8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Smagatusk

Guest
Det säger mig precis det jag skriver:
Att Rossis konspirationsteorier till och med tar sig in i balanserade huvuden.
Det gör inte teorierna mindre konspiratoriska.
Finns det något i VRs uttalanden som fått dig att fundera det minsta eller har du svalt allt?
Från det att MM fejk-hängt affischer på idolen Rossi sedan han var liten till Spanska/honda/JLo/DP/MM-pakten.
Något kanske?

Hmm... Jag har alltid sett dig som balanserad. Så fort du fått lite mothugg har du svängt lite för att släta över det. Jag har alltid uppfattat dig som den som absolut inte vill komma på kant med någon. Nu ger du dig på två stycken som du "högaktar" på SH. Tror Rossi är lite i ditt huvud också.

För att svara på din fråga bryr jag mig inte jättemycket vad Rossi själv säger. Men jag ser ju vad jag ser. När man sedan läser att andra mer insatta personer tycker likadant befäster det åsikten lite mer. Men jag är aldrig sen att ändra mig. Jag gillade Marques först. En talang som skulle kunna fylla Stoners stövlar. Det gör jag inte längre. Jag är heller inget Rossi-fan och har aldrig varit och kan säga så mycket som att jag tycker inte att han betett sig klanderfritt. Men Marques har betett sig etter värre. Och Lorenzo så illa att han mist sponsorer.

Men att Marques väljer att ändra sin körning lagom till finalen från att stötas och knuffas och tacklas för att han ska förbi och fram till att bli en liten lammunge bakom Lorenzo... så passande.

Men som nån annan innan mig skrev, tror det var den klarsynte roffe_s; vi kommer inte att kunna förändra nånting så nu går jag vidare.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jäklar vad känslor då, är ju bara en sport! :D

Enda sport som är Så viktig är den man själv håller på med själv När man håller på, all annan är ju bara tidsfördriv. ;)

Verkar finnas en del som tycker illa om Rossi enkom för hans hängivna fans, varför då?
Andra gnäller på att Lorre fick sin titel till skänks som det var hans fel, va, lixom hur är det hans fel?

Sen kan man ha åsikter om hur det gått till, vem som borde gjort vad osv. men det förändrar ju inte den fakta att Rossi, helt på egen hand, misslyckades med att ta titeln enkom för han inte var snabb nog och detta började väl redan i mitten på säsongen.

Att Lorre körde fullt är det nog få tveksamheter om, att Rossi inte fick en lätt resa, förutom bjudningen då, är väl också ganska klart så de gjorde vad de kunde och gjorde det Bra.
Att Pedrosa tappade i början för han Inte kunde följa tycker jag inte ser tveksamt ut heller, inte heller MMs race sålänge tempot hölls uppe, han började närma sig när ungefär (var det?) halva racet gått och såg ut att kunna börja leta omkörning, tills dess inget konstigt.

Där började det märkliga, han slutade pressa, han körde som en som är klar och nöjd med placeringen, bara titta på missen han gör, borde tagit ett halvt varv minst att hämta in den om han legat nära max men bara En böj senare är han där igen rullande på en hoj som inte var i närheten att pressas (den som vill jämföra kan ju kolla hur hans och Rossis hojar betedde sig när de fightades på Assen) här var det mjukt bandagsåka.

Möjligt han vilade för att plocka han på sista men Pedrosa fuckade upp planen med sitt försök och det var därför han svarade direkt, missade lite och det inte räckte riktigt hela vägen, eller så höll han den oskrivna regeln högt och inte gav sig i fight med titelkandidaten....vilket som är det ju Inte Lorenzos fel.

Men, att Inte se att det fanns mer att ge för MM åtminstone de sista 7-8varven, då Vill man antingen inte se det eller så förstår man inte vad man ser.

Men, det är bara en sport och som all annan sport så hyllar man vinnaren (om man inte är ogin då... :D ), stöttar de som inte nådde hela vägen , vänder blad och laddar för Nästa säsong! :tummenupp

2016 kommer bli Fantastiskt! :fakta
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Fan vad jag hoppas på att Pedrosa och Iannone dominerar skiten ur alla nästa år!

Rossi som snackar skit, som till slut får Marquez att köra skit och en som är gjord av skit vinner mästerskapet.

Värdig vinnare(om man koncentrerar enbart på mc körningen) och alla 3 helt fantastiska förare som gör saker på hoj som är helt otroligt. De har definitivt tagit MC körningen inom racing upp i nivå.
Men på något sätt så har de också förstört det hela goda om MC racing scenen på och av banan.

Jag brukar inte bry mig om vem som vinner så jätte mycket, även om man vill att den ena ska vinna osv. Ofta så är det rättvist med bättre föraren vinner och man kan bara säga "bra gjort".

Men nu hoppas jag verkligen att ingen av de här 3 vinner nästa år.

Hoppas Michelin gör ett däck som bara passar de "goda" :tungan:tungan

Aja det var en trevlig säsong upp till Sepang.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vilka teorier!
Allt å ingen läses in förutom att VR inte var snabb nog

...Tom in i huvudet på roffe_s och Ulvhamne har han nått.
Två av dem som jag anser är bland de mest sansade och förståndig på SH....
Kamrat, tack för det vänliga omdömet :) Men låt mig nyansera Din bild något, min referens till såpopera baseras faktiskt inte på något uttalande av VR, vad vi vet är att:
- Rossi har blivit tilldömd en bestraffning på grund av riskabel körning på Sepang. Inte bra i min bok och han menar sig ångra tilltaget.
- MM fick klander för sin körning i samband med incidenten men slår ifrån sig. RD (och jag) har alltså fel eller så anser jag inte detta heller som bra.
- JL har inget med incidenten i Sepang att göra, känner sig dock nödd och tvungen att göra tummen ned på Sepang när Rossi får bucklan. Mycket omoget och inte bra, JL säger sig dock ångra agerandet.
- I går så är det enda aggressiva som MM hittar på ett försvar när Pedrosa sticker in nosen mellan honom och JL, körningen i övrigt betydligt lugnare och som Henrik beskrivit med synbara marginaler. JL tackar senare "den spanska armadan" för hjälpen. Inte särskilt smakfullt. VR pekar dessutom och i mina ögon oförtjänt ut Pedrosa som medskyldig, inte heller särdeles välbetänkt då han i vart fall bjuder upp till någon form av dans. Onödigt.

Förstår jag mer initierade rätt är det inte bara på forum och i sociala medier som meningarna går isär, även GP- depån är delad i sina åsikter.

Är detta vad vi ville se i säsongsfinalen? Verkligen? Paradise hotel on wheels? Tror inte det, tycker inte det och därmed gratulerar jag artigt världsmästaren, lämnar spekulationerna och tittar framåt...

Ha en fin dag:)
 
Last edited:

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R1-09
Ett något gnälligt och bittert uttalande var väl inget annat att vänta av nr 46. Hur många vinnarskallar över de normala, inom vilken idrott eller sport, har man sett vara goda förlorare? Att Lorenzo direkt uttalar sig om att "en spanjor var tvungen att vinna" och att "italienarna hade gjort likadant" direkt efter race var komplett onödigt....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vilka teorier!
Allt å ingen läses in förutom att VR inte var snabb nog.
Att Lorre gjorde en mer eller mindre felfri helg finns inte.
Att han gjorde ett så bra lopp att MM aldrig fick en chans finns inte.
Ett tom Peddo, som varit dominant på slutet, fick släppa pga FARTEN finns inte.
Att DP faktiskt strulade till det för MM när han trots allt skulle försöka finns inte.
Att MM, DP och JLo faktiskt är ärliga i post-race intervjun finns inte.

Allt som finns och är sant är Rossi konspirationsteorier.
Trots att MM tog 5p av JLO på PI.
Trots att VR är den enda som faktiskt straffats för ett brott mot reglerna.

Man kan ju tro att Rossi är rena hypnotisören.

Tom in i huvudet på roffe_s och Ulvhamne har han nått.
Två av dem som jag anser är bland de mest sansade och förståndig på SH.

Herregud vilken soppa!

Jag är väl mest besviken på att en i övrigt väldigt pulshöjande säsong fick ett så snöpligt slut. Jag har ingen aning om vad som är sant och vem som gjort vad, eller inte gjort vad. Den enda av våra aliens som kommit ut större efter den här säsongen är imho Pedrosa. Resten har de sista racen sänkt sig själva.
Rossi har fått sitt sagt, och borde, precis som Lorenzo, hålla käften om det nu. Att han är bitter för att han inte fick titeln är så uppenbart och förståeligt, men vevandet bekommer honom inte. Marquez, oavsett om det var uppsträckningen som han säkerligen fått av FIM och RD, och säkert HRC med, som fått honom att köra så okaraktäristiskt eller om han verkligen velat hjälpa Lorenzo, har ju fördärvat sitt anseende med Sepang och nu även Valencia. Lorenzos hanterande av Sepang post race var ju en studie i hur man inte ska bete sig.
Rossi själv ställde till det för sig på presskonferensen på Sepang, han visste väl om att Marquez var arg över att han itne hade en titelchans, att komma dragandes med den skiten han gjorde sådär gav ju det uppenbara resultatet att ynglingen ville sätta gubben på plats, och sedan gjorde Rossi en alldeles för överdriven manöver och Marquez gjorde vad han alltid gör när det blir ont om plats, körde in i en annan förare.

Naeh, den här säsongen gick i putten på upptakten och istället för att avsluta med ett rejält brak värdigt resten av säsongen så blev det en smygfjärt.
Phillip Island var oerhört spännande race att titta på, resten av säsongen hade de lika gärna kunnat ställa in.

Lorenzo har förtjänat sin titel i år, han har verkligen kört blixtrande snabbt när det funkat för honom, så jag missunnar honom ingenting. Jag hade bara helst sett ett bättre avslut på en så fantastisk säsong.
Och jag hoppas på att nästa säsong blir bättre.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hmm... Jag har alltid sett dig som balanserad. Så fort du fått lite mothugg har du svängt lite för att släta över det. Jag har alltid uppfattat dig som den som absolut inte vill komma på kant med någon. Nu ger du dig på två stycken som du "högaktar" på SH. Tror Rossi är lite i ditt huvud också.

För att svara på din fråga bryr jag mig inte jättemycket vad Rossi själv säger. Men jag ser ju vad jag ser. När man sedan läser att andra mer insatta personer tycker likadant befäster det åsikten lite mer. Men jag är aldrig sen att ändra mig. Jag gillade Marques först. En talang som skulle kunna fylla Stoners stövlar. Det gör jag inte längre. Jag är heller inget Rossi-fan och har aldrig varit och kan säga så mycket som att jag tycker inte att han betett sig klanderfritt. Men Marques har betett sig etter värre. Och Lorenzo så illa att han mist sponsorer.

Men att Marques väljer att ändra sin körning lagom till finalen från att stötas och knuffas och tacklas för att han ska förbi och fram till att bli en liten lammunge bakom Lorenzo... så passande.

Men som nån annan innan mig skrev, tror det var den klarsynte roffe_s; vi kommer inte att kunna förändra nånting så nu går jag vidare.

Varning för mycket text.

Sant är att jag ser dialog som långt mer konstruktivt än monolog. :)
Jag såg det nog inte som att "ge mig på" någon.
Jag ser fram emot att under lång tid läsa fler balanserade och sansade inlägg från roffe_s och Ulvhamne.
Så nu kanske jag slipper "komma på kant" med dem. ;)
Hela soppan är i mitt huvud så även kocken Rossi.

-"Jag ser vad jag ser."
INGEN spekulerade i teamkörning från MMs sida efter PI.
Kolla igenom PI-tråden och Sepang-tråden fram till den sorgliga pressträffen på torsdag.
Visa mig ett enda sånt inlägg och jag lovar att ändra mig (som vanligt ;) ).
Efter den träffen har dock väldigt många Rossi glasögon på sig.
Grabben är 22 år, tjugotvå.
Han tillskrivs egenskaper som blandade från Mata Hari, Bagdad-Bob och en psykologiprofessor.
Dessutom framfört på ett sätt som får valfri Hollywood-skådis att gråta av avund.
MM tycker det är kul att köra hoj fort det är hela hans agenda.
Att han sedan barnsben fejkat ett idolskap kring Rossi är ju så mycket trams att trams inte räcker.
Men med Rossi-glasögonen på så bedöms varenda kurva, utfart från depån och inbromsning av nya experter som ser det för vad det är "allt ett försök att störa Rossi".
Alla tappade framhjul och djupa kurvor är endast för att kunna störa Rossi.
Alla vet exakt hur mycket fortare MM kan köra, att han kan köra om bara han vill.
Detta trots att han säger att han redan kör på hörntänderna.
-"Han ljuger ju!" (med Rossi-glasögon på)
Återigen: Visa mig ett enda exempel på detta INNAN Rossis utspel och jag tror dig.
Att Rossi står och ljuger om sitt spårval i incidenten "för att få MM att tappa tid" något han sedan själv ändrar till att han skulle "lära MM en läxa" glöms fort.
Straffet för att köra vårdlöst vilket förorsakar en krash glöms fort.
Och nej, ingen avsiklig spark enl mig men det är inte det krashen handlar om.
Allt detta spelar ingen roll med Rossi-glasögon på.
Ler han dessutom sitt berömda leende så är det som neuralyzern i Men In Black:
Ingen har sett eller kommer ihåg något. :)

Jag har varit coach och tränare i lag och individuella sporter tom som mental-coach.
Och maken till dålig coachning i Rossi-lägret har jag sällan sett.
Så fort man fick reda på hur VR tänkte efter PI skulle man naturligtvis tagit honom ur detta och fått honom att fokusera på uppgiften att vinna mästerskapet.
Bedrövligt dåligt av den staben, något som även Jarvis hintade om i någon intervju.
Sen är jag inte säker på att det räckt iaf men VR hade iaf kunnat köra om det.

Men det är som vanligt bara mina 2 cent... :)
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
MotoGp 2016 kommer bli galet episkt :yoparty
Vad vi såg här i l slutet av 2015 är bara trailern för 2016! Underbart!
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
I interview direkt efter rejs säger MM att han sparat däck och tänkt göra en attack de två sista varven men då kom DP och detta gjorde att både DP och MM tappade tid och Lorenzo hann iväg för långt.

Jag fick aldrig känslan av att MM skulle ha försökt säkerställa att Lorenzo skulle vinna.

Lorenzo vann fler race och hade mest poäng när alla race var körda. Rossi satte sig själv i situationen som blev på Valencia.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
VR pekar dessutom och i mina ögon oförtjänt ut Pedrosa som medskyldig, inte heller särdeles välbetänkt då han i vart fall bjuder upp till någon form av dans. Onödigt.
Jag uppfattade det mer som att Rossi stöttade Pedrosa.
Han sa något i stil med att 'situationen blev pinsam för Pedrosa
eftersom Marquez bara stred med honom och inte även med Lorenzo.'

Pedrosa ska ha all heder. Det verkade som att han tänkte att nej nu utmanar
jag om vinst här eftersom Marc inte verkar vilja det.

Jag tror att Pedrosa hade tagit Lorenzo också om han inte hade
gått brett efter omkörningen av Marquez.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varning för mycket text.

Sant är att jag ser dialog som långt mer konstruktivt än monolog. :)
Jag såg det nog inte som att "ge mig på" någon.
Jag ser fram emot att under lång tid läsa fler balanserade och sansade inlägg från roffe_s och Ulvhamne.
Så nu kanske jag slipper "komma på kant" med dem. ;)
Hela soppan är i mitt huvud så även kocken Rossi.

-"Jag ser vad jag ser."
INGEN spekulerade i teamkörning från MMs sida efter PI.
Kolla igenom PI-tråden och Sepang-tråden fram till den sorgliga pressträffen på torsdag.
Visa mig ett enda sånt inlägg och jag lovar att ändra mig (som vanligt ;) ).
Efter den träffen har dock väldigt många Rossi glasögon på sig.
Grabben är 22 år, tjugotvå.
Han tillskrivs egenskaper som blandade från Mata Hari, Bagdad-Bob och en psykologiprofessor.
Dessutom framfört på ett sätt som får valfri Hollywood-skådis att gråta av avund.
MM tycker det är kul att köra hoj fort det är hela hans agenda.
Att han sedan barnsben fejkat ett idolskap kring Rossi är ju så mycket trams att trams inte räcker.
Men med Rossi-glasögonen på så bedöms varenda kurva, utfart från depån och inbromsning av nya experter som ser det för vad det är "allt ett försök att störa Rossi".
Alla tappade framhjul och djupa kurvor är endast för att kunna störa Rossi.
Alla vet exakt hur mycket fortare MM kan köra, att han kan köra om bara han vill.
Detta trots att han säger att han redan kör på hörntänderna.
-"Han ljuger ju!" (med Rossi-glasögon på)
Återigen: Visa mig ett enda exempel på detta INNAN Rossis utspel och jag tror dig.
Att Rossi står och ljuger om sitt spårval i incidenten "för att få MM att tappa tid" något han sedan själv ändrar till att han skulle "lära MM en läxa" glöms fort.
Straffet för att köra vårdlöst vilket förorsakar en krash glöms fort.
Och nej, ingen avsiklig spark enl mig men det är inte det krashen handlar om.
Allt detta spelar ingen roll med Rossi-glasögon på.
Ler han dessutom sitt berömda leende så är det som neuralyzern i Men In Black:
Ingen har sett eller kommer ihåg något. :)

Jag har varit coach och tränare i lag och individuella sporter tom som mental-coach.
Och maken till dålig coachning i Rossi-lägret har jag sällan sett.
Så fort man fick reda på hur VR tänkte efter PI skulle man naturligtvis tagit honom ur detta och fått honom att fokusera på uppgiften att vinna mästerskapet.
Bedrövligt dåligt av den staben, något som även Jarvis hintade om i någon intervju.
Sen är jag inte säker på att det räckt iaf men VR hade iaf kunnat köra om det.

Men det är som vanligt bara mina 2 cent... :)

För min del behöver du inte oroa dig över att komma på kant med mig, det krävs en hel del idogt arbete för att göra det. :hihi

Och, som ett tips för framtida funderingar, när jag inleder ett stycke med "för att vara konspiratorisk" eller liknande så ger jag mest uttryck för funderingar från ett perspektiv som jag egentligen inte delar. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MotoGp 2016 kommer bli galet episkt :yoparty
Vad vi såg här i l slutet av 2015 är bara trailern för 2016! Underbart!

Ja, hoppas på en PEdrosa som är stark från första racet, en Rossi som är sugen på revansch, och en Marquez som vill ta en titeljävel igen och som har med sig läxan från den här säsongen att en fjärdeplats är bättre än en hoj i gruset. :p
Hoppas Lorenzo kommer överens med de nya däcken också, så vi får se även honom i toppen.
Och hoppas på att ducati lyckas få till det sista så de också kan göra intåg i top 3 striden på mer regelbunden basis. Och en Suzuki med en knippe mer hästar, så vi får se Viñales och Aleix i toppen några gånger.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
För min del behöver du inte oroa dig över att komma på kant med mig, det krävs en hel del idogt arbete för att göra det. :hihi

Och, som ett tips för framtida funderingar, när jag inleder ett stycke med "för att vara konspiratorisk" eller liknande så ger jag mest uttryck för funderingar från ett perspektiv som jag egentligen inte delar. :hihi

:krama
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Man kan väl konstatera att två personer gjort fel och/eller betett sig fel samt en tredje som delges misstanke om osportsligt beteende.
Rossi - manövern på sepang, dömd som felaktig oavsett vad vi tycker om det.
Lorenzo - tummen ner på podiet, klart osportsligt. Vidare onödigt aggressivt beteende i hur Rossi ska dömas eller icke dömas i en incident som han inte varit delaktig i. MM som blev drabbad har jag inte hört eller läst några uttalanden ifrån om huruvida han tycker Rossi ska straffas - och det var ändå han som påverkades.
MM - har inte blivit dömd för några regelbrott men delgetts misstanke från RD om att han försökt sabba Rossis tempo, dock är det inget "brott" i sig.

Måste självkritiskt erkänna att om inte Rossi gjort sina uttalanden hade jag troligen inte haft mina misstankar mot MM's körning. Men om det beror på att jag är för dålig på att analysera utan hjälp, eller om MM inte haft några avsikter att förstöra vet jag inte.

När jag nu fått hjälp att tänka kritiskt mot MM's körning, så är det väldigt svårt att helt utesluta att det ligger något i teorin om detta.

Jag är ganska övertygad om att vi kommer se en betydligt aggressivare körning mot JL från MM's sida redan i Qatar nästa år, och då kommer vi sitta här och skriva spaltmeter om just det, - varför var han inte mer "på" i Valenciafinalen ?

Läser förklaringar om att tempot var extremt högt, att MM var nära att krascha... men kritikern i mig såg MM ha en lucka till JL som han snabbt åt upp mot slutet av racet, men väl ikapp så var det bara följa John, med en för MM's del ovanligt god marginal för att undvika kontakt. Pedrosa går på en attack som MM snabbt tar tillbaka, tappar något till JL men som han snabbt äter upp igen.
JL må ha kört sjukt snabbt, felfritt och jävligt bra... men jag har svårt att släppa tron på att MM var något defensiv. Svaret har bara en enda person i världen och det är MM själv.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag fick aldrig känslan av att MM skulle ha försökt säkerställa att Lorenzo skulle vinna.
Må hända, men det har verkligen inte varit en vanlig syn den här säsongen att MM bara åkt med bakom utan att ens försöka ta sig om. Om något har han visat att han alltid försöker. Jämför t.ex. Assen.
 

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Svart R1
Det pratas om glasögon, och visst, majoriteten av skribenterna i detta forum har sin favoritförare och det klart att resonemangen haltar ibland. Men det finns också gott om relevanta analyser och objektiva åsikter, och att dessa spetsas med eget tyckande ger ju bara en trevlig krydda tycker jag.
Men att försöka motivera Marcues betende med hans ålder känns inte seriöst. Killen är tvåfaldig värlsmästare i stora klassen och har kört motorcykel i 10 år.

Den minst sagt håriga körningen mot Rossi på Sepang, då de stred om en tredje plats, ska vägas mot den synnerliga milda behandlingen han erbjöd Lorenzo igår när förstaplatsen stod på spel. Att under Sepang hitta x-antal omkörningsmöjligheter på några få varv ska vägas mot att han på 30 varv inte hittar ett enda läge till försök.

Att förklara situationerna runt Marques med att betraktarna har foliehatt, bär fel glasögon och driver konspirationsterorier är nära nog lika befängt som att motivera det med att han är 22 år gammal. Den snabbaste föraren vann mästerskapet och det kan nog alla förlika sig med innerst inne, men att Moto GP har också fått ett sportmannamässigt misslyckade är ingenting annat än tråkigt.
 
Last edited:
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top