8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Rossi hjälte? glöm inte att de flesta inom racing e Bratts som alltid fått som de velat å när det inte går som de velat så kan de inte riktigt hantera det.

Man kan med visst fog anklaga Rossi för en hel del, men brat som fått allt serverat skulle jag inte säga att han är. Hans farsa Graziano var själv GP-racer och de brukade enligt Rossi åka ut till det lokala grustaget för att öva gaskontroll under inledningen av Rossis karriär, så det var nog en hel del slit där. Finns andra i GP-cirkusen som har haft betydligt större fördelar från start isf.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Rossi fick inte mycket serverat när han gick från Honda till Yamaha iaf. De hade väl inte vunnit på 3 år när kom och vann första racet!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
M
Att Rossi slänger ur sig anklagelser mot Marquez som endast är subjektiva åsikter, men presenterar dem mer eller mindre som fakta, är lågt. Ja, då tycker jag att det inte var så tokigt för honom att förlora mästerskapet. Man springer inte till pressen och skapar ett jäkla drama såhär. Det har ju bland annat lett till att MM har blivit påhoppad hemma i hans egna hus om jag minns rätt.

Jag finner det även märkligt att Marquez har fått lite påhopp för att han nu minsann inte är så jäkla bra när han numera inte har en oövervinnerlig maskin att köra på, samtidigt som man å andra sidan verkar tro att han är i en helt annan liga och kan köra åttor runt exempelvis Jlo som satte nytt barnrekord i helgen. Att han en gång tappade framhjulet under racet struntar folk i, han körde ändå långsamt med flit. Tydligen.

Och som sagt. MM har fått så mycket skit för sin aggressiva körning. Nu när han inte gör det, så får han så mycket skit för att han borde göra det. Vad fan? Jag tror att folk generellt är alldeles för mycket färgade av att det är Rossi det handlar om.

Men hur som helst så bör Rossi inte springa till pressen och gråta som ett litet barn. Han får väl för fan sluta försöka trycka av folk banan och han får väl för tusan se till att vinna sina race istället för att bli sur på MM för att han inte vann racet så att Rossi kunde bli världsmästare.
Ditt andra klarsynta inlägg i denna tråd :tummenupp
Tänk vad Valentinas kan svänga med kappan mellan två helger, den ena "fyyyy fan, lägga sig i mästerskapet och försöka köra om hela tiden, skandal, skäms, idiot!"
Nästa helg "fyyyy fan, inte lägga sig i mästerskapet och försöka köra om hela tiden, skandal, skäms, idiot, skandal!" :dummer
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
M
Ditt andra klarsynta inlägg i denna tråd :tummenupp
Tänk vad Valentinas kan svänga med kappan mellan två helger, den ena "fyyyy fan, lägga sig i mästerskapet och försöka köra om hela tiden, skandal, skäms, idiot!"
Nästa helg "fyyyy fan, inte lägga sig i mästerskapet och försöka köra om hela tiden, skandal, skäms, idiot, skandal!" :dummer

Fast det där var väl inte heller helt klarsynt? Ingen har vad jag har sett haft ett problem med att någon kör för vinst. Ianonne har inte fått skit för att kämpade sig till 3e platsen. Han kämpade för sin sak. Problemet uppstår när någon inte försöker göra sitt bästa utan fokuserar på att påverka någon annan. Det är en helt annan femma. Att köra med avsikt att påverka en annan förare utan att dra egen vinning av det är bara lågt och något man pysslar med i Robinson. Ibland (läs ofta) får jag intrycket att vissa här väljer att tolka allt fel bara för att skapa debatt och bråk. Tråkigt.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Fast det där var väl inte heller helt klarsynt? Ingen har vad jag har sett haft ett problem med att någon kör för vinst. Ianonne har inte fått skit för att kämpade sig till 3e platsen. Han kämpade för sin sak. Problemet uppstår när någon inte försöker göra sitt bästa utan fokuserar på att påverka någon annan. Det är en helt annan femma. Att köra med avsikt att påverka en annan förare utan att dra egen vinning av det är bara lågt och något man pysslar med i Robinson. Ibland (läs ofta) får jag intrycket att vissa här väljer att tolka allt fel bara för att skapa debatt och bråk. Tråkigt.

Fast å andra sidan så tolkar ju du allting som om att det som VR säger är sanning. Om man nu förutsätter att Marquez inte gjorde vad han gjorde bara för att jävlas med Rossi, så sätter det ju saker och ting i ett annat perspektiv. Glöm inte att inte alla väljer att tolka situationen som du gör och därmed har en annan ingång i diskussionen. Jag säger inte att jag inte håller med dig, bara att alla kanske inte delar den åsikt som du verkar kalla för sanning.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Fast å andra sidan så tolkar ju du allting som om att det som VR säger är sanning. Om man nu förutsätter att Marquez inte gjorde vad han gjorde bara för att jävlas med Rossi, så sätter det ju saker och ting i ett annat perspektiv. Glöm inte att inte alla väljer att tolka situationen som du gör och därmed har en annan ingång i diskussionen. Jag säger inte att jag inte håller med dig, bara att alla kanske inte delar den åsikt som du verkar kalla för sanning.

Absolut. I det här fallet så är det verkligen så att det inte finns fakta som bevisar varken det ena eller det andra. Jag tror ju uppenbarligen på Rossi. På PI tänkte jag inte ens tanken och tyckte Rossi verkade slå i mörkret men sedan tycker jag det är uppenbart att MM gör något annat än sitt bästa för sitt bästa.
Jag tycker dock att det är berikande för forumet när det finns olika åsikter som gör att det blir diskussion. Hade blivit ganska tråkigt annars. Jag blir dock heligt trött när det närmar sig politikernas nivå och man försöker hitta delar som man kan misstolka och göra något helt annat av. Det tycker jag bara blir barnsligt.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tycker dock att det är berikande för forumet när det finns olika åsikter som gör att det blir diskussion. Hade blivit ganska tråkigt annars.
Jag blir dock heligt trött när det närmar sig politikernas nivå och man försöker hitta delar som man kan misstolka och göra något helt annat av. Det tycker jag bara blir barnsligt.


:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville

Bifogat

  • Skärmavbild 2015-11-14 kl. 13.46.53.png
    Skärmavbild 2015-11-14 kl. 13.46.53.png
    89.3 KB · Visningar: 201

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Ja, jag missunnar inte Hayden nåt alls, men t ex Capirossi borde uppfylla/överträffa samma kriterier. 3 titlar (även om i 125 och 250), 9 MotoGP-loppsegrar, lång karriär.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Ja, jag missunnar inte Hayden nåt alls, men t ex Capirossi borde uppfylla/överträffa samma kriterier. 3 titlar (även om i 125 och 250), 9 MotoGP-loppsegrar, lång karriär.
Det har du verkligen rätt i. Capirossi hade förmodligen varit invald för ett bra tag sedan om det inte hade varit för det grovt osportsliga sättet som han tog sin 250-titel på 1998.

https://www.youtube.com/watch?v=BQdzS1WmhCg
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
M
Ditt andra klarsynta inlägg i denna tråd :tummenupp
Tänk vad Valentinas kan svänga med kappan mellan två helger, den ena "fyyyy fan, lägga sig i mästerskapet och försöka köra om hela tiden, skandal, skäms, idiot!"
Nästa helg "fyyyy fan, inte lägga sig i mästerskapet och försöka köra om hela tiden, skandal, skäms, idiot, skandal!" :dummer

Är inte problemet snarare att han är inkonsekvent i sitt beteende? Mot en förare ger han allt och lite till, och då är det inte ens om vinsten, medans mot en annan ligger han nästan hela racet och avvaktar, för att slutligen inte göra en endaste attack, trots att det var om racevinsten.

Jag vill inte säga bu eller bä om det hela, men att säga att folk gnäller oavsett hur han gör är en kraftig förenkling.

Det enda jag riktig reagerat på (innan "incidenten") var MMs omkörning kurvan innan han for omkull, där han kom från yttern och slängde sig in framför Rossi. Den tyckte jag kändes som ett försök att provocera fram en likadan incident som i Argentina.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top