11:e september - för sex år sen

Kom hem frånvHandelshögskolan i Jönöping, en polare ringde, jag knäppte på tv:n lagom till plan 2 flög in. Det jag kommer ihåg mest är när första byggnaden rasade, det var helt overkligt.

Kommer även ihåg att det väl inte inte var långt efter då SAS-planet kraschade på Linate. Kom ihåg att vår lärare berättade om detta, och då kändes det verkligen som att vi levde i en värld full av död...

Åh, jag som gick på det där med att de spontana festligheterna i bl.a. Palestina bara var illvillig sionistisk propaganda. :rolleyes:

Nej, liknande scener (dock i mindre skala) utspelade sig sig faktiskt i Hässleholmen i Borås vid den lokala "orientlivs".
Folk gratulerade varandra med pussar på kinderna(!). :huvet

Nej, liknande scener (dock i mindre skala) utspelade sig sig faktiskt i Hässleholmen i Borås vid den lokala "orientlivs".

jamen, när djurgården gör mål så blir djurgårdarna glada, vice versa med AIK:arna osv.

är du sprängmedlen på spåren?

"Gruppen består av ett 50-tal professorer från olika universitet som inte tror att al-Qaida låg bakom attackerna utan att det i stället var ett inhemskt brott ämnat att utså rädsla bland amerikanerna och rättfärdiga ett krig i Mellanöstern.

John Gravois gick nyligen igenom professorernas tänkande i en avslöjande artikel i The Chronicle of Higher Education (23/6). En av gruppens medlemmar, tillika dess vice ordförande, är Steven E Jones, fysikprofessor från Brigham Young University i Utah. I fjol publicerade Jones en artikel på nätet vari han lanserade hypotesen att de två flygplan som kraschade in i World Trade Centers tvillingtorn inte kan ha orsakat att tornen kollapsade. Tornen ska i stället ha rasat på grund av en "kontrollerad förstörelse" inifrån, det vill säga genom i förväg utplacerade sprängämnen. Eller i klartext: krafter inom regeringen förorsakade aktivt katastrofen och är således skyldiga till massmord på den egna befolkningen."

Jag har tänkt på en grej, när man bär foliehatt - kan man göra det till vanliga kläder eller spraymålar men ett regnställ för att matcha sin kocko-image?

Ah, fredens religion igen? :)
Undrar förresten varför integrationen haltar. :confused:

Last edited:

Lite liknande stämning blev det i fabriken på LEAR där jag var då det hände.

Många i produktionen hade sina rötter i mellanöstern och flera av förmännen
var amerikaner. Man kunde skära luften med kniv stundtals..

Jag har tänkt på en grej, när man bär foliehatt - kan man göra det till vanliga kläder eller spraymålar men ett regnställ för att matcha sin kocko-image?

du menar att professorerna borde veta det?, visst är det läskigt att tänka sig att byggnaderna skulle kunna ha varit preppade med sprängmedel:hihi

Lite liknande stämning blev det i fabriken på LEAR där jag var då det hände.

Många i produktionen hade sina rötter i mellanöstern och flera av förmännen
var amerikaner. Man kunde skära luften med kniv stundtals..

lite spänning

Last edited:
du menar att professorerna borde veta det?, visst är det läskigt att tänka sig att byggnaderna skulle kunna ha varit preppade med sprängmedel:hihi

En sak som ni konspirationsteoretiker borde pröva, det är att fråga er själva om rimligheten om det ni påstår. Om nu någon ville starta krig i mellanöstern och ville ha en anledning, varför skulle de då spränga WTC när de lika bra kunde förfalska en satellitbild över något påstått kärnvapen? Eller om de ville dramatisera lite kunde de spränga en bilbomb typ.
Hör man inte som konspirationsteoretiker hur knasigt det låter?

Liknande situation för mig som för många andra. Befann mig på jobbet när jag hörde nyheten. Tv:n knäpptes på och där mitt framför ögonen utspelades det mest absurda händelseförlopp.

Kunde inte tro mina ögon när jag i direktsänding ser det andra planet träffa tvillingtornet. Det kändes som att se på en film....men det var ju verkligt...hur var det möjligt. När tornen sedan rasade...ja man blev helt stum.

Har aldrig tittat så mycket på TV i hela mitt...varken före eller efter. Kom efter jobbet och satt som klistrad. Kunde lixom inte tro att det hade hänt.

När jag tittar på den länkade filmen nu så känner jag nästan likadant. Det KAN inte vara möjligt. :död

//M

Satt i en Volkswagen Polo, ni vet den där gamla koola modellen (80-82 nånting) när dom a på radion att det hade smällt i USA.

Då kände jag.. ingenting. Faktiskt.

Det flöt in i allt annat jävuskap som hände i världen just då.

Dags att vakna.

Inse myten om al-Qaida.

Jag tar bara ett exempel den här gången, Pentagon:

The Missing Wings:
http://physics911.net/missingwings

The flight of American 77:
http://video.google.ca/videoplay?docid=-8672066571196607580

Jag fasar för nästa "false flag" terrorattack. Kärnvapen den här gången?
Skulden läggs på Iran. Vad som händer sedan är lätt att förutsäga.
Om man ska se nån film om 911 så se den här istället. Känns som att du behöver det.

[YOUTUBE-ID]kcrF346sS_I[/YOUTUBE-ID]
Är det inte jobbigt förresten att veta en sån stor sanning?

En sak som ni konspirationsteoretiker borde pröva, det är att fråga er själva om rimligheten om det ni påstår. Om nu någon ville starta krig i mellanöstern och ville ha en anledning, varför skulle de då spränga WTC när de lika bra kunde förfalska en satellitbild över något påstått kärnvapen? Eller om de ville dramatisera lite kunde de spränga en bilbomb typ.
Hör man inte som konspirationsteoretiker hur knasigt det låter?

Om du tror på den officiell versionen, att det var Usama bin Laden och de 19 Araberna, så tror du på just en konspirationsteori. Den versionen är också en konspirationsteori. Problemet är att fakta och vittnesmål som finns tillgängliga INTE stödjer den officiella teorin. De stödjer de alternativa teorierna, som har några grundläggande saker gemensamt:

WTC1, WTC2 och WTC7 kollapsade inte p.g.a. flygplanskollision/brand. De demolerades, med hjälp av sprängämnen.

Ingen Boeing kraschade in i Pentagon.

Ingen Boeing kraschade (som det beskrivs i den officiella konspirationsteorin) i Shanksville, Pennsylvania.

Och sen till din fråga. Att få det amerikanska folket, senat och kongress att ställa upp på enormt ökad militär budget, och en invasion av Irak/Afghanistan, så räcker det inte med en satellitbild. Det räcker inte med en enstaka bomb (sök fakta om WTC-bomben 1993, ambassadbomberna i Afrika 1998, USS Cole 2000). Det måste till en mycket mer dramatisk händelse. I konspirationsteorikretsar, OK, i alternativkonspirationsteorikretsar :näsblod, citeras ofta den här rapporten från 2000:
http://www.newamericancentury.org/RebuildingAmericasDefenses.pdf

"Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor."

"Transformation" handlar om radikalt ökad militär budget och andra satsningar på global dominans (läs kapitel V för en samanfattning).

Den största anledningen till att de flesta inte vill greppa sanningen om det här, är den totala kontrollen av mainstream-media, framförallt i USA, av samma organisationer och företag som tjänar enorma pengar på krig. T.ex. trodde 70% av USA's befolkning vid tiden för Irak-invasionen att Saddam Hussein låg bakom 9/11-attackerna. I Svensk media är bilden något mer nyanserad om kriget i Irak, Israel/Palestina-konflikten m.m., men ändå i stort sett ganska menlös.

Jag tar bara ett exempel i mängden på lögnerna som vi matats med:
http://www.youtube.com/watch?v=FGhGHxw0mSo
Fanns det några grottkomplex i Tora-Bora? Nej, det var en lögn.

Försök åtminstone att informera er, även om konsekvenserna är svåra att greppa.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...