blod. När jag väl kommer till sjukhus blir det omedelbart blodtransfusioner. 5 påsar gick det sist, samt ett blodvärde på 64. 70 betecknas som kritiskt och runt 80 är gränsen för att få åka hem. Blodbrist är hemskt. Hjärtat håller på att slå sönder bröstet och du flämtar som efter ett maraton bara du försöker resa dig upp. Det finns nämligen inga röda blodkroppar som kan förse dina organ med syre. När du fått drägliga värden igen tar det ca 4 veckor med järntabletter innan man kan avskriva järnbrist. Sedan upp till ett halvår för att fylla på kroppens depåer igen.

Vad vill jag då ha sagt med detta? Jo att man ska leva livet och ha det så gott man kan, så länge man är i livet. Men man ska inte göra sig några illusioner om hur tunn den tråden är. Många bygger sina konsekvenskalkyler på hur de önskar de ska vara snarare än på fakta.

Hur många tror att man vid en trafikolycka på hoj där det snabbt tar stopp även vid moderata hastigheter klarar sig med ett blodläckage på endast 1-1.5 liter blod? Och klarar sig med endast en läcka, och dessutom har kärlen dokumenterade i förväg? Inte många.

Innan ni anser att jag moraliserar vill jag inflika att jag alltid vid värmebölja kör i kortbrallor och t-shirt och gympadojjor. Annars i skinnjacka och jeans. Stövlar har jag blivit bättre på att använda vid den klädseln. Jag kör dessutom alldeles för fort, särskilt på kortare motorvägs sträckor. Jag har dock bättrat mig väsentligt. Även min ambulanspolare kör hoj. Så det jag vill ha sagt med detta inlägg är gör vad ni vill, men kalkylera riskerna, dra inte in andra och ha inte tokstor tilltro till sjukvården, för det är inte mycket som behövs för att hamna utom räddning.

Man kan äta en chipspåse om dagen, men räkna då med att bli fet. ?
 
Fick inspiration och körde alldeles för fort igår med FZ1:an. Kul som faan, men inte var det som förr, jag kände mig inte sådär fri och säker som förr. Jävla skit…
 
Som nybliven ägare av en Zx10r så tog jag ut den på lite ”luftning” igår på en E-väg och herrejösses … jag har ännu inte blivit för gammal för att brassa … eller…jo enligt min sambo har datum passerat längesedan men min hjärna kämpar för att hålla sig kvar i ungdomen ? Fast marginalerna är större än i ungdomen. Räcker att läsa att topp hastighet är 300. Behöver inte testa……..mer än 200 ? Håller jag dock tyst om för övriga i min närhet.
 
Som nybliven ägare av en Zx10r så tog jag ut den på lite ”luftning” igår på en E-väg och herrejösses … jag har ännu inte blivit för gammal för att brassa … eller…jo enligt min sambo har datum passerat längesedan men min hjärna kämpar för att hålla sig kvar i ungdomen ? Fast marginalerna är större än i ungdomen. Räcker att läsa att topp hastighet är 300. Behöver inte testa……..mer än 200 ? Håller jag dock tyst om för övriga i min närhet.
Ge det en säsong so kommer det nog iaf bli 250. :hihi
 
Sent svar här men jag började köra supermotard istället för några år sedan och kör mer på bakhjul o framhjul istället:-). Inte riskfritt men man kör i alla fall inte in i ett träd.
 
Sent svar här men jag började köra supermotard istället för några år sedan och kör mer på bakhjul o framhjul istället:). Inte riskfritt men man kör i alla fall inte in i ett träd.
Jag har också köpet en gammal Motard. Försöker lite lätt komma upp på bakhjulet men blir hysteriskt rädd varje gång framhjulet väl lättar. ? ? ?
Rent allmänt går det inte så fort men det blir en viss asocial körstil bland andra trafikanter måste ju erkännas.
 
Har aldrig varken kunnat köra fort eller wheela, köpte mig en skitsnabb hoj som wheelar på trean. Så nu kan jag båda...
 
+1 på huliganmoped.

Man är ju inte alltid begränsad till körbanan... ?
 
Samma här började med sporthoj i min ungdom men när de gick i 200+ varje gång man var ute och man bara skakade av adrenalin så rannsaka jag mig själv och gick över till motard.

Gick ju några år tills man slog över i 100 på bakhjuletet.....

Efter de blev de en glidare som inte gick att köra bakhjul på.

Och nu sen i somras kör jag en gammal 600xt och har lika kul på den fast den inte är nått fartvidunder eller bakhjulsmaskin ?
 
Jag har också köpet en gammal Motard. Försöker lite lätt komma upp på bakhjulet men blir hysteriskt rädd varje gång framhjulet väl lättar. ? ? ?
Rent allmänt går det inte så fort men det blir en viss asocial körstil bland andra trafikanter måste ju erkännas.
Det jag har haft lättast att köra på bakhjulet var en msx125. Sjukt lätt att köra bakhjul på, och inte går det fort heller. :hihi
 
Tänk på att dom har driftsatt radarn som kan mäta på mötande och framförvarande , dom kan vända o skända er

Dom kan även stå på en avfart o sen kommer ni brassande förbi.

Den sitter i Xc60 och även nya V90 men sitter även i diverse civilbilar av massa märken

Ni får börja o waypointa öppningar på vajerräckes o räckes vägar så ni vet om dom vända på era brassarrundor
Dags att utveckla hojkåpor som inte reflekterar radar horisontellt.
 
Åhhhh shit, jag är inne alldeles för sällan, kul att se att tråden lever än. Jag måste bli mer aktiv i forumet igen, skitkul att läsa era kommentarer. Jag har saknat er. Lämnat min fru, bytt boende 2 ggr, bytt jobb, fått en bättre tjänst, träffat en ny kvinna men har kvar samma motorcykel. Hon älskar att åka med. Nu börjar det ordna upp sig.
 

Bifogat

  • FB_IMG_15565871888360195.jpg
    FB_IMG_15565871888360195.jpg
    139.7 KB · Visningar: 23
Att ha en "sommarkatt" att köra med efter en separation är guld.

(Har både varit och haft)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top