8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ja, det kunde nog de flesta konstatera även via TV-bilderna - i år har Yamaha verkligen haft bra grepp i utgångarna vilket i viss mån kompenserat för motoreffekten.

Nu är det i o f s på bromsarna som MM oftast förlitar sig på när han ska försöka passera de snabbaste - Bromsa sent och blockera in i kurvan, ta ned farten och blockera den passerade i kurvan, plocka upp och försvinn med hissade trottlar. Handen på hjärtat - inte ett enda försök på ett helt rejs trots att däcken höll ändå till målgång, när såg vi det sist?

Men vi är helt överens om att de med tillgång till alla sektortiderna och framför allt data från hojarna kommer att kunna dra rätt skarpa slutsatser. Personligen glömmer jag helst denna säsongsupplösning så fort som möjligt och hoppas på intressanta försäsongtester redan de kommande dagarna. 2016 - bring it on! :)

För att kunna passera i inbromsningarna så måste man vara nära nog och det var inte Marquez i de sektioner där det funkar att köra om.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
För att kunna passera i inbromsningarna så måste man vara nära nog och det var inte Marquez i de sektioner där det funkar att köra om.
Ja, i nuläget är jag inte riktigt överens med Dig om att MM inte någonstans under rejsets sista del skulle ha kunna ta sig tillräckligt nära för ett försök. Detta utan att kunna peka ut någon särskild kurva under något speciellt varv. Jag bygger min uppfattning på ett allmänt intryck kring hur MMs ekipage uppträdde, Du baserar Din på uppfattningen att JLo körde oerhört bra (där är vi överens) och att MM inte hade något extra trick att trolla fram ur hatten (där är vi inte eniga).

De spekulationerna är helt enkelt omöjliga att styrka för alla som inte har tillgång till maskindata och därutöver erfarenhet av just den förarens karaktäristik. Och där är ingen av oss än. Tror jag :)

En gammal sanning är att lämna det man inte förstår eller kan påverka och gå vidare. Och det är precis det jag tänker göra nu. Och sedan ompröva min uppfattning om och när det framkommer mer underbyggda påståenden! Ha en god kväll, kamrat :tummenupp

EDIT - enligt http://m.crash.net/motogp/news/225017/1/marquez-pedrosa-no-spanish-title-conspiracy.html förefaller ju för övrigt JLos uttryckande av sin tacksamhet för medkombattanternas insats, respekt och nationalitet idag rätt intrikat :) Jaja, den som lever får se vad detta leder till men nu till bingen och därefter första testerna med möjlighet att följa Michelins nuvarande prestanda...
 
Last edited:

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R1-09
INTE nära nog? Då såg vi olika rejs. Jag har sett honom blockbromsa på insidan skickligare än många andra ända sen han klev upp i stora klassen, i spårval som ingen annan. Idag flera gånger när han kom för nära Lorre gick han ut och tog höjd och ett bredare spår. Lugnt och fint....
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Mest spännande racet jag sett! Poängställningen gjorde varje detalj till en nervpirrande upplevelse. Otroligt!

Kan heller inte säga annat än att bäste man vann! Jag är tämligen säker på att utgången varit likadan oavsett var VR startad på gridden. Grattis Lorenzo, värdig vinnare!

Tack till VR för en fantastisk säsong! Och tack till MM och DP också. 2016 tar Pedrosa titeln!
 

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R1-09
Jorge tog inte ETT enda defensivspår på hela rejset. Marq kom i attackläge i kurva sex tja, säg 10 ggr och la sig på yttern varenda gång....inte ett enda försök på innern. Inte ens att nosa för att visa framhjulet...

I nästan 30 varv så gör han inte en attack förrän en förare som lägger halvsekunden snabbare tider kommer ikapp...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Precis som han körde på Indianapolis. Där gjorde han ett försök på hela racet. Nu lyckades han inte med det.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Bittrare avslut har sällan skådats , nästan episkt tragiskt att en sån stor förare som Valentino sänker sig på en nivå och förpestar atmosfären genom att anklaga både andra förare och team öppet utan att ha bevis.

Men efter att ha haft ledningen i mästerskapet under 17 race och förlorat titeln på mållinjen måste skapat en bitterhet utan dess like.

Detta är racing där det handlar att komma före sina rivaler om man ska vinna. Detta klarade han inte, han hade chansen med bästa materialet men valde att fokusera på att kasta skit på andra.
Han kastade handsken men accepterade inte utgången känns det som.


Skärmavbild 2015-11-08 kl. 22.35.53.jpg
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Känner inte alls för att följa Motogp 2016. Är så förbannad att det ens får gå till på detta sätt.

VR, vilken legend!!! trotts allt detta valde han att köra och hamna på 4:de plats! Säg någon annan som hade haft den glöden uppe när chansen till titeln rycks framför näsan på en.
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Vilket "gäng" då....?

/KentW

Rossifans som ska "förklara" att deras idol är den moraliska vinnaren i MotoGP 2015, hörde den skivan 2006. Klart att man ska stå upp för den eller det man gillar men det finns väl gränser, eller vill vi ha hatamentaliteten som i ex. fotboll eller hockey? mvh. Kjell Bornemo
 

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R1-09
Indianapolis säger du? Jag håller inte med. Marqs chans att vinna loppet, borde han och alla veta vid det här laget, är att inte låta Lorenzo få köra ostört i sina spår ett helt race. De enda jag ville, var att en av de största talanger jag skådat, 93:an, skulle vinna....men i mina ögon så såg det inte ut så...som det var vad han körde för....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ju onekligen lite oväntat att föraren som är aggresivast på hela fältet, och som är erkänt bäst på att hitta hål där det inte finns något för andra förare, och som på förra racet gjorde helt fantastiskt aggresiva och tajta passager flera gånger per varv, inte ens lyckades utnyttja en enda av öppningarna han fick.

Ska man vara riktigt konspiratorisk har MM spelat ut både JL och VR. Han gav JL en Pyrrhusseger, och visade VR att han minsann kan se till att VR inte kan ta titeln. Lite på samma sätt som Rossi sa att Gibernau aldrig skulle vinna igen.
MM visade dock upp något ganska intressant i början av säsongen när han envetet kastade sin honda i sandfållorna. Han kan inte köra om materialet inte stämmer för honom. Han är inte riktigt den enorma talangen som han blivit sagd att vara.

Nej, nu tar vi omtag på hela skiten, för efter den här antiklimaxen på den bästa säsongen på länge i MotoGP så behövs nya, friska tag.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vilka teorier!
Allt å ingen läses in förutom att VR inte var snabb nog.
Att Lorre gjorde en mer eller mindre felfri helg finns inte.
Att han gjorde ett så bra lopp att MM aldrig fick en chans finns inte.
Ett tom Peddo, som varit dominant på slutet, fick släppa pga FARTEN finns inte.
Att DP faktiskt strulade till det för MM när han trots allt skulle försöka finns inte.
Att MM, DP och JLo faktiskt är ärliga i post-race intervjun finns inte.

Allt som finns och är sant är Rossi konspirationsteorier.
Trots att MM tog 5p av JLO på PI.
Trots att VR är den enda som faktiskt straffats för ett brott mot reglerna.

Man kan ju tro att Rossi är rena hypnotisören.

Tom in i huvudet på roffe_s och Ulvhamne har han nått.
Två av dem som jag anser är bland de mest sansade och förståndig på SH.

Herregud vilken soppa!
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Precis som han körde på Indianapolis. Där gjorde han ett försök på hela racet. Nu lyckades han inte med det.

Låt säga att han faktiskt körde för att skydda Lorenzo, en hypotetisk fråga alltså... Hade du tyckt det var ok?
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Låt säga att han faktiskt körde för att skydda Lorenzo, en hypotetisk fråga alltså... Hade du tyckt det var ok?

Ja, vidrigt men om man håller sig inom regler finns det inget fel.


Lågvatten märket nu inom MotoGP är och förblir VR alla uttalande vid presskonferens innan och efter loppen. Det är macho sports, inte en gnälltävling :tummenner!
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Jag var på plats, och ingen på läktaren undgick att MM agerade bodyguard.

Nåt måste förändras (Honda måste agera) för att sporten skall återfå sitt förtroende..
En Marquez/Honda-pakt för att göra Lorenzo och inte Rossi till världsmästare?

Jag tycker det här bemötandet av den idén är bra:

”The real reason Marquez didn’t even attempt to pass Lorenzo will probably never be known - he did say before the race he wouldn’t be doing anything risky - but a pact to deny Rossi a title at the expense of a one-two result in front of many senior Honda officials - ones much further up the food chain than Nakamoto - is not even a theory. It’s nonsense.”

http://www.bikesportnews.com/news/n...re-a-honda-and-dorna-conspiracy-against-rossi
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Rossi har blivit en gnällgubbe, har ju lyckats att förstöra ett av dom bästa racen någonsin,( Australien) och fortsätter gnället efter sista racet, Han ska ha credit för sin körning sett över hela säsongen, men i slutändan så räcker han inte hela vägen.
Hade han skitit i mm på Sepang så hade han kommit sämst 4:a och varit en titel rikare, med föll på eget psykgrepp.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Trodde faktist att JL inte skulle palla, men han va ju rena raketen. va ju uppenbart att hondorna inte hade krut över till att rå på JL under rejset. hade vi haft 2 varv till så kanske hade ena hondan passerat JL då däcken/orken såg ut att ta slut i slutet för JL.

Sen e det ju folk som pratar att hondorna va lika fininställda som Yamman? lixom va? såg vi ens samma rejs. MM honda va ju på bresladd i varje kurva. Rossis anklagelser och hans fotbollshuliganer till fans gör mig verkligen varm på samma sätt som de konspirations filmer på youtube får mig att känna.

Jag blev mäktigt impad av Rossis uppkörning men har sett det innnan. Utan att ta något från Rossi så tycker jag att det lite lustigt att det e så stor skillnad i en Premiumklass som MotoGP för vi vet hur det gick för Rossi på Duccen.

Sen utan att lägga mer virke i brasan så måste jag upplysa er att det alltid varit Uppdelningar i motogp bla Spanien vs Italien. Ni som kollat på MotoGP en längre tid kan la inte på allvar säga att det e första gången ni ser det? hallåååå var har ni varit lixom?

Sen ni som gnäller att ni ska kolla mer på sbk istället, återigen. ni gillar la motorsport å spec motorcykel rejsing så jag fattar inte att ni följer båda serierna. Enligt mig e ni inte några Motorcykel rejsing supportrar då utan bara fotbollshuliganer som fått för er att ni gillar brum brum bara för att ni hejar på den som vunnit mest :p :D hehe
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och detta säger dig ingenting?

Det säger mig precis det jag skriver:
Att Rossis konspirationsteorier till och med tar sig in i balanserade huvuden.
Det gör inte teorierna mindre konspiratoriska.
Finns det något i VRs uttalanden som fått dig att fundera det minsta eller har du svalt allt?
Från det att MM fejk-hängt affischer på idolen Rossi sedan han var liten till Spanska/honda/JLo/DP/MM-pakten.
Något kanske?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top