8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det var nog lite taktik Richard. Han hade ju aningen svårt att köra ikapp de 10sek och de bästa han kunde göra var att hålla sig vid liv och hålla kolla bakåt, är det fel menar du? Tror du inte att han hade hängt på från en topp 4 start? Jag är heltövertygad och jag tror inte någon annan kunde göra det bättre än vad Rossi gjorde idag.

Jag tycker det är synd att mm är så passiv jämfört med tidigare race och som nämnts. Hur kunde han svara så bra på Dani men inte Lorenzo? Dani va ju trots allt snabbast de sista.. Vi lär aldrig få veta det ändå oavsett materialval av hatten. :)

Jag tror inte riktigt att han hade hängt på. Han är en Gud men han är långt ifrån snabbast. Jag har svårt att se att han skulle kunna ta sig om Pedrosa. Rossis körning idag var lika imponerande som Marquez körning 2012 på Valencia. Helt underbart att se!

Jag är också lite besviken på att det inte var någon do-or-die-körning, men samtidigt är såhär alla har skrikit att MM ska köra. Nu när han gör det så öser Rossi fanboys skit över honom. Han tappade framhjulet en gång, det är inte direkt att hålla igen. Att han kunde hålla emot Dani var ju för att Dani inte hade perfekt spår samt kom bakifrån. Jlo låg ett par meter framför och som alla vet är det stor skillnad på att hänga med och att faktiskt köra om.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Fantastiskt race, fantastisk säsong. Drama, spänning och intresset för MotoGP har aldrig varit större.
Jag önskade av hela mitt hjärta att Rossi skulle få titeln (och att Lorenzo inte..) men jag jag måste lyfta på hatten för Lorenzo. Grym förare! Tack för underhållningen!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jäklar vilken fin setting MM äntligen fått till, hojen betedde sig nästan som Lorres Yamma, mjuk och fin. :)

Synd bara att han verkade tappa möjligheten till att passera då, köra ikapp gick ju dock bra så nästa år får han sikta på att vara först istället så kan han bestämma tempo. :)

Nåja, Rossi hade sannolikt blivit som bäst 3:a ändå, sannolikt 4:a då Hondan, iaf. Pedrosas, bara blev bättre ju längre racet gick så det är väl på sätt och vis rättvist.
 

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
Vi får väl hoppas på att det Italienska laget blir lite bättre till 2016 så att de kan ge det Spanska en match...
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
grattis Lorenzo, en värdig vinnare. Flest poäng, flest segrar, allmänt snabbast��
 

Smagatusk

Guest
inte alls. Tycker bara om det objektiva i din bedömning av din egen åsikt.

Jag tycker man kan titulera sig någorlunda objektiv i alla fall, när man ser förbi sina egna intressen och även kan kritisera sina idoler och favoriter.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
JL gjorde allt rätt, inga nerver där inte. :tummenupp
VR hade väl inget att sätt mot, slitna däck och ont om bensin :va när han väl låg 4a efter de 3 andra aliens.
MM, siktar han mot Yamahastallet 2016/2017?? :va Så snäll som han var idag !
När Rossi beslutat sig för att sluta? :va
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
MM grymt duktig på och blocka, värsta jag sett!!!

"MM The GateKeeper"

Han fullgjorde sitt "uppdrag" väl.
EN GÅNG under hela racet "ansträngde" han sig.........när Danni passerade honom.

Ni får vi bara hoppas att nått radikalt sker inför nästa säsong av MOTO GP, i annat fall kommer intresset att sjunka till under "minusgrader" nästa säsong.

/KentW
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu var det som det var med det, men tycker du inte det var det minsta konstigt att MM ligger precis i bakhjulet på JL typ större delen av racet utan ett enda försök till attack? Men så fort DP kommer så tar han i för kung och fosterland..

Neil Hodgson tyckte likadant och han borde väl vara tillräckligt kvalificerad att ha en "nykter" åsikt... :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Hodgson


Vi får alla tolka racet olika men att förolämpa varandra osv är väl inte nödvändigt? (Skriver sista meningen generellt till alla).

Håller fullständigt med, åsiktsfrihet betyder att man måste få ha "fel" åsikt. Och flera åsikter gör oss mer vidsynta om man har möjligheten att tillgodogöra sig andra, avvikande åsikter. :tummenupp
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Ynklig fusktitel - och det vet Lorre mycket väl!
Till och med Hayden - mitt tidigare lågvattenmärke - klarade i alla fall att vinna utan kompishjälp.
 

daniel.yzfr7

Mr R7
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
YZFR1+49/39cc minimoto för race
Ynklig fusktitel - och det vet Lorre mycket väl!
Till och med Hayden - mitt tidigare lågvattenmärke - klarade i alla fall att vinna utan kompishjälp.

Lorre är absolut en värdig vinnare.
Ingen har hjälp honom till titlen, Rossis eget fel att han startade sist.
Det hade inte haft någon betydelse om han hade startat på 4-7 startruta då han inte hade samma racepace som 99,93, 23 . Ianonne är den som igentligen orsakat att rossi inte hade tillräckligt med poäng inför Sepang och sen det som hände där är Rossis eget fel.
Att Lorre kan vara lite otaktisk och gälla till press osv det får han själv lida för då han aldrig kommer få samma stjärnstatus som Vale.
Men han är jävligt grym Mc förare och var i år absolut det snabbast föraren av dem alla.
Rossi var superjämn men kunde varit lite mer agressiv under året så hade nog han varit Vm etta idag.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top