8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jag är väl mest besviken på att en i övrigt väldigt pulshöjande säsong fick ett så snöpligt slut. Jag har ingen aning om vad som är sant och vem som gjort vad, eller inte gjort vad. Den enda av våra aliens som kommit ut större efter den här säsongen är imho Pedrosa. Resten har de sista racen sänkt sig själva.
Rossi har fått sitt sagt, och borde, precis som Lorenzo, hålla käften om det nu. Att han är bitter för att han inte fick titeln är så uppenbart och förståeligt, men vevandet bekommer honom inte. Marquez, oavsett om det var uppsträckningen som han säkerligen fått av FIM och RD, och säkert HRC med, som fått honom att köra så okaraktäristiskt eller om han verkligen velat hjälpa Lorenzo, har ju fördärvat sitt anseende med Sepang och nu även Valencia. Lorenzos hanterande av Sepang post race var ju en studie i hur man inte ska bete sig.
Rossi själv ställde till det för sig på presskonferensen på Sepang, han visste väl om att Marquez var arg över att han itne hade en titelchans, att komma dragandes med den skiten han gjorde sådär gav ju det uppenbara resultatet att ynglingen ville sätta gubben på plats, och sedan gjorde Rossi en alldeles för överdriven manöver och Marquez gjorde vad han alltid gör när det blir ont om plats, körde in i en annan förare.

Naeh, den här säsongen gick i putten på upptakten och istället för att avsluta med ett rejält brak värdigt resten av säsongen så blev det en smygfjärt.
Phillip Island var oerhört spännande race att titta på, resten av säsongen hade de lika gärna kunnat ställa in.

Lorenzo har förtjänat sin titel i år, han har verkligen kört blixtrande snabbt när det funkat för honom, så jag missunnar honom ingenting. Jag hade bara helst sett ett bättre avslut på en så fantastisk säsong.
Och jag hoppas på att nästa säsong blir bättre.

Jag håller med om nästan allt. Det är framförallt slutsatsen ang gp-året vi inte är eniga om. Jag tycker det har varit ett bra år på banan med bra racing och spänning ända till sista kurvan. Det andra har skett utanför banan, det där trista.

VR har visat att han fortfarande är en av de bästa och en levande legend.
JL att han definitivt var bäst i år och en av favoriterna 2016.
DP att han är bäst just nu bara hotad av JL och en favorit nästa år.
MM att han är en stark utmanare som inte kan räknas bort och det nästa år också.
AI att nåt stort kan vänta om han får ordning på några saker, blandar sig i toppen nästa år.
BS att han är i Motogp för att stanna.
Suzuki att deras satsning var helhjärtad och något att räkna med om några år.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
MotoGP är dött. PunGt.

Teamkörning på nationell nivå, något man kanske förväntat sig inom F1...
Marquez har ställt till det duktigt kan man väl konstatera, hoppas helgens insättning på karmakontot slår tillbaka ordentligt.

/J
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
MotoGP är dött. PunGt.

Teamkörning på nationell nivå, något man kanske förväntat sig inom F1...
Marquez har ställt till det duktigt kan man väl konstatera, hoppas helgens insättning på karmakontot slår tillbaka ordentligt.

/J

Jag har följt MotoGP i sen 2007-2008 nångång och aldrig sett en så spännande och underhållande säsong som 2015 så att säga att det är dött är lite missvisande.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag håller med om nästan allt. Det är framförallt slutsatsen ang gp-året vi inte är eniga om. Jag tycker det har varit ett bra år på banan med bra racing och spänning ända till sista kurvan. Det andra har skett utanför banan, det där trista.

VR har visat att han fortfarande är en av de bästa och en levande legend.
JL att han definitivt var bäst i år och en av favoriterna 2016.
DP att han är bäst just nu bara hotad av JL och en favorit nästa år.
MM att han är en stark utmanare som inte kan räknas bort och det nästa år också.
AI att nåt stort kan vänta om han får ordning på några saker, blandar sig i toppen nästa år.
BS att han är i Motogp för att stanna.
Suzuki att deras satsning var helhjärtad och något att räkna med om några år.

Ja, jag tycker ju hela säsongen, inklusive Australien är den bästa jag sett. Sepang spårade det ur, och även oaktat alla konspirationsteorier så var Valencia rätt tråkigt, enda spänningen var att se om Rossi tog sig upp förbi plats 7 nånstans. Resten av racet var ett ganska typiskt JL-leder från start till mål på spänningsfronten iaf.
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04

Tycker att David gör en mycket bra analys och summering av vad som hänt i år och de senaste veckorna.
Nu är det bara att vänta på 2016 års VM, och hoppas att det blir lika spännande som i år.

Det konstiga är ju att det är svårt att låta bli att läsa allt som skrivs. För min egen del har det handlat om att en rubrik eller ett påstående har gått stick i stäv mot vad jag själv sett eller upplevt under racen, vilket har fått mig att läsa vidare. Aha, har jag tänkt. Missade jag nåt under racet, nåt som andra med bättre insyn kan ha sett? Jag har sett i stort sett varenda träning och race under året, men är även medveten om att folk på plats får en annan insyn. (Tack tex till Alatalo för dina rapporter, de är ovärderliga). Och jag är också medveten om att det är nån som väljer vad jag ska få se (och höra) från sändningarna. Jag har märkt att även olika kommentatorer från sändningarna, beroende av vilken sändning vi sett, påverkar hur folk tolkar olika situationer.

Utifrån all denna info jag tillgodogjort mig, försöker jag bilda mig en bild av hela händelseförloppet. Min slutsats är att jag tror att de flesta av oss människor tolkar ett skeende eller en händelse utifrån det perspektiv vi har innan händelsen. Hur kan man annars förklara så fundamentalt olika tolkningar av de senaste veckornas händelser? Om man nu inte försöker påverka utgången av händelserna med hjälp av sin egen tolkning? Som godtrogen och objektivt uppfostrad nordbo har jag ju svårt att förstå att människor gör så. Men det har ju hänt förr i världshistorien... För många är det kanske en del av spelet, men jag har lite svårt för det.
Men intresserad (kanske snarare förundrad) av spelet blir jag likt förbannat.

Nåväl, nu ser jag fram emot de första testerna på tisdag. Ska bli väldigt kul att se vad de nya reglerna för med sig till nästa års VM-serie. Jag hoppas på fler förare och fler hojar som kan konkurrera med de fyras gäng om pallplatserna.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Om nu MM hjälpte Lorre att vinna mästerskapet, varför lade han sig inte bara på tredje plats och lät Lorre och Pedrosa fightas om plats 1-2? Då skulle hans intentioner inte vara lika uppenbara och om Lorre bara hade kommit tvåa och Rossi fyra så hade Lorre ändå vunnit mästerskapet.

Jag tror inte att MM gick in för kung och fosterland för att köra om Lorre men hade Lorre gjort ett misstag så tror jag nog att MM hade tagit chansen att köra om. Framförallt tror jag att vi hade haft en riktigt spännande final om inte Rossi gjort sitt uttalande inför Sepang och börjat bråka och förödmjuka fel kille som sen passade på att leka lite med Rossi under Sepang-racet varvid Rossi fick hjärnsläpp och konsekvensen blev som den blev.

Efter Phillip Island tror jag faktiskt att MM inte brydde sig om vem som skulle bli världsmästare av de två men efter Rossis utspel svängde antagligen pendeln. Hade jag själv varit MM hade jag inte blivit ledsen om Rossi missat guldet efter hans utspel, om man säger så.

Det måste vara skönt för Rossi att kunna lägga skulden på någon annan istället för att konstatera att han själv inte är snabbast längre och inte kunde kontrollera mästerskapet. Om Rossi skulle ha vunnit mästerskapet så tycker jag dock att han hade förtjänat det tack vare sin jämnhet och styrka i olika väderförhållanden etc. Lorre tycker jag definitivt har förtjänat titeln då han oftast har varit snabbast och trots händelser som inte gick hans väg (utrustning, väder, etc) och mycket press på sig så kämpade han på ända in i det sista.

Jag ser fortfarande Rossis utspel som ett mind game för att sätta press på MM och använda honom som sitt verktyg när Rossi kände att han inte hade kontroll över mästerskapet och jag är road av att Rossi fick smaka på sin egen medicin. Jag hoppas att Rossi slutar med liknande lömska utspel och istället fokuserar på att bli snabbare.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har följt MotoGP i sen 2007-2008 nångång och aldrig sett en så spännande och underhållande säsong som 2015 så att säga att det är dött är lite missvisande.

Det dog (för mig, det har varit en av de absolut bästa säsongerna på länge fram tills dess) sista racen, tror du förstår vad jag syftade på. ;)
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ja, vad säger man? Det finns så mycket att säga, och så mycket fakta som ska analyseras. Och man kan såklart vrida och vända alla fakta man har fått fram, tills dom passar den förutbestämda åsikt som man hade redan innan...

Man kan självklart, liksom VR och de flesta av hans fans idag, hävda att racet som MM gör i Valencia var pinsamt och en skam och för sporten. Man kan såklart hävda att det var det nästa naturliga steget i det hårda arbetet med att motarbeta själva gudfadern i MotoGP, som han påbörjade på Philip Island och Sepang. Och bevisen finns ju där...

Bara det faktum att MM, utan tvekan en av de mest aggressiva förare i sportens historia, mer eller mindre låg i bakhjulet på JL under större delen av det 30 varv långa racet utan ett enda omkörningsförsök. Ingenting... Zero... Zip... Han stack inte ens in ett framhjul en enda gång...
Jag skulle vilja se vem som kan gå tillbaka i MM's karriär, alla klasser han någonsin kört i helan hans liv, och hitta ett enda race där det har hänt förut. Där han bara ligger bakom förare under ett helt race. Dom är inte många i alla fall. Jag menar, titta bara på Philip Island och Sepang tidigare i år. Inte mycket ligga och vänta på en bra omkörningstillfälle där inte va? Aggressiva omkörningar i nästan varje kurva.
Så jag förstår till fullo att VR drar ner sin foliehatt ännu längre över öronen efter detta...
Och jag kan verkligen förstå reaktionen bland folket runt omkring honom, och hans hard-core fans. Ur deras perspektiv, så finns det bara en rimlig förklaring. MM gör det för att sabotera för VR.

Men, ja för det finns alltid en MEN där någonstans. Man kan också titta på det ur ett annat perspektiv. MM är en ung grabb som just har tagit en med alla mått mätt oproportionerlig skopa med skit för att ha blandat sig i en fight med en av titelutmanarna på Philip Island och Sepang. Han har piskats och skinnflåtts i media, i sociala medier, av fans och andra förare för att han inte har hållt sig till den oskrivna regeln om att inte fightas med en titelutmanare. Han har blivit häcklad och förlöjligad över hela världen med photoshoppade bröllopsbilder och homoerotiska bilder med honom och JL. En av hans ungdomshjältar (VR) har verbalt misshandlat honom och förnedrat honom i stort sett varje mediakontakt han haft. Han har terroriserats i sitt hem av galna VR-fans och italiensk media. Han har slagits över fingrarna i ett privat möte med Dorna, och i princip blivit tillsagd att hålla sig borta från allt och alla, och inte ta några risker ut på banan. Med allt detta i bakhuvudet så kanske det inte sådär jättekonstigt att han faktiskt är lite försiktig runt JL i detta lopp? Kanske, bara kanske, så finns en gnutta sanning i hans uttalande om att han helt enkelt inte kunde hitta ett tillfälle där han kunde passera JL utan att ta några risker. Och kanske ville han bara undvika en riktig "dogfight" melland sig själv och JL, för att inte riskera något. Kan ni föreställa er vad som skulle ha hänt om han skulle ha tryckt av JL, eller ännu värre tagit med sig JL ut i sandfållan efter ett lite för optimistiskt omkörningsförsök? En Spanior i Spanien, som backats av ett Spanskt oljeföretag i hela sitt liv, som tar ut en annan spanior ur mästerskapet i sista loppet. Kan man verkligen klandra honom?

Så kanske, bara kanske... OM hans mål nu var att vinna loppet som han påstår, så kanske den bästa strategin faktiskt VAR att bara följa JL runt under större delen av loppet. Och sedan gå för vinsten på det på sista varvet, där han i god tid kunde planera sin omkörning och lyckas vinna loppet utan att ta en massa onödiga risker i en racelång fight med JL. En taktik som faktiskt verkade fungerade kalasbra tills DP plötsligt hittade farten och började veva in dom två. När DP sen passerar MM, och dom båda tappar en liten lucka till JL, så skjuts hela hans plan i sank. MM tvingas snabbt slå tillbaka mot DP för att komma tillbaka i hälarna på JL så att ändå kan plocka honom i sista kurvan. Men det var för sent att göra det utan att riskera allt, och han fick nöja sig med en andra plats.

Detta är två helt olika slutsatser, som tas från samma hög av bevis. Vem har rätt? Vem har fel? Jag vet inte...


Jag försöker verkligen att inte välja sida här. Och OM jag skulle tvingas göra det, så skulle jag förmodligen luta lite mot VR. Det är ganska uppenbart att MM har ansträngt sig för att göra saker och ting obekväma för VR. Kanske på Philip Island, men i synnerlighet på Sepang. Men var det för att han ville hjälpa JL till sin 5: e mästerskapstitel (kom ihåg att JL och MM inte har varit dom bästa av vänner sedan MM kom till MotoGP), eller var det helt enkelt bara en reaktion på VR's anklagelser och det faktum att han hade fullkompligen pissat på MM i media? Kanske var det så att VR har stått och petat på den sovande björnen med en lång pinne, och att den sovande björnen vaknat och faktiskt inte uppskattat hela väckningsproceduren. Och att björnen bestämde sig för att inte bara rulla över på andra sidan och somna om, och låta den gamle mannen bara köra över honom. Kan det kanske kan vara så, rent teoretiskt, att VR har skapat den här situationen mellan honom och MM helt själv genom att peta på björnen? Jag vet inte, och vi kommer förmodligen aldrig att få veta det. Men det är ett ganska, för att inte säga väldigt troligt, scenario.


Vad som står klart efter finalen på Valencia är dock att den snabbaste föraren i mästerskapet vann titeln 2015. Man kan självklart argumentera, som många uppenbarligen gör, att VR hämmades av det faktum att MM arbetade mot honom hela tiden. Men om man tittar på fakta så kanske MM's agerande (oberoende av vad uppsåtet var) spelade en mindre roll i mästerskapet än VR (och största delen av MotoGP fans) vill göra sken utav.

Titta på Philip Island till exempel. Om man tittar på VR's racepace och hur racet såg ut i Australien, så skulle VR aldrig ha kunnat utmana MM eller JL i det loppet. Han hade helt enkelt inte den farten. Och om NÅGON var ansvarig för att sabba hans mästerskap just den helgen, så var det väl hans bästa polare Iannonne som rånade honom på 3:e platsen.
Sedan gick vi vidare till Sepang. Återigen, tittar man på VR's racepace så har han helt enkelt inte farten för att bli bättre än 3:a, eller ens 4:a om han inte tryckt av MM. Visst MM störde hans race i inledningen, men det hade egentligen inte så mycket effekt på hans mästerskap just då. Ja, fram tills sammandrabbningen såklart, då VR i nån form av okontrollerad vrede medvetet trycker MM off line och sedan (helt utan uppsåt tror jag) orsakar kraschen. Hur som helst så skulle DP och JL fortfarande har slutat framför VR i racet på Sepang, kanske även MM om deras fight fått fortsätta.

Och sedan går vi vidare till finalen på Valencia. VR gör ett fullkomligen mästerligt race där han skrär igenom fältet med kirurgisk precision, och kör från sista till 4:e plats på bara halva racet. Mästerligt såklart. Men när man tittar på hans racepace när han väl får fria varv, så skulle han aldrig ha kunnat hänga med topp 3 i racet. Om VR skulle ha startat från andra startled (en högst rimlig kvalposition), så hade han högst troligt fortfarande slutat på 4:e plats i racet. Och därmed ändå varit beroende av att båda Repsol Honda förarna skulle straffa JL för att vinna mästerskapet. Och då skulle det alltså fortfarande inte ha räckt att MM skulle kört om JL och vunnit. Ironiskt nog, om nu MM skulle ha tagit segern och JL slutat 2:a i Valencia, så skulle VR fortfarande ha missat titeln. Tack vare att hans bästa polare Iannonne körde om hononm på Philip Island.

Så, är kanske MM's roll i hur mästerskapet slutade en smula överdrivet av VR och hans anhängare? Kanske gör VR precis som alla andra extrema elitidrottare och vinnarskallar och desperat letar efter yttre faktorer som skulle kunna förklara varför han inte var tillräckligt snabb för att bli världsmästare

Just sayin'... Det finns alltid två sidor av varje berättelse...


JL har varit en surkuk och en gnällspik hela året, och om möjligt så har jag förlorat ännu mer respekt för honom än jag hade i början av denna säsong. Hans barnsliga beteende och hans sätt att lägga sig i tjafset mellan VR och MM. Tummen ner på podiet, etc. Att konstant gnälla om sin otur och hur världen är emot honom har drivit mig till vansinne. Men har verkligen VR varit så mycket bättre nu på slutet? Har han inte gjort annat än att gnälla och klaga hur alla är ute efter att sabotera hans mästerskap? MM och hans vendetta mot honom, och hans beskyddande av JL. Dorna och FIM för deras onödigt hårda bestraffning. Den spanska konspirationen, och CAS för att dom valde att inte fördröja hans bestraffning.

Hur man än ser på det, och hur mycket jag ogillar att säga det, så var det faktiskt världens snabbaste förare som vann VM-titeln 2015. JL hade flest pole position, har vunnit flest tävlingar, slog de flesta varvrekorden, var snabbast i de allra flesta friträningarna, satte flest snabbaste varv i racen, och har verkligen varit enastående. Och om det inte hade varit för hans snart varumärkesskyddade otur med inredningen i sin hjälm och igenimmade visir mm. så skulle han ha säkrat VM-titeln redan innan Valencia är jag rädd för...


Och även om man aldrig kan räkna bort VR, så känns det tyvärr som att detta var hans sista rktiga chans på sin 10: e titel. Kanske känner han så själv, och kanske var det den desperationen som resulterade i incidenten på Sepang. I princip allt har gått VR's väg den här säsongen. DP's problem med armpump och hans efterföljande operation innebar att man kunde räkna bort honom rätt så tidigt. Dom stora problem som Honda har haft under säsongen med motorbromsen, stabilitet vid bromsning och effektkurvan innebar ju att MM kunde räknas bort ganska tidigt också. Kanske inte så mycket på grund av Hondans tillkortakommanden, som MM's oförmåga att nöja sig med 3:e, 4:e, och 5:e platser när han inte kände sig bekväm på cykeln, och istället för att säkra poängen körde över sin förmåga och kraschade bort sig. Och sedan hade vi ju JL med hans numera patenterade "otur" med sin personliga utrustning, och ett par klantiga misstag. Alla dessa faktorer, tillsammans med VR' s exceptionellt låga DNF frekvens och konsekventa resultat, har gjort det möjligt för honom att kämpa om mästerskapet i år. Men tänk nästa år. Honda kan äntligen få fram en snällare motor, och bli av med de problem som dom har haft, vilket gör både MM och DP till starkare titel utmanare inför 2016. Och titta bara på DP's form under den senare halvan av säsongen. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men han har faktiskt en chans att vinna det nästa år om han fortsätter så här. Och så har vi självklart JL... Så det ser tufft ut för VR.

Sen är det ju mycket nytt i reglementet och nya däck, och ingen vet väl egentligen vilka hojar som kommer att gynnas av Michelindäcken... Kanske vet vi mer efter första testerna på Valencia nu i veckan...
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Jag tänker lite samma... att, ironiskt nog, Rossis och så mångas vrede över att MM på Sepang "la sig i" och störde någon som kämpade om titeln påverkade honom att inte göra samma sak igen.. Men denna gång i form av att inte ta någon risk som hade kunnat trycka av Lorenzo och därmed återigen påverka titelfighten.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA

Detta var nog ett av de nyktraste och mest genomtänkta inlägg i denna debatten på bra länge!
:Bugar

Jag är en av dem som mer än gärna hade sett VR ta sin 10:e titel då jag tycker att JL är lika underhållande som ett lårbensbrott men den stora "segraren" ur hela denna doku-såpa har som många tidigare påpekat varit DP som verkligen vuxit i denna cirkus.
Unnar honom gärna hans första titel näst-kommande år!

Hursomhaver, årets GP-säsong har varit en av de mera underhållande/engagerande på mången år.

(och ja, jag hoppas innerligt att karma hoppar upp och biter MM i r*ven då "pöjken" är bevisligen en fara ute på banan :mad:)
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Vad är det här för trista dumheter? Påminner om "horhunge" som någon annan skrev.

:(

nerå, det jag har sagt är att alla 3 är någon form av skit. Inget om vems unge någon är och sånt.

Jag har aldrig snackat dåligt om lorres körning och prisad honom flertal gånger. Samma med resten av fältet. Sa även att han skulle vinna mästerskapet innan racet. Men hur alla 3 har betett sig så är det någon form av skit i alla de. Jag har ju all rätt att kritisera de efter allt det positiva jag sagt om de.
Som sagt jag drar inte in deras familj i det hela. De har inget med deras beteende att göra. Individen för sig själv.

Bör också tillägga att jag inte sagt något om händelserna förrän allt är slut nu. Därför vissa grejer kanske inte är direkt relaterat till just igår.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Om nu MM hjälpte Lorre att vinna mästerskapet, varför lade han sig inte bara på tredje plats och lät Lorre och Pedrosa fightas om plats 1-2? Då skulle hans intentioner inte vara lika uppenbara och om Lorre bara hade kommit tvåa och Rossi fyra så hade Lorre ändå vunnit mästerskapet.

Jag tror inte att MM gick in för kung och fosterland för att köra om Lorre men hade Lorre gjort ett misstag så tror jag nog att MM hade tagit chansen att köra om. Framförallt tror jag att vi hade haft en riktigt spännande final om inte Rossi gjort sitt uttalande inför Sepang och börjat bråka och förödmjuka fel kille som sen passade på att leka lite med Rossi under Sepang-racet varvid Rossi fick hjärnsläpp och konsekvensen blev som den blev.

Efter Phillip Island tror jag faktiskt att MM inte brydde sig om vem som skulle bli världsmästare av de två men efter Rossis utspel svängde antagligen pendeln. Hade jag själv varit MM hade jag inte blivit ledsen om Rossi missat guldet efter hans utspel, om man säger så.

Det måste vara skönt för Rossi att kunna lägga skulden på någon annan istället för att konstatera att han själv inte är snabbast längre och inte kunde kontrollera mästerskapet. Om Rossi skulle ha vunnit mästerskapet så tycker jag dock att han hade förtjänat det tack vare sin jämnhet och styrka i olika väderförhållanden etc. Lorre tycker jag definitivt har förtjänat titeln då han oftast har varit snabbast och trots händelser som inte gick hans väg (utrustning, väder, etc) och mycket press på sig så kämpade han på ända in i det sista.

Jag ser fortfarande Rossis utspel som ett mind game för att sätta press på MM och använda honom som sitt verktyg när Rossi kände att han inte hade kontroll över mästerskapet och jag är road av att Rossi fick smaka på sin egen medicin. Jag hoppas att Rossi slutar med liknande lömska utspel och istället fokuserar på att bli snabbare.

Just så :tummenupp
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Till Lorenzo är det bara att säga grattis. Han kör stabilt och bra. Har vunnit mest och tar titeln för att han är bäst. Inte konstigare än så. Men en nybliven mästare skulle kanske ha lite mer stående ovationer än Lorenzo fick.

Rossi föll på eget grepp. Men kommer ändå alltid att vara kungen av kungar. Och min hjälte. :brinnerup Även solen har fläckar. Det hindrar dock inte att man vill värma sig eller bli bländad av dess strålar.

Hans uppkörning igår är värd att minnas. Han har gjort mer bra än dåliga grejer under sina år. MM känns just nu som om han gjort mer dåliga än bra. :3freak

Hur som helst. En in i helvetes trist avslutning på en annars bra säsong.

Säsongen 2016 hoppas jag blir Pedrosas. Är det någon just nu. Som jag vill ska ta en titel är det han.
Kan han spetsa till sig och toppa pallen lite oftare än han gjort hittils. Då är han vinnaren.

Vette fan om Rossi orkar/förmår/vill tagga till för att kämpa om sin 10:de. Återstår att se. Jag blir inte det minsta förvånad. Om han faktiskt bestämmer sig för att lägga av.

//M
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Rossi hjälte? glöm inte att de flesta inom racing e Bratts som alltid fått som de velat å när det inte går som de velat så kan de inte riktigt hantera det.

länkar till ett klipp som kanske får er att tänka ett å annat när ni gnäller på pojken Marc å Surpuppan Jorge när rossi e värre än båda tillsammans :p

 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Hahahaha alltså, alla dessa bilder... Man måste ju älska internet! :rofl
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top