11:e september - för sex år sen

Jag var hemma och pillade navel när det kom i radion, jag har en kompis som jobbade i wtc, så klart man blev lite orolig

Det tog nån timme innan jag fick tag på han, han hade vart hemma på manhattan när det hände, det visade sig att hans fästmö hade separerat med han dagen innan, så han hade supit ner sig, och stannat hemma från jobbet :yoparty

Ändå gången han haft nytta av ett fruntimmer sa han :D

Jag var en liten skit som var sjuk o hemma från skolan. Satt och ritade vid mitt skrivbord, då jag såg på min nya alldeles egen Tv att dom höga husen rasade :skrämd

Jag märkte att nätet blev extremt segt (PÅ JOBB) och det gick inte att komma in på aftonbladet.se eller expressen.se.
Vi kollade på CNN live när det andra planet kraschade.
På vägen hem från jobbet sa de på radion att Pentagon attackerats och man visste inte vad man skulle tro.

Hmm....konstig dag. Exakt så gjorde jag med. :va

Jag gjorde lumpen! Jag minns att jag tyckte det var skönt, för vi fick gå in från tråkig exercis och kolla på TV istället, resten av dagen.

Jobbade på Arlanda med att just syssla med säkerhetskontroll av interkontinental trafikens B767 som SAS opererade med då.

Låg hemma i sängen och var sjuk. Tittade på nyheterna hela dagen. Vet inte hur många gånger jag såg tornen rasa på tv-rutan den dagen.

Är inte riktigt säker, var ju bara 13 år gammal,
men jag kommer ihåg att pappa nyss kom hem och sa åt oss att slå på nyheterna,
och där var det.

ungefär.

Jag kommer ihåg jag va på bussen på väg hem från skolan då min kompis tror jag hade snappat upp nyheten.. vi gav oss iväg till McD Hornsgatan o klämde i oss lite käk sammtidigt som man fick se det man knappast trodde var sant på tv:n deras.

Va en liten lort på 11 vårar när det hände, Skulle ut o latcha med två polare...Kom hen en snabbis för att hämta någe. En av grabbarna hade följt med mig hem. När jag kom innanför dörrn så satt syrran och kollade på CNN(Det va straxt efter första planet slagit in tror jag bestämnt)
Jag kastade ett öga på TV-n och tänkte rätt högt att "Det där kommer det stå nått om imorron". Men va fan, Jag hade brottom och försvan ut lika fort som jag kommit hem.

Det vart ett välldans hallå på skolan dan efter minns jag.

Last edited:
Polaren ringde mig när jag nästan var hemma.
- Ööh, tjena. Ett plan har kraschat in i WTC... kanske är terrorister?
- Huh! Å fan, är snart hemma, slår på TVn då...

Jag lirade counterstrike (nerd som man va då) och har tvn på i bakgrunden o det blir nån avbrott som visar attacken och nån sekund senare så joinar alla i spelet anti-terroriststyrka förutom jag och skriker att terrorister suger osv osv... i spelet.... ehmpf

sedan dan efter så (eller några dagar senare kommer ej ihåg) så hade vi en "tyst" minut i skolan och det var mest pinsamt för hälften fatta inte varför vi hade tyst minut, hälften småfnissa pga de måste vara tysta osv...

Jag stog på jobbet, på en avdelning på Beaumont Hospital i Dublin, och skulle hjälpa en liten tant på toaletten..men kom av mig helt och bara stog och stirrade på TVn med illamåendet växande i mig.
Kommer aldrig att glömma det.

Jag tog en spliff och spelade PS2 och var fortfarande ganska imponerad av grafiken, den var ju trots allt inte ens ett år gammal då.

Jag stod på Telenordias webberi och hängde i väntan på lite folk och såg löpsedlarna och filme som lades ut nästan på en gång... och tänkte "Fuck! Nu är det så nära världskrig det kan bli. Vad fan händer nu???"

Tyckte det var lite konstigt att jag inte kom in på aftonbladet.se. Sekunder senare ringer en irakisk vän och jublar. Jag frågar vad det är frågan om. Slå på TV:n fåru se sa han och skrattade vidare.
Usch, vad jag fick ont i magen resten av den dagen.

Jag hade en "sopdag" dvs. stod och sopade på jobbet när jag hörde det på min radio från nittonhundrafrösihjäl. Så jag gick in till fikarummet och höll en halvtimmes extra lång kafferast pga. psykisk instabilitet som jag ville kalla det, men sen kom chefen och körde ut mig och kvasten igen!

Jag var på semester i turkiet, trodde turkarna skojade när de sa vad som hade hänt men så var ju inte fallet.
Varenda bar som hade tv visade nyhetssändningarna...

Gick i 8an o hade vart ute på den traditionsenliga resan till styrsö över dagen.
Kommer hem o ska dra igång tekken på PS2an.
När jag sätter på Tvn ser jag ju såklart nyheten och glömmer av mitt tekken.. Det va innan det andra planet hade crashat har jag för mig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT