8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
tyvärr så vinner lorenzo titeln. På en bana som Valencia så får Vale svårt att komma upp fort nog. Samt finns bra med förare med bra fart i topp 10.

Får ge dig en tumme upp för den pricksäkra förutsägelsen från sida ett :tummenupp

Förövrigt var ju Max Biaggi långt fram i Parkfarméhanget på Jlo:s sida. Jag fick intrycket av kommentatorerna (tror det var Tobias) att han tillhör Jlo:s närmaste, något åtminstone jag missat totalt isåfall! Någon mer som reagerat på detta?
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Trodde aldrig att jag skulle få se en läggmatch i RR.
MM, you proved me wrong.

Och då är jag ingen fan av Rossi.

Nej, nu tror jag att jag väljer att följa WSBK en säsong för att se om de håller på med racing eller lagsport..
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Inte för att det hjälper något utan mer en bekräftelse att "visomintevettillräckligt" som jag bl.a. tillhör, kan ha samma åsikt som någon med betydligt mer kunskap att bedöma det. :krama

Ja jäklar vad upprörd Neil Hodgson var över hur MM lekte "gatekeeper":):tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Får ge dig en tumme upp för den pricksäkra förutsägelsen från sida ett :tummenupp

Förövrigt var ju Max Biaggi långt fram i Parkfarméhanget på Jlo:s sida. Jag fick intrycket av kommentatorerna (tror det var Tobias) att han tillhör Jlo:s närmaste, något åtminstone jag missat total:brinnerupt isåfall! Någon mer som reagerat på detta?

JL och Biaggi är polare, kommer ibland upp på Twitter olika saker de hittar på. Så det var ingen nyhet för mig iallafall att de är "homies";)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, det skrivs mycket just nu och framför allt i italiensk media om MM som "gatekeeper" och där citeras samtliga inblandade i såpoperan inklusive Juan Carlos... :)

Det är nog dags att stämma ned tonläget en del i avvaktan på kommentarer från mer sakkunniga - som Mozz så klarsynt konstaterade i en annan tråd så var det stor skillnad på pojkens attackvilja på Valencia i f t Sepang. Den enda gången luckorna fanns var tydligen när Dani ville om...

Jag är övertygad om att de få som kan uttolka data kommer att veta svaret redan efter någon minus granskning. Lika övertygad är jag om att de kommer att tiga som muren om vad de sett. En indikation på hur man tolkar detta kan vi kanske få genom eventuella regeländringar eller någon förtydligande "code of conduct" från Dorna. Men helt säker kommer vi nog aldrig att kunna vara.

Det förtar inte att JLo varit snabbaste föraren under senare delen av årets säsong när förhållandena varit optimala. Men visst lämnar det en sur smak i munnen om förare som kört bort mästerskapschanserna aktivt agerar för att favorisera den ene eller andre kandidaten - RR är ingen landskamp eller lagsport, i alla fall inte i första hand.

Men som sagt - det enda vi vet är vad vi tyckte oss kunna se under rejset. Det kommer att komma viskningar och rykten kring detta baserat på data från race och maskiner. Intill dess vågar i alla fall jag inte vara alltför säker. Pöjken menade i intervju på crash.net att han körde på hörntänderna bara för att hänga med JLo och att han inte ville ta för stora risker. Mot det talar väl att hojen för ögat var betydligt lugnare än vad den normalt är när han kör "over the limit" och att attacken fanns där när Dani väl hann ikapp. Dani fick för övrigt skulden för att det sedan inte kom något omkörningsförsök :)

Biaggi har annars varit i Lorenzos depå med viss regelbundenhet, jag vill minnas att jag sett kommentarer kring att de ska vara rätt goda vänner tidigare.

Men lika osannolikt som att det skulle finnas en "Anti-Rossi"- sekt i depån, lika svårsmält är det att Geten bara skulle vara den drabbade de gånger när Marquez mojo drabbats av akut testosteronchock?

EDIT - javisst fick pöjken bassning - http://m.crash.net/motogp/news/225013/1/rossi-blasts-marquez-after-motogp-title-defeat.html
 
Last edited:

Hojjis

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Trehjuling
Lorenzo är rätt mästare 2015. Visst har han ett tråkig karisma men man måste ju imponeras. Han kör ju varv på varv som en robot. Tråkigt...jaa....och Mr 46 verkar ju ha blivit tokig. Skyller alla världens problem på Marques. Men Rossi har bara sig själv att skylla.:dummer
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tror inte att VR skulle vika sig efter denna säsong.. Hoppas inte det iallafall.. Tror att han fullföljer sitt kontrakt och gör det med råge genom att vinna flera race och utmana om titeln (hoppas på många regnrace:D)

Nu har jag inte sett något kontrakt men eftersom konspirationsteorierna haglar:
Rossi har väl kontrakt med Yamaha?
Dorna kör båda serierna?
Yamaha skulle inte ha något fabriksteam i WSBK förrän tidigast 2016?

Det är väl inte helt osannolikt att han kan byta serie utan att begå kontraktsbrott?
Dessutom sätta fokus på den nya R1 så att korvkioskposers vill ha ett eget exemplar att putsa på?

Det enda jag kan se som talar emot på riktigt är att han kanske överger närvaron hos sina VR46-team.

Men vad vet jag, jag spekulerar ju bara. Tänker högt.
Det finns betydligt smartare snubbar/snubbor med bättre insyn som säkert garvar åt sånt här.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Här, ta lite tändvätska:

https://twitter.com/filippomricci/status/663366348064563201

Google Translate: "Lorenzo: 'We are Spanish and this title had to stay in Spain. The Italians had done the same with Valentino'"

Och Rossi (från samma reporter): "From Phillip Island Márquez he has begun to do Lorenzo's bodyguard. Everyone has seen it, I hope Marc reflect
"Nobody ever did anything like what Marc in our sport. Jorge is the right champion but one that has not been true championship"

(https://twitter.com/filippomricci/status/663367644427472896, https://twitter.com/filippomricci/status/663367994018504705)

Nu ska man också ha i åtanke att det där är en ITALIENSK reporter från en tidning som är sportvärldens motsvarighet till Hänt i veckan.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Ja vad ska man tro? När det var 5 varv kvar var jag säker på att Hondorna skulle teamköra för en dubbel men återigen trots att hela rr-världen tittar så visar MM inga som helst intentioner att störa JL. DP var när han kom ikapp ca 0,5 sek snabbare per varv o kunde lätt dragit med MM upp i täten men istället får han av sin teamkollega en snabb o bestämd tillrättavisning. Tror o hoppas att MM får sig en rejäl näsbränna av HRC för sina barnsliga tilltag, i mina ögon brände han Hondas chanser att ta en dubbel idag. Att han kommer att dricka champagne till publikens buande framöver ser jag som högst troligt.
Ja jag är Valentinofan, ja jag är bitter, ja jag hade också problem med videopasset o stängde av skiten efter målgång.
Grymt kört av Vale, Dani och Jorge idag.
Marc?
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Foliehattar hit och dit.
Den som FORTFARANDE inte tror att Marquez gjorde allt för att omöjliggöra en 10:e titel för Vale måste vara blinda.
På PI var det inte uppenbart för mig, men efter ha läst reflektionerna av Ben Spies började en tanke gro.
Efter att ha kollat igenom massa klipp från Sepang var det utom tvivel att MM försökte sabotera.
Idag, direkt pinsamt.

Riktigt tråkigt för sporten, hade det varit en stallkamrat som hjälpt en annan hade man kunnat förstå tankegångarna bättre kanske.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
:va
Efter Rossis senaste utspel där han gråter ut i pressen så känns det som att det var helt okej att han torskade mästerskapet.

http://m.crash.net/motogp/news/225013/1/rossi-blasts-marquez-after-motogp-title-defeat.html


Lite färgad kanske, men jag tycker fan han är helt spot on. Sporten som sig har fått sig en törn pga den spanska "uppvisningen"...

Ser fram emot ett tufft 2016 med nytt reglemente och fler konkurrenskraftiga team.
Önskar att KTM gick in redan till kommande säsong.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Den här avslutningen var helt klart ett lågvattenmärke för MotoGP, helt uppenbart har MM gjort allt för att bereda väg för JL´s titel.
Han hade massor av chanser att köra om men det framgick ju med all tydlighet att han släppte av, ända gången han brände till var när Pedrosa kom.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Tycker du? Du får gärna utveckla för Rossi tappade mark hela tiden från att han tog sig upp på fjärdeplatsen. Hur menar du att han minsann skulle ha piskat hondaförarna om han hade fått kvala normalt? Och den när blev det pinsamt att tycks olika? Är det något du inte klarar av att läsa så kanske du bör logga ut?

Att köra upp sig 22 platser tar ju kraft både fysiskt och mentalt, och dessutom tar däcken förmodligen en del stryk, så jag är inte förvånad att Rossi inte kunde hålla samma tempo som ledarduon. Sen har du ju rätt i att det mycket väl ändå kunde ha slutat så här.
 

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Svart R1
Efter Rossis senaste utspel där han gråter ut i pressen så känns det som att det var helt okej att han torskade mästerskapet.

http://m.crash.net/motogp/news/225013/1/rossi-blasts-marquez-after-motogp-title-defeat.html

Tycker du verkligen så, eller skriver du för att provocera?

De flesta nyktra analyser, både här och på andra ställen, vittnar om Jorge som en värdig vinnare men att man parallellt ifrågasätter Marcs avsikter.
Man måste ha i åtanke att Marc och Jorge kör för olika stall som är varandras största konkurenter.
Det hade varit allvarligt om det bara funnits aningar om samarbete. Nu ser vi det svart på vitt för andra racet i rad.

Nämn en idrottsman oavsett diciplin, nationalitet, nivå etc. som inte hade reagerat? Vi väntar med spänning på ditt svar!
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top