11:e september - för sex år sen

Vi kan även lämna dina felaktiga påståenden om tex mängden av flygbränsle därhän pedro då ett plan aldrig tankas med mer bränsle än det behöver för flygningen ifråga..

Så du liksom jag o många andra sitter bara o spekulerar, eller hur!QUOTE]

Jag antar att du vet vart flight AA 11 var på väg ?? Precis som UA 175

Eftersson jag arbetar inom civilflyget sedan 1983 så anser jag mig ha den kunskapen. Just den flighten hade tankats upp med 38000 liter för dagens flight. Hastigheten för denna flight vid anslaget var ca 700k/ tim enligt trafikledningen.
Flight UA 175, hade ungefär samma bränslelast ombord. Men hade enfart på dryga 870 km/tim, kraftigt sänkande från 25 ooo fot.

Det mesta av bränslet bran upp under de första minutrarna,men mycket av bränslet drogs ned i hisschakten och startade eldsvådor i flertal andra våningar.

Men läs Wikipedia och ett flertal andra siter som vem som helst kan gå in i och redigera såsom det passar dem själva...tro allt som står på internet.:D

Jag väljer fortfarande att tro på de som var där, arbetar på flyg, räddningstjänst före sk "experter på SH" samt amerikanska rättssabotörer...

Självklart var det Bush administrationen som icensatte det hela,och offrade nästan 3000döda för att få ytterligare en anledning att leka i sandlådan....:rolleyes:

Ja d e klart det va Bush, äntligen börjar du se klart :tummenupp

Fråga för min egen nyfikenhet, vad gör du inom civilflyget?

Antar att du inte är pilot iaf..

cancerman.jpg

Ja HAN e det, CANCER MANNEN!!

Visste han hade nåt finger me i det hela:näsblod

Last edited:
Jag satt hos en kompis å spelade tvspel. så kom han å sa att att ett flygplan krockat med wtc. jag såg högskolan Trade center framför mig å tänkte Ojsan. Sen kom jag hem å fick reda på vad som hänt.

Jag måste ju vara på k-mickes ignorelista eller nånting. Kan någon säga åt han att förklara videoklippet för mig?

Jag måste ju vara på k-mickes ignorelista eller nånting. Kan någon säga åt han att förklara videoklippet för mig?

Nej jag har ingen på min ignorelista. Jag antar att det är det här klippet du menar?

http://video.google.com/videoplay?docid=5919027305344035026

Vad är det jag ska förklara, du kan ju själv se/höra?
Vad menar Larry med termen "pull it"? Bedöm själv.

Just det där klippet är ju ett försök att förklara "pull it" som något annat än demoleringen av WTC7.

Titta på klippet igen. 00:54: "There's a bomb in the building, start clearing out".

Ett annat klipp om samma sak:

http://video.google.com/videoplay?docid=-4574366633014832928

Last edited:
Att någon skulle tjänat pengar på den isolerade händelsen på Manhattan? inte på kriget, det kan man säkert komma fram till, men att "ägaren som ägde tornen" skulle blivit rik?

You bet. "Lucky Larry" gjorde en lysande affär när han köpte hela WTC-komplexet ett halvår innan 9/11-attacken, och försäkrade det mot terrorattacker (inget konstigt med försäkringen iofs med tanke på WTC-bomben 1993).

"Another little “coincidence” -- Mr. Silverstein, who made a down-payment of $124 million on this $3.2 billion complex, promptly insured it for $7 Billion. Not only that, he covered the complex against “terrorist attacks”.

"Following the attacks, Silverstein filed TWO insurance claims for the maximum amount of the policy ($7B), based on the two -- in Silverstein's view -- separate attacks. The insurance company, Swiss Re, paid Mr. Silverstein $4.6 Billion — a princely return on a relatively paltry investment of $124 million."

Läs hela artikeln:
http://www.ziopedia.org/en/articles/neocons%10neolibs/%22lucky_larry%22_silverstein/

när dom flög in i tornen så satt jag och en polare och spelade spel på datorn. vi hade ju inget bredband här ute i bushen på den tiden så vi va inte ute på internet och kollade nyheterna. sen kom hans syrra hem på kvällen och sa att två plan hade åkt in i två skyskrapor. vi trodde givetvis att det va i Göteborg så nästa dag fick jag reda på att det va i NY det hade hänt då kändes de lite mer verkligt

You bet. "Lucky Larry" gjorde en lysande affär när han köpte hela WTC-komplexet ett halvår innan 9/11-attacken, och försäkrade det mot terrorattacker (inget konstigt med försäkringen iofs med tanke på WTC-bomben 1993).

"Another little “coincidence” -- Mr. Silverstein, who made a down-payment of $124 million on this $3.2 billion complex, promptly insured it for $7 Billion. Not only that, he covered the complex against “terrorist attacks”.

"Following the attacks, Silverstein filed TWO insurance claims for the maximum amount of the policy ($7B), based on the two -- in Silverstein's view -- separate attacks. The insurance company, Swiss Re, paid Mr. Silverstein $4.6 Billion — a princely return on a relatively paltry investment of $124 million."

Läs hela artikeln:
http://www.ziopedia.org/en/articles/neocons%10neolibs/%22lucky_larry%22_silverstein/

Som sagt, det där med Ziopedia är ju rena skämtet. Jag tänker inte ens klicka där, jag sitter på jobbet och det vore ganska olämpligt.
För övrigt är det New Yorks hamnmyndighet som äger marken, köpte de den av Silversten trots att Silverstein tillsammans med Bush planerade allt? För vilka pengar köpte de marken? Och varför? Eller ägde de marken redan innan anfallet? Och om du och zion-sidan listat ut detta, varför har inte försäkringsbolaget nystat i det? Är de också med på allt? Vad var vinsten för dem? Gjorde de någon vinst? Om de gjorde förlust, varför hjälper de zion och Bush att dölja sanningen?

Ser du inte att för varkje påstående ni kommer med så genererar det minst 10 frågor som ni inte kan eller vill besvara? Är inte det märkligt.

vi trodde givetvis att det va i Göteborg så nästa dag fick jag reda på att det va i NY det hade hänt då kändes de lite mer verkligt

Eftersom NY och Kärna har mer gemensamt än Göteborg och Kärna? :va

Last edited:
Är K-Micke på något sätt bekant eller släkt med "Smartman" eller är de kanske t.o.m samma person?

Men nu finns det en bra anledning att vara glad den 11 sep också, för nu i år -07 föddes min lilla dotter My.:tummenupp

Som sagt, det där med Ziopedia är ju rena skämtet. Jag tänker inte ens klicka där, jag sitter på jobbet och det vore ganska olämpligt.

OK, kanske Wikipedia känns mer rumsrent för dig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Silverstein

Ser du inte att för varkje påstående ni kommer med så genererar det minst 10frågor som ni inte kan eller vill besvara? Är inte det märkligt.

De flesta och de besvärligaste frågorna måste ställas till dem som fortfarande supportar den officiella versionen:

Hur kunde WTC 1, 2 och 7 demoleras så fullständigt utan att någon form av sprängämnen användes?

Varför läggs det inte fram bevis för att Flight 77 kraschade i Pentagon?

Vad hände med Flight 93 i Pennsylvania?

Varför blockerades seriösa försök att stoppa terroristaktiviteter före attackerna?

Varför gjordes ingen seriös undersökning av ground zero efteråt? En sådan undersökning skulle t.ex. bevisat/motbevisat användandet av sprängämnen vid WTC's demolering.

Varför gjordes inget från USA's luftförsvars sida för att stoppa/hindra attackerna?

Om nu bin Laden är skyldig, varför går han fri (om han nu fortfarande lever)?

Det finns hur många frågor som helst som ännu inte besvarats av de som står för den officiella versionen. Du kanske är tillfredställd med de svar du fått från officiellt håll. Jag är det inte.

Alla ni som påstår att det finns "mängder av experter och bevis" som kan förklara hur det ligger till, visa mig det i så fall. Lägg fram det här. Försök att hitta en enda "expert" som kan förklara WTC's "kollaps" t.ex.

Det är den kanske mest dramatiska och betydelsefulla händelse som man får uppleva under sin livstid. Och de flesta har gått på en gigantisk lögn. Man kan hålla upp hur mycket fakta som helst framför näsan på folk men de flesta tycks ha drabbats av en total mental blockering.

Skit i TV-tittandet några kvällar i veckan och se till att bli informerad istället. Jag tror det blir mitt sista inlägg i den här tråden. Lycka till! :tummenupp

De flesta och de besvärligaste frågorna måste ställas till dem som fortfarande supportar den officiella versionen

Och det kan du gärna göra, men när jag ställer frågor till dig så struntar du i det. Det är inte konsekvent, det är inte seriöst och det är absolut inte artigt.

Men nu finns det en bra anledning att vara glad den 11 sep också, för nu i år -07 föddes min lilla dotter My.:tummenupp

Är My en del av konspirationen? Vet hon hur Wtc32 kunde rasa? Nä, det vet hon inte.
Var var My förresten den 11/9-2001? Var hon i din pung eller var hon ett ägg? Eller var hon på båda ställena? Om hon var på båda, hur vet vi att hon inte gjorde bombardment på Wtc1, Wtc2 och alla andra Wtc:er WW?

Men visst finns det saker att uppmärksamma 11/9, andra år som 1973 och 2003 och 2004 hände stora eller små händelser, det kanske är en del av en Megakonspiration(tm)?

Last edited:

Alla ni som påstår att det finns "mängder av experter och bevis" som kan förklara hur det ligger till, visa mig det i så fall. Lägg fram det här. Försök att hitta en enda "expert" som kan förklara WTC's "kollaps" t.ex.
Du kan ju t.ex. läsa mitt inlägg i denna tråd som förklarar just detta.

Men precis som du anklagar oss non-believers för att inte se sanningen som hänger framför våra ögon, så har konspirationsteoretikerna också väldigt svårt att se de rimliga förklaringar som presenteras.

Jag anser att alla frågor du ställer i ditt inlägg har besvarats, men jag orkar inte skriva ett långt inlägg du ändå skulle välja att inte tro på eftersom det är så mycket roligare med en bra konspirationsteori.

Om nu bin Laden är skyldig, varför går han fri (om han nu fortfarande lever)?
Just precis detta är ju verkligen ett skarp argument!
Jag har läst massor av trovärdiga förklaringar till 11 september, hört inspelade telefonsamtal, läst böcker o.s.v. Tja, det har verkat hänga ihop logiskt.
Men jag har aldrig kunnat slita mig från oron att det har varit en bluff, och så kommer då beviset! Bin Laden är på fri fot! Helt plötsligt ser jag att jag har blivit lurad! Det är ju självklart att OM han var skyldig så hade han ju velat bli tillfångatagen.

Och det hemska är: Tänk så många brott där man inte får fast den skyldiga! Enda rimliga förklaringen bör ju vara att konspirationen är större än vad vi alla har trott. (här ville jag egentligen lägga in lite skum musik spelad på såg eller något men jag kan inte sådant. Det hade ju varit så skrämmande och effektfullt...)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT