världskrig innebär inte med automatik att alla länder deltar militärt, Sverige har nog inget att vinna på att vara med.
När tyskland invaderade polen skulle nån polack varit smart nog att påpeka att dom inte ville vara med..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
världskrig innebär inte med automatik att alla länder deltar militärt, Sverige har nog inget att vinna på att vara med.
När tyskland invaderade polen skulle nån polack varit smart nog att påpeka att dom inte ville vara med..
Bla bla
Från DN's Ledare 16/9:
"Abu Omar al Baghdadi, påstådd ledare för terrornätverket i Irak och upphovsman till utspelet, är inte vem som helst."
DN tycker sen att "även svenska soldater behövs i centralasien".
Och det här är mina egna slutsatser:
Uppgifter och fakta ända från början av 90-talet och framåt ger en allt tydligare bild av vad al Qaida egentligen är. En organisation som infiltrerats och opereras av CIA och andra underrättelseorganistioner. En organisation som används för att manipulera massmedia och skrämma allmänheten, för politiska och militära syften.
Och hittills har de lyckats väldigt bra, eller hur?
Jag tycker du sänker ditt anseende rejält om du likt foliehattarna börjar babbla om att det handlar om kontrakt av krigsmateriel, du brukar begripa bättre än så.
Vad gäller Irakkriget så tror jag att det fanns en rad orsaker, ingen av dem var något kontrakt på krut som någon superhemlig agent förmedlade mellan Vita Huset och Krigsfabriken Inc.
Men det är sak samma, för det finns ändå inga konkreta alternativa förslag än att stanna på plats.
Skulle USA dra sig ur nu skulle det där landet få det värre än det är, men säkert bättre än under Saddam förvisso.
Eller vad tror du?
...
Som sagt var, jag vill att någon foliehatt svarar på hur Dom™ lyckade dra allt kablage och sprängladdningar i tre skyskrapor utan att någon märkte det.
Byggnaderna är konstruerade för att något mot exempelvis JFK inflygande flygplan ska flyga vilse och smacka i byggnaden.det ÄR en bra fråga men är det inte precis lika intressant att få reda på hur det kommer sig att två byggnader som konstruerats för att överleva i princip allt bara ramlar ihop som två korthus?
och dessutom en byggnad en bit därifrån som inte ens blev träffad?
Asså, vad gäller bakomliggande orsaker till irakkriget så vet jag inte vad man skall tro. Det som är helt klart är ju att den officiella linjen var struntsnack från första början, det är ju det som gör det så intressant.
Då finns det ju två vägar egentligen;
1. Fundamentalisterna med hjärntrusten bush, cheney och rummy misslyckades kapitalt med att tillgodogöra sig den information som fanns, och bestämde sig för att invadera irak eftersom 'de avskydde den amerikanska livsstilen' och säkert var terrorister hela bunten.
2. Det fanns en medveten agenda. Huruvida en sådan sjösatts genom att de sprängde sina egna hus i bitar..... Tja, nä...
Vad gäller deras tillbakadragande, så nä, de har bäddat sängen, dags att ligga i den ett tag.
Amish riggade allt i vad som var tänkt att bli ett attentat mot utvecklingen men al-Qaida hann före.Som sagt var, jag vill att någon foliehatt svarar på hur Dom™ lyckade dra allt kablage och sprängladdningar i tre skyskrapor utan att någon märkte det.
Tanken var/är att demokratin skall spridas från Irak för att på så sätt få ett demokratiskt mellanöstern.
Byggnaderna är konstruerade för att något mot exempelvis JFK inflygande flygplan ska flyga vilse och smacka i byggnaden.
I terrorattacken pratar vi fulltankade Boeing 767r, som vräker ur sig 37 m³ flygfotogen.
http://www.nyteknik.se/art/51289
Alltså, man lyckades dra alla tåtar till alla sprängladdningar i tre skyskrapor utan att någon märkte det? Inte ens de tusentals människor som jobbade där? Bra gjort.
då måste de ha drömt ordentligt
Många har vittnat om byggaktiviteter på stängda våningsplan i wtc veckorna innan.. Konstiga byggjobbare med underlig utrustning vistades där.
Som sagt, tornen va en ekonomisk ruin, massor med yta stod outhyrd vilket gjorde det lätt för "dom" att flytta runt hyregästerna så det va möjligt att aptera laddningar på dom plan där det behövdes.
Nja, det är väl rimligt att tro att faller en faller alla(h).
Det är väl det som händer när regioner demokratiseras, östeuropa t.ex., men mellanöstern är långt ifrån redo att bestämma själva.
Själv röstar jag för invasion och därefter kolonialisering.
Har du källor eller fortsätter du i din anda trogen bara sprida lösryckta påståenden?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |