11:e september - för sex år sen

Jag tycker förresten att man av renartighet till sin publik kan förklara sina något anmärkningsvärda påståenden, åtminstone mellan varven.
Vad är det t.ex. för propaganda som sprids om Iran, fokusera gärna på den direkt gfelaktiga och det vore intressant att se en motivering till hur du kom fram till des felaktighet.
Väntar med spänning.

Vänta inte, börja istället själv ta reda på fakta.

Och jag har ju postat länkar till några av mina informationskällor. Om det är trovärdiga källor får var och en bedöma. Så jag tycker inte att jag har varit oartig här.

Mina "anmärkningsvärda" påsteenden är helt och hållet grundade på fakta och källor som var och en enkelt kan leta fram på nätet eller i bokhandeln. Leta fram så mycket fakta som möjligt i varje ämne och bilda sen din egen uppfattning. Det enda jag vill uppnå med mina inlägg är att väcka folks intresse och nyfikenhet, så att var och en börjar informera sig. Om inte annat för att motbevisa mina påståenden och avfärda mig som en "foliehatt".

Det är lite oroligheter i området, inget nytt.

Haha, lite?, inget nytt?, när sist hade USA 160 000 soldater i området under så lång tid?

kanske ska fråga USA om de tycker att det är lite, 3000 eller så har väl mist livet där, so far...

edit:

Irak

There have been 4,075 coalition deaths -- 3,776 Americans

http://edition.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/forces/casualties/index.html

afghanistan

There have been 677 coalition deaths -- 437 American
two Swedes

http://edition.cnn.com/SPECIALS/2004/oef.casualties/

Last edited:
Vänta inte, börja istället själv ta reda på fakta.

Och jag har ju postat länkar till några av mina informationskällor. Om det är trovärdiga källor får var och en bedöma. Så jag tycker inte att jag har varit oartig här.

Mina "anmärkningsvärda" påsteenden är helt och hållet grundade på fakta och källor som var och en enkelt kan leta fram på nätet eller i bokhandeln. Leta fram så mycket fakta som möjligt i varje ämne och bilda sen din egen uppfattning. Det enda jag vill uppnå med mina inlägg är att väcka folks intresse och nyfikenhet, så att var och en börjar informera sig. Om inte annat för att motbevisa mina påståenden och avfärda mig som en "foliehatt".

Okej, tack för omtanken men kan du utveckla dina resonemang om propaganda och Iran?

Haha, lite?, inget nytt?, när sist hade USA 160 000 soldater i området under så lång tid?

Det är så klart inte det jag menar, men när var det frid och fröjd, demokrati och fred i den där delen av världen? Det var snarare det jag menade.

Last edited:
Det är ju helt befängt att tro att ett gäng lakans huvuden skulle kunna genomföra en sån stor grej utan att cia med fler skulle känna till det!?

Usama bin ladin är en påhittad fiende som usa använder som skäl till att föra krig i länder dom intresserar sig för att styra, allt handlar om pengar.

Det fins en hel del intressanta dokumentärer som tar upp sånt som medier med mer inte valt att belysa.

Jag har blivit övertygad om att det är en konspiration samansatt av de personer som styr usa och resten av världen, ett fåtal VÄLDIGT rika familjer styr över världs ekonomin o det mesta som sker politiskt i denna värld där vi vanliga manniskor bara är små spelpjäser i deras stora spel.

Att husen wtc kollapsade och att även wtc7 kollapsade är ju minst sagt skumt med tanke på att dom som byggde husen kalkylerade med att bli träffade av 2?! boing 707 som endast är minimalt mindre plan än dom som flögs in i tornen..

Och varför föll wtc7 ihop på samma sätt som vid rivningar av stora byggnader med hjälp av sprängmedel??
Wtc7 innehöll en samling myndigheter som förvarade mycket känslig information i pappersarkiv som så klart förstördes i raset!! Skumt.

Att tornen var en ekonomisk katastrof som inte passade för dagen teknik och att ägaren till tornen gjorde en mång miljard vinst på att dom föll ihop o har kontrakt på att få bygga nytt torn på samma plats som passar bättre för framtiden e ju LITE underligt.

Usa´s krig kostar inte en massa pengar utan samma intressen som styr världs ekonomin och usa tjänar ju så klart ohyggliga pengar på krigsmateriel som görs av med i kriget, krig är big buissness!

Så jag tvivlar inte en sekund på att dessa människor som anser sig vara allsmäktiga o styr det stora spel som kallas världen skulle bry sig om några tusen vanliga amerikaners liv för att få till stånd sina vidriga planer på total världs dominans..

Det är lika bra att man bara fortsätter med sitt liv och inte funderar allt för mycket på det som sker i världen för man blir bara besviken o rädd när det går upp för en vad som pågår.

Ps:
Vem tror att ett vaccin mot hiv o cancer kommer att bli verklighet!?
Dom som styr världen tjänar fantasi summor på broms mediciner för hiv och mediciner som hjälper cancersjuka, varför skulle dom låta ett vaccin komma fram som skulle se till att deras mediciner inte längre behövdes?!

Små tankar från en liten figur i det stora spelet

//L

Det är ju helt befängt att tro att ett gäng lakans huvuden skulle kunna genomföra en sån stor grej utan att cia med fler skulle känna till det!?

Usama bin ladin är en påhittad fiende som usa använder som skäl till att föra krig i länder dom intresserar sig för att styra, allt handlar om pengar.

Jag har blivit övertygad om att det är en konspiration samansatt av de personer som styr usa och resten av världen, ett fåtal VÄLDIGT rika familjer styr över världs ekonomin

Så jag tvivlar inte en sekund på att dessa människor som anser sig vara allsmäktiga o styr det stora spel som kallas världen skulle bry sig om några tusen vanliga amerikaners liv för att få till stånd sina vidriga planer på total världs dominans..
//L

Haha ja whatever you say :foliehatt

Det är så klart inte det jag menar, men när var det frid och fröjd, demokrati och fred i den där delen av världen? Det var snarare det jag menade.

OK, jag menar att det är mer än bara "lite" oroligheter i området, fattas väl bara att USA går till attack mot Iran.

Bättre det än dumstrut :tummenupp

Jag tror det är du som får ta struten idag om du och dina gelikar inte slutar upp med att konsekvent ignorera varenda kritisk fråga ni får.
Eller är ni bara programmerad/indoktrinerade att rabbla frågeställningar riktade mot andra, vert ni inte hur ni ska göra är ni får frågor i retur?
Ditt inlägg här ovan är så till bredden fyllt med konstiga slutsatser att jag tappar hakan. Att någon skulle tjänat pengar på den isolerade händelsen på Manhattan? inte på kriget, det kan man säkert komma fram till, men att "ägaren som ägde tornen" skulle blivit rik? Var du gammal nog att komma ihåg hur börsen gick under hösten 2001? Vet du vad som hände med valutan som kallas USD? Vet du vem ägaren var ens? Och att det ska byggas ett nytt hus där de gamla stod, ja Herregud - då bara måste det vara en världsomspännande komplott.

Vidare skriver du konstiga saker som ingen kan motbevisa, att det fanns känsligt papper i tornet som kollapsade. Ok, men om man nu ska lura ett helt jordklot (exkl dig och några andra klarsynta) och döda några tusen personer samtidigt, borde man inte klara att flytta några papper utan att spränga ett hus då? Det låter också ganska konstigt, tycker du inte?

Och din teori om att krigsmateriel skulle bära upp USA's ekonomi...:lol Herregud, vad har hänt med oljepriset sedan 2001? Hur beroende är USA av billig olja? Det är ju helt jädra sjukt hur lättlurad du är.

Och det sista är inte lite märkligt det heller, vaccin mot cancer? För det första tror jag inte man forskar på vaccin mot cancer, jag kan ha fel, men om man gjorde det och inte satsade helhjärtat, skulle då inte t.ex. svenska Cancerfonden märka det i något av de otaliga utbytesprogram och samarbeten man har med amerikanska universitet och forskare i ämnet? Eller är Cancerfonden också en del av konspirationen?

OK, jag menar att det är mer än bara "lite" oroligheter i området, fattas väl bara att USA går till attack mot Iran.

Förmin del kan de attackera varenda land i hela regionen, synd om det påverkar börsen bara. :)

Last edited:
Konspirationer i all ära, vad gäller 'kriget mot terrorismen' så torde ju de flesta vara överrens om att det är ett fiasko, och ärkenötterna bakom det lämnar skeppet med översteprästen rummy i spetsen. Kan bara bush ta sin väska och gå så skall det nog bli bra det här...

Konspirationer i all ära, vad gäller 'kriget mot terrorismen' så torde ju de flesta vara överrens om att det är ett fiasko, och ärkenötterna bakom det lämnar skeppet med översteprästen rummy i spetsen. Kan bara bush ta sin väska och gå så skall det nog bli bra det här...

Fiasko eller inte, nu är de där och frågan är hur man löser problemen som uppenbarligen finns. Du röstar för omedelbart tillbakadragande? Jag är osäker på den taktiken, men vem vet. De kanske alla omfamnar varandra och bygger en solidarisk och demokratisk stat där alla folk förbrödras och skickar fredsduvor till Iran? Vem vet. :)

Här är ett videoklipp som handlar om WTC7.

http://video.google.com/videoplay?docid=5919027305344035026

Foliehattarna säger: "Pull it" betyder kontrollerad demolering.

Försvarare av den officiella storyn säger: "Pull it" betyder evakuering av brandmännen.

Vem har rätt? You be the judge.

En annan "slip-up" är när BBC rapporterar att WTC7 har kollapsat INNAN kollapsen.

http://video.google.com/videoplay?docid=5661808404862296083

Jane Standley kontaktas för en kommentar:
http://www.911podcasts.com/files/video/BBCPhoneCall.flv.WMV

WTC7 förvandlades till en prydlig liten hög. Lägg märke till hur lite rester efter WTC1 som finns i den nedre vänstra delen av bilden. Vart tog WTC1 vägen om det enl den officiella förklaringen "kollapsade" enbart drivet av gravitation? Kanske ger de tre följande bilderna en ledtråd.

Last edited:

http://video.google.com/videoplay?docid=5919027305344035026
Foliehattarna säger: "Pull it" betyder kontrollerad demolering.
Försvarare av den officiella storyn säger: "Pull it" betyder evakuering av brandmännen.

Vem har rätt? You be the judge.
[/URL]
"Larry Silverstein just said "fire deparment commander" (Wow, no shit sherlock, tur att han skrev det) pull it means pull everyone out osv bla bla bla."

Vad ska det bevisa? Att brandchefen bestämde sig för att dra ut brandmännen? Vad är problemet med det? Vart kommer den andra tolkningen om att det betyder att dom ska spränga byggnaden ifrån? Kan du kanske förklara det bättre än han på filmen?

"they made that decision to pull. No where did he say "I" or "We"
Vad har det med nånting att göra? Han sa ju bara att brandchefen bestämt sig för att dra ut alla? Kan den här människan som gjort filmen det Engelska språket? Värt att tillägga är att det heter nowhere, inte no where. Prulle goes conspiracy. Nuff said.

Last edited:
Fiasko eller inte, nu är de där och frågan är hur man löser problemen som uppenbarligen finns. Du röstar för omedelbart tillbakadragande? Jag är osäker på den taktiken, men vem vet. De kanske alla omfamnar varandra och bygger en solidarisk och demokratisk stat där alla folk förbrödras och skickar fredsduvor till Iran? Vem vet. :)

Min omedelbara reaktion är ja, men eftersom jag inte hyser några illusioner om omfamnandet och duvorna och det där så är det väl rent generellt inte en helt lysande idé, nej.

Icke destomindre är det ju lite fascinerande att se att bush/rummy/cheney och resten av de där fundamentalistiska dårarna så kapitalt misslyckats med allt de föresatt sig i 'kriget mot terrorismen' och mellanösternpolitik.

Det är klart, Halliburton fick väl ett par feta avtal för att bygga lite prylar, och nån amerikansk oljekille kanske fick till nåt sweet deal med nån lokal oljeknasare, vad vet jag...

Förmin del kan de attackera varenda land i hela regionen, synd om det påverkar börsen bara. :)

haha, ja till slut har de gjort sig ovän med en hel del, börsen lär förmodligen inte gilla det. vet inte om Iran är känsligast då de smått verkar vara kompis både med Kina och Ryssland.

Last edited:
Kan inte alla bara vara snälla mot varandra och äta bullar och dricka saft istället?

Tack för det. Jag skulle vilja be dig uppskatta tidsåtgång och hur många personer som behövs för att rigga ett 47 våningar högt hus i centrala New York med sprängämnen i syfte att genomnföra en kontrollerad rivning. Ta mellan tummen och pekfingret bara, vad skulle du säga låter rimligt?

Min omedelbara reaktion är ja, men eftersom jag inte hyser några illusioner om omfamnandet och duvorna och det där så är det väl rent generellt inte en helt lysande idé, nej.

Icke destomindre är det ju lite fascinerande att se att bush/rummy/cheney och resten av de där fundamentalistiska dårarna så kapitalt misslyckats med allt de föresatt sig i 'kriget mot terrorismen' och mellanösternpolitik.

Det är klart, Halliburton fick väl ett par feta avtal för att bygga lite prylar, och nån amerikansk oljekille kanske fick till nåt sweet deal med nån lokal oljeknasare, vad vet jag...

Jag tycker du sänker ditt anseende rejält om du likt foliehattarna börjar babbla om att det handlar om kontrakt av krigsmateriel, du brukar begripa bättre än så.
Vad gäller Irakkriget så tror jag att det fanns en rad orsaker, ingen av dem var något kontrakt på krut som någon superhemlig agent förmedlade mellan Vita Huset och Krigsfabriken Inc.
Men det är sak samma, för det finns ändå inga konkreta alternativa förslag än att stanna på plats.
Skulle USA dra sig ur nu skulle det där landet få det värre än det är, men säkert bättre än under Saddam förvisso.
Eller vad tror du?

det löser WW3.

Nu kan jag i och för sig inte definitionen på världskrig, gissar dessutom att den rådande är något förlegad då man på 40-talet tydligen ansåg att ett krig mellan typ 7 länder blir ett världskrig, men skit samma:
Jag tror absolut inte att det blir något världskrig, vad det nu är, på grund av ett eventuellt anfall på Iran. Tror dessutom inte det blir något, men jag hoppas Israelerna lär dem veta hut snart med några riktade aktioner.

Last edited:
det löser WW3.

den här killen menar att USA redan är i WW3 och att Bush bör deklarera det.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,204164,00.html

"This is World War III," Gingrich said

Former U.S. House Speaker Newt Gingrich says America is in World War III and President Bush should say so. In an interview in Bellevue this morning Gingrich said Bush should call a joint session of Congress the first week of September and talk about global military conflicts in much starker terms than have been heard from the president.

http://blog.seattletimes.nwsource.c.../2006/07/gingrich_says_its_world_war_iii.html

Newt-708794.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...