8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
bästa kommentaren på länge

"Today we saw the difference between a legend and 2 champions.
You need 2 champions to compete with a legend":yoparty
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Jag tyckte denna var rätt bra:

"How unwritten rules work:
Sepang - He shouldn't interfere, it's wrong.
Valencia - He didn't interfere, it's wrong.
(same people)"
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tyckte denna var rätt bra:

"How unwritten rules work:
Sepang - He shouldn't interfere, it's wrong.
Valencia - He didn't interfere, it's wrong.
(same people)"

Ja, det är ju lite det som är problemet med oskrivna regler.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Vette fan om Rossi orkar/förmår/vill tagga till för att kämpa om sin 10:de. Återstår att se. Jag blir inte det minsta förvånad. Om han faktiskt bestämmer sig för att lägga av.

//M

Jag har tänkt i samma banor, men Rossi sade igår när han fick
frågan om han inte är för gammal nu att han tänker ära sitt andra år
på Yamaha-kontraket men efter det vet han inte vad han ska göra.

Han menade att kan han hålla den här nivån som 36-åring så kommer
det inte att se annorlunda ut som 37-åring. En människa ändras inte från
36 till 37, menade Rossi.
Han kanske har en poäng med det.


Jag trodde ärligt talat att Rossi skulle lägga av redan efter olyckan med Simoncelli.
Det går inte att tänka sig in i hur det måste ha upplevts och känts så där i efterhand.
Han körde väl över huvudet på Marco så att hjälmen slets av?
Kommer inte ihåg så väldigt tydligt längre eftersom jag aldrig velat titta på en repris.
Att se det live fick räcka.

Men när inte ens en sådan händelse fick Rossi till att sluta så ter sig ju årets händelser
som ingenting i jämförelse. Han lär line:a upp på gridden till nästa år som planerat,
om inte Yamaha får för sig att ändra på något (med '16-kontraket).

Han erkände dock att han inte visste hur det blir med motivationen inför nästa år.

Och det känns lite oroväckande. Det kan inte vara så väldans säkert att harva på
banor i 300km/h när man inte har hjärtat och/eller tankarna på rätt plats.
Jag hoppas bara att han får lämna sporten med hälsan och livet i behåll.

Skulle vara tråkigt om det blir för Rossi som med Schumacher att han slåss om
platserna 5-10 (igen får man väl säga, efter Ducati-tiden).

Kanske skulle det vara bättre att sluta nu trots allt.


En sak bara, Rossi's snitt på race-position vid målflagg i år slutade på 2,61.
Det är jävligt bra.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Han startade den här skiten när han började bitcha efter PI, det kom tillbaka och bet honom i arslet och nu sitter han och grinar och pekar finger vid 36 års ålder mot en grabbhalva på 22 bast.

Sen starta nån jävla bullshit konspirationsteori på det, allas fel utom han själv att det inte gick som han tänkte när han började sin jävla smutskastning. Så jävla ovärdigt och pinsamt. Karma is a bitch. Hoppas han nästa år är lite mognare vid 37 år men man tvivlar. Han påstår att andra har sabbat sporten, är det någon som har gjort det så är det han själv med sitt uppträdande de senaste veckorna.

Det mest skrämmande är alla horder av små fanboys med skygglappar som bara kan se världen genom ett gult sken. Som strutsar med huvudet i sanden. De verkar finnas överallt, t o m i MotoGP ledningen. Hans douchebag move på Sepang hade resulterat i diskning för vem som helst utom honom, reglerna gäller inte alla tydligen.

Jag är inget fan av MM och verkligen inte av JL, innan den här skiten startades av VR så var han den av dessa tre som jag gillade bäst men har tappat all respekt för honom nu. Hoppas han lägger av nu eller åtminstone slutar grina och peka finger så slipper vi alla enögda dårar i gula tröjor och kan kolla på racing med båda ögonen fortsättningsvis.
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Kollade på Petrucis FB sida efter rejset. Ord som beundransvärd och respekt å "Petrucci eroe nazionale" kommer upp under bilden när han får en kram av Rossi.

Skandal när det ryktas att Spanjorerna teamar men när det e uppenbart att Italierna gör det men då e det ok? Antar att Petruci kommer ha en GP 16 nästa år då :p
Fast jag gillar ju Petruci å de andra gp 14 duccarna fett ändå.
men Rossfanatikerna får nog vakna å nypa sig i skinnet så de inte förlorar sig själva så fotbollshuliganism sprider sig till MotoGP
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kollade på Petrucis FB sida efter rejset. Ord som beundransvärd och respekt å "Petrucci eroe nazionale" kommer upp under bilden när han får en kram av Rossi.

Skandal när det ryktas att Spanjorerna teamar men när det e uppenbart att Italierna gör det men då e det ok? Antar att Petruci kommer ha en GP 16 nästa år då :p
Fast jag gillar ju Petruci å de andra gp 14 duccarna fett ändå.
men Rossfanatikerna får nog vakna å nypa sig i skinnet så de inte förlorar sig själva så fotbollshuliganism sprider sig till MotoGP

Har du inte lagt av med fotbollshuligansnacket ännu:7peta
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
jag kan inte, blir värre å värre. räcker att kolla på sh samt all skit som skrivs om vissa förare på nätet/FB.

E riktigt kass å hotfull stämning enligt mig och kan enbart jämföras med hur fans inom fotbollsvärlden beter sig. äcklas.
 
Last edited:

Täppas

Guest
Hej,
jag har inte heller något nytt att säga men varför låta det hindra mig (så tänker jag), tycker det känns bra här bakom tangentbordet att få skriva ur mig lite frustration och kanske till och med trycka till någon annan proffstyckare...

Jag är är ingen fan av "xx" men efter hur han betedde sig i race "yy" så hoppas jag nu "ZZ" får all respekt i fortsättningen och vinner allt !

Karma is a bitch och att läsa allt skit valfri fanboysida på fejjan får en att tänka på huliganism... typ
:3freak:7peta:näsblod
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Hej,
jag har inte heller något nytt att säga men varför låta det hindra mig (så tänker jag), tycker det känns bra här bakom tangentbordet att få skriva ur mig lite frustration och kanske till och med trycka till någon annan proffstyckare...

Jag är är ingen fan av "xx" men efter hur han betedde sig i race "yy" så hoppas jag nu "ZZ" får all respekt i fortsättningen och vinner allt !

Karma is a bitch och att läsa allt skit valfri fanboysida på fejjan får en att tänka på huliganism... typ
:3freak:7peta:näsblod

Nere på kontinenten är road racing religion du kan inte jämföra det med den motorsport i sverige. I italien är en viss person större än påven.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Motogp's facebook-konto delade ett filmklipp på marquez omkörning på pedrosa. De ca 100 första inläggen kräkte ur sin besvikelse över vad spanjorerna kokat ihop. Det blir jävligt mkt foliehattar att dela ut om det är så att hela världen anser att mm har gjort något otroligt vidrigt.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
And now for something completely different.

E jäkligt impad av Petrucci! Han måste vara den föraren som utvecklats mest under 2015. Hoppas han får en fullt uppdaterad ducati nästa säsong!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top