Det ser ut som att det klubbades igår.
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=112344
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=112344
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tätare race? Nja, det blir kanske tvärt om. Mer ojämnt. Med mindre motorer blir det svårare/dyrare att utveckla hög effekt.Swedie skrev:Det ska bli riktigt roligt att se hur rejsen blir då! Hoppas på tätare race o mer ylande motorer![]()
Håller med, hade varit ball med ett reglemente där tvitaktarna hade varit konkurrenskraftiga.Chris Ash skrev:Helvete också! Vilka chickens! Att de förbjöd 500rna!
![]()
![]()
![]()
Naturligt och bra för miljön. Bort med 2-takt. Sen låter de för mycket oxåChris Ash skrev:Helvete också! Vilka chickens! Att de förbjöd 500rna!
![]()
![]()
![]()

PacMan skrev:Kan nån förklara vad som menas med "silly season" som nämndes i Eurosports sändning imorse, eller om det var igår..?
Silly Season = Rykten och spekulationer om vilka styrningar förarna kommer att ha nästa säsong.PacMan skrev:Kan nån förklara vad som menas med "silly season" som nämndes i Eurosports sändning imorse, eller om det var igår..?
Tvåtaktarna förbjuds inte av miljöskäl utan för att en gammal 500 skulle bli konkurrenskraftig igen. 125cc och 250cc tvåtakt kommer att vara kvar.RS "Alex" skrev:Det roliga är ju att jag hade en tråd uppe om det här fast jag sa 2006, då sa dom ju att jag hade fått det helt om bakfoten2006 gäller för cross tror jag fortfarande...
RS "Alex" skrev:Det roliga är ju att jag hade en tråd uppe om det här fast jag sa 2006, då sa dom ju att jag hade fått det helt om bakfoten2006 gäller för cross tror jag fortfarande...
Nyteknik skrev:Tätare race? Nja, det blir kanske tvärt om. Mer ojämnt. Med mindre motorer blir det svårare/dyrare att utveckla hög effekt.
Men det blir kul att höra mc-motorer som varvar upp mot 20.000 rpm!![]()
Som inom alla racing när reglementet ändras, det går för fort.Loranga skrev:Varför genomförs förslaget egentligen? Vad är det officiella motiveringen? "Kostnadsskäl?" "Säkerhetsskäl?"
sandstream skrev:Som inom alla racing när reglementet ändras, det går för fort.
Topphastigheterna kommer nog att sjunka, men med lättare hoj sker nog inget dramatiskt med varvtiderna.Loranga skrev:Följdfråga: Kommer det gå långsammare med 800cc?
Iaf till en början, efter ett par år går det lika fort som tidigare.RedBaron skrev:Topphastigheterna kommer nog att sjunka, men med lättare hoj sker nog inget dramatiskt med varvtiderna.
Ska du utmana Rossi och pojkarna?R2 skrev:jaha då är det dags att leta upp en 750 motor till nästa hoj bygge, passar ju perfekt i tajming.
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |