8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Intelligenta inlägg som detta får i alla fall mig att fundera på att överge detta forum för gott.

Gräset är tyvärr inte grönare någon annanstans. Fortsätt att hålla din höga nivå så minskar fokus på mindre värdegivande inlägg. Din insyn ökar värdet kraftigt på forumet
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Nu har jag hört detta från två håll.
Har vi samma källa eller ligger det något i det?

Tror inte att VR skulle vika sig efter denna säsong.. Hoppas inte det iallafall.. Tror att han fullföljer sitt kontrakt och gör det med råge genom att vinna flera race och utmana om titeln (hoppas på många regnrace:D)
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Lorre är absolut en värdig vinnare.
Ingen har hjälp honom till titlen, Rossis eget fel att han startade sist.
Det hade inte haft någon betydelse om han hade startat på 4-7 startruta då han inte hade samma racepace som 99,93, 23 . Ianonne är den som igentligen orsakat att rossi inte hade tillräckligt med poäng inför Sepang och sen det som hände där är Rossis eget fel.
Att Lorre kan vara lite otaktisk och gälla till press osv det får han själv lida för då han aldrig kommer få samma stjärnstatus som Vale.
Men han är jävligt grym Mc förare och var i år absolut det snabbast föraren av dem alla.
Rossi var superjämn men kunde varit lite mer agressiv under året så hade nog han varit Vm etta idag.

Du menar att Om Iannone kört på samma sätt som MM så hade Rossi vunnit vm? Ja kanske det. Dock kör Iannone alltid för att få så bra placering som möjligt och därför har han allas respekt.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Här, ta lite tändvätska:

https://twitter.com/filippomricci/status/663366348064563201

Google Translate: "Lorenzo: 'We are Spanish and this title had to stay in Spain. The Italians had done the same with Valentino'"

Och Rossi (från samma reporter): "From Phillip Island Márquez he has begun to do Lorenzo's bodyguard. Everyone has seen it, I hope Marc reflect
"Nobody ever did anything like what Marc in our sport. Jorge is the right champion but one that has not been true championship"

(https://twitter.com/filippomricci/status/663367644427472896, https://twitter.com/filippomricci/status/663367994018504705)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror Lorre vinner på söndag och FÖRTJÄNAR bucklan på egen hand. :)

:fakta

Tappert kört av Rossi som gör allt han kan. :tummenupp

Den "oskrivna regeln" gällde tydligen inte detta race. :hihi
Om någon ska ha skäll är det väl DP som stör MM inför ett ev försök?
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Skall man vara ärlig så fick ju Rossi några enkla passager på väg fram genom fältet, även om det kan tyckas att MM var portvakt åt JL.
Årets absoluta vinnare är annars självklart Yamaha. Bästa hojen totalt, bästa förarna och hur mycket uppmärksamhet som helst.
Nästa år hoppas jag på DP. En kille som växer ( nåja ) när andra börjar spela pajas.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Jorge är en mycket värdig vinnare, flest segrar och mest varv i ledningen. Men framför allt vann han mästerskapet.
Marques vann fler lopp än Rossi, var flest gånger i pole. Sista hälften av säsongen var han före Rossi nästan alla gånger då båda höll sig på hjulen och före Lorenzo 3 gånger. Hur kan man påstå att han hjälpte honom då?

Rossi tålde inte att han var snabbare och förolämpade offentligt och gjorde en riktigt ful manöver som gjorde att han med all rätt startade sist idag.
Hade situationen varit omvänd med Italienare hade ingen sagt något för Rossi är Guuuuud. Tex Pirro släppte förbi honom väldigt lätt, inga protester på det?
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
James Ellison tyckte att MM lekte vakt..
Vad hjälper det att dra upp vad alla andra tycker?:D

Inte för att det hjälper något utan mer en bekräftelse att "visomintevettillräckligt" som jag bl.a. tillhör, kan ha samma åsikt som någon med betydligt mer kunskap att bedöma det. :krama
 

Chrille 18

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR1000RR, Aprilia Caponord, YZ450F
Ärligt talat vad fan håller MM på med. Ligger och agerar buffert till Lorenzo i 30 varv!!
Det här är inte sportsligt agerande... :mad:
Detta race och resultat kunde sett helt annorlunda ut om MM kört om Lorenzo en bit in i racet eller i alla fall gjort någon/några attacker och minst lika aggressiva sådana som på VR på Sepang.
Men inte en enda attack från killen som testar köra om överallt och hur som helst. :va
Men så fort Pedrosa kom upp och visa sig, ja då gick det tydligen enkelt att kontra omgående. Pedrosas fart kunde räckt till vinst och kanske även MM men det fick vi inte se något av idag. Tragiskt..
Deras pakt är uppenbar.
Lorenzo kör ju dock grymt som vanligt och likaså Rossis framfart och även Pedrosa mot slutet. Men det här luktar illa :zpy

Aldrig för har intresset för MotoGP känts så svagt inför nästa säsong.
Och allvarligt talat så hoppas jag att förhållandet, Marquez och Michelin blir en omöjlig ekvation för lillkillen.
 

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
Är det bara jag som reagerar på att alla andra förare ser ut som statister. Rossi startar sist och kör i mål som 4:a ca 7 sekunder för Pol Espargaro och nästan 10 sekunder före Smith.
 

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000
Otroligt trist dag för sporten.

Jag var på plats, och ingen på läktaren undgick att MM agerade bodyguard.

I fotboll jagas uppgjorda matcher, vet inte hur spelbolagen resonerar på uppgjorda race.

Nåt måste förändras (Honda måste agera) för att sporten skall återfå sitt förtroende..
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är det bara jag som reagerar på att alla andra förare ser ut som statister. Rossi startar sist och kör i mål som 4:a ca 7 sekunder för Pol Espargaro och nästan 10 sekunder före Smith.

Det finns 4 hojar som räcker hela vägen, på de sitter de absolut bästa, de med högst lägstanivå alltså, så nä, det är inget som jag reagerar på.

Maveric är en som skulle platsa i gänget med rätt material, troligen Miller med efter något år på rätt hoj. DucceAndreorna räcker med till men deras material gör det inte, måste vara rätt bankaraktär för att de ska funka med höga kurvhastigheter så de kan använda effekten.

Blir intressant nästa år men jag har inga förhoppningar att några ska kunna utmana Yamaha och Hondas fabriksteam över en hel säsong, de är helt enkelt lite för bra, hela teamet alltså.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det här var ju nästan lika kul som när Valentina körde bort titeln på Valencia 2006.Vilken fantastisk avslutning på säsongen:D
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Jag har vacklat i min tro som VR fanboy de senaste veckorna. Det var inte snyggt det han gjorde på Sepang, eller utfallet mot MM på presskonferensen, oavsett om det var sant eller ej. VR hade inte fart idag för bättre än 3:e tror jag. Men, om detta har det skrivits tillräckligt här.

Jag noterar att DP som jag alltid tyckt ha varit en gnällpelle, är den som agerat snyggast genom hela skandalen. Han agerade vuxet på Sepang, och han körde allt han kunde idag. Han närmar sig plussidan av min skala sakta, han har legat på minus sedan han gnällde på Simoncelli om vårdslös körning.

Måste hitta ny favorit i MotoGP för att hålla intresset uppe, Vinales ligger bra till. Nu är det Silly Season inför 2016! :)
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Du menar att Om Iannone kört på samma sätt som MM så hade Rossi vunnit vm? Ja kanske det. Dock kör Iannone alltid för att få så bra placering som möjligt och därför har han allas respekt.
Men Iannone var ju minst i vägen,han "kastade" sig åt sidan innan Rossi kom ikapp:D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top