K-Micke
Ny medlem
hur ska de vinna det här kriget? jag håller för att de provar med... vapen?.
http://edition.cnn.com/video/#/video/politics/2007/08/07/sot.newt.gingrich.cnn
Lysande exempel på skrämselpropagandan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hur ska de vinna det här kriget? jag håller för att de provar med... vapen?.
http://edition.cnn.com/video/#/video/politics/2007/08/07/sot.newt.gingrich.cnn
Jojo, det går att hitta tvivel till det mesta, och jag kan naturligtvis inte hävda att du har fel, eftersom det inte går att säga 100% säkert vad som låg bakom. Men att någon skulle mörda så många oskyldiga människor, av sina egna, samt därutöver skada sitt eget lands ekonomi svårt, och detta för så simpla syften, det känns ju föga troligt, det måste ju även du hålla med om?Lång text
Vid 1:40 har han en fantastiskt bra poäng.
Jojo, det går att hitta tvivel till det mesta, och jag kan naturligtvis inte hävda att du har fel, eftersom det inte går att säga 100% säkert vad som låg bakom. Men att någon skulle mörda så många oskyldiga människor, av sina egna, samt därutöver skada sitt eget lands ekonomi svårt, och detta för så simpla syften, det känns ju föga troligt, det måste ju även du hålla med om?
/perris
Hur stora är Afghanistans oljetillgångar egentligen?
Det här kan bli hur spännande som helst.![]()
3000 amerikaner dog 9/11. 4000 amerikaner plus 50000-600000 Irakier har dött hittills i "kriget mot terrorismen". Finns det verkligen tänkande människor som fortfarande tror på att kriget handlar om att bekämpa terrorister?
Det är väl knappast mycket bättre nu men vi skulle kunna se det så här att det kommer ju troligtvis att bli mycket bättre i framtiden än om den galna diktatorn fått sitta kvar? Eller missar jag nånting? Uday kanske hade fått ta över efter sin käre far också, fan va nice alla Irakier hade fått det.
Finns det bevis på att USA:s invation av Irak har gjort livet bättre för irakierna. Är KRIG lösningen på deras problem. Nu när Saddam är död...VARFÖR fortsätter kriget.
Hur i hela jävla fridens namn kan president Bush vara så jävla korkad att han tror att terrorismen kan bekämpas med krig. Är inte krig en slags "förskönad" terrorism ?? Förskönad av dom som för kriget.
Fast det kan jag göra, åtminstone till en sida!Givetvis finns det bakomliggande, mindre ädla syften som sällan nämns i dessa sammanhang. Men att därur härleda att flygplanskrasherna i WTC, pentagon och pennsylvania är bluff är rent idiotiskt. Det finns INGET stöd för dina påstådda teorier. Läs den officiella rapporten för guds skull, den innehåller FAKTA, till skillnad från låtsasdokumentärerna som du tittat på. Är det för mycket att läsa? Då finns det människor som sågar sönder foliehattarna totalt på andra sidor, med mer bilder och mindre text. Nej, jag tänker inte länka.
Jösses alltså.![]()
Sen undrar jag hur man ska bekämpa terrorism då? Är det nån som har ett bättre förslag än krig?
Är det nån som har ett bättre förslag än krig?
Så om man ska bekämpa terrorism så ska man inte göra nånting alls? Jag kan se att krigandet just nu inte minskat terrorismen men de kanske kan göra nånting på lång sikt? Hur som helst så tror jag att George Bush skulle varit avsatt för väldigt länge sen om han gått ut i media och bara sagt att för att få bukt med terrorismen så ska vi inte göra nånting alls.
Man kan tro att jag är klok men jag är egentligen rätt så dum. Jag brukar aldrig veta vad jag pratar om utan försöker mest få folk att skriva sina åsikter och provocera fram lite tanke. Nu vet du min hemlighet! Det var faktiskt mest att jag ville veta vad det fanns för alternativ till krig för att göra ingenting är ju inte ett alternativ. Hur som helst så är det för en Amerikansk president nästan otänkbart att inte starta krig efter nånting som elfte september. Han skulle ses som en väldigt svag president och Amerikaner vill inte ha en svag president.Du brukar var lite klokare än så här! Finns det verkligen bara två alternativ? Krig eller inget?
Man kunde ju t.ex börjat med att stödja de mer progressiva ledarna inom islam, man kunde hjälpt till med utbildning, ekonomi, stöttat demokratiska ledare, hanterat folkmord som inträffar utan för Europa, m.m,m.m.
det är faktistk inte så att bara för att man är emot krig är man för terrorism!
ja vad gör USA i afghanistan egentligen?
Hur som helst så är det för en Amerikansk president nästan otänkbart att inte starta krig efter nånting som elfte september. Han skulle ses som en väldigt svag president och Amerikaner vill inte ha en svag president.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |